m4nia Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg har satt opp en Counter-Strike 1.6 server på en fedora-pc med ipen 10.0.0.5 . Jeg er fult klar over at den ikke vil vises på nettet, fordi jeg har en router som gjør at bare 10.0.0.2 kan vises på internettet. men jeg vil ha den lokalt. Når jeg starter den opp og skriver ip i consolen, kommer det "localhost" og når jeg skriver port kommer det "27015" som er standard porten. I mitt hodet blir dette 10.0.0.5:27015, men denne ipen var helt dø da jeg prøvde det fra den andre pcen. Den vil heller ikke vises på "LAN". Vet noen om hva ipen kan være eller hvordan jeg finner det ut? Husker en gang før jeg gjore det, så viste den seg på "LAN" og da var ipen 192.x.x.x eller noe sånt :/. Og JA, jeg har prøvd sv_lan 1 og sv_lan 0. TUSEN TAKK Lenke til kommentar
saxin Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hvis du er usikker på om IP-adressen har forandret seg, så kan du skrive ifconfig i terminalen Lenke til kommentar
m4nia Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 der står det 10.0.0.5 :/ og i hlds console står det ip "localhost" og port "27015" forstår ikke hva som er feil.... Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Får du pinget 10.0.0.5 fra de andre maskiene? Eneste jeg kan tenke meg er at HL/CS binder seg til localhost og ikke til 10.0.0.5. Titt litt rundt i konfigurasjonsfilene. Lenke til kommentar
m4nia Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) ja, jeg får pinga 10.0.0.5 fra de andre pcene. Men det er ikke tingen. HLDS kan ha en annen IP enn selve linux.... sist gang jeg prøvde det på LIVE-CD (KNOPPIX) så virka det og da hadde den en IP som var 127.0.0.1 tror jeg, men problemet var at livecder kjører på RAMMEN, så derfor bestemte jeg meg for å installere fedora core 6. Det skal vell ikke være noe forskjell...? BTW: Jeg har trådløs, og jeg måtte gjøre litt fiksfaks for å få den til å virke Endret 18. november 2006 av m4nia Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Du kan prøve å ha med «+ip 10.0.0.5» når du starter serveren. Veldig usikker på om det fungerer, men det er kanskje verdt et forsøk. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Har du sjekka brannmur? Hvis jeg ikke tar feil, så er brannmuren ferdig satt opp i Fedora, og man må åpne for de servicene man skal ha. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Meg bekjent har FLuAA rett - du må finne frem konfigurasjonsverktøyet deres et sted i menyene og åpne for tjenesten.... CS er vel UDP, yez? Husk det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå