Gå til innhold

ipen til serveren (lokalt)


m4nia

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp en Counter-Strike 1.6 server på en fedora-pc med ipen 10.0.0.5 . Jeg er fult klar over at den ikke vil vises på nettet, fordi jeg har en router som gjør at bare 10.0.0.2 kan vises på internettet. men jeg vil ha den lokalt.

 

Når jeg starter den opp og skriver ip i consolen, kommer det "localhost" og når jeg skriver port kommer det "27015" som er standard porten. I mitt hodet blir dette 10.0.0.5:27015, men denne ipen var helt dø da jeg prøvde det fra den andre pcen. Den vil heller ikke vises på "LAN". Vet noen om hva ipen kan være eller hvordan jeg finner det ut?

 

Husker en gang før jeg gjore det, så viste den seg på "LAN" og da var ipen 192.x.x.x eller noe sånt :/.

 

Og JA, jeg har prøvd sv_lan 1 og sv_lan 0.

 

TUSEN TAKK :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, jeg får pinga 10.0.0.5 fra de andre pcene. Men det er ikke tingen. HLDS kan ha en annen IP enn selve linux.... sist gang jeg prøvde det på LIVE-CD (KNOPPIX) så virka det og da hadde den en IP som var 127.0.0.1 tror jeg, men problemet var at livecder kjører på RAMMEN, så derfor bestemte jeg meg for å installere fedora core 6.

 

Det skal vell ikke være noe forskjell...?

 

BTW: Jeg har trådløs, og jeg måtte gjøre litt fiksfaks for å få den til å virke :p

Endret av m4nia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...