Gå til innhold

El-gitar for nybegynner

henbruas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se. Jeg er ganske så nybegynner selv, men kan vel prøve for det.

Jeg er også ny på å spille, og har nettopp anskaffet utstyr.

Jeg har selv en Ibanez SA-260FM og syntes den er svært god å spille på, generelt tror jeg Ibanez gitarer er gode, lettspilte og relativt rimelige.

Kickmusikk

Gitarhuset

Riff

Dette er gode nettbutikker.

Vel, du kan kjøpe mange forskjellige typer pedaler, som gir deg effekter som da forvrenger lyden slik at du kan få mange forskjellige lyder når du spiller. For eksempel Distortion, hvis du har hørt om det.

Håper det hjalp litt.. ;)

MVH

Martin

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Hjalp litt ja, men det er ganske mye forvirrende greier, stratocaster og telecaster og humbuck og coil og alt mulig rare greier.

7278000[/snapback]

Telscaster, Stratocaster, Les Paul osv. er bare modelbetegnelser akkurat som Ford Focus, Opel Rekord osv. Singel-coil og humbucker er to forskjellige typer mikrofoner.

7278070[/snapback]

Hm... Noen burde lage en guide over slike utrykk... Fint å ha for en nybegynner. Hvor mye må eg ut med for å få en god forsterker og gitar?

Lenke til kommentar
Noen burde lage en guide over slike utrykk

Bruk Wikipedia Der står egentlig det meste i tillegg til tekniske detaljer. Det går jo ann å undersøke før man spør. I tillegg står det om effektpedaler

Jeg ville ikke kjøpt utstyr til 3000,- men heller kjøpt en billig kassegitar og sett om det er noe å satse på. Jeg ville heller spart ihvertfall 6-7000kr (om ikke mer) hvis jeg skulle kjøpt utstyr. El gitar er dyrt og for 3000 for du OK utstyr, men jeg du får utrolig mye igjen hvis du kjøper bra utstyr. Dårlig utstyr kan bety dårlig motivasjon.

Lenke til kommentar
Noen burde lage en guide over slike utrykk

Bruk Wikipedia Der står egentlig det meste i tillegg til tekniske detaljer. Det går jo ann å undersøke før man spør. I tillegg står det om effektpedaler