henbruas Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Eg vurderer å kjøpe meg noe el-gitar utstyr men vet ikkje hvor mye eg må ut med for å få noe bra nybegynnerutstyr. Noen som har noe utstyr å anbefale, og kanskje noen butikker? PS: Hva er pedaler egentlig? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Skal vi se. Jeg er ganske så nybegynner selv, men kan vel prøve for det. Jeg er også ny på å spille, og har nettopp anskaffet utstyr. Jeg har selv en Ibanez SA-260FM og syntes den er svært god å spille på, generelt tror jeg Ibanez gitarer er gode, lettspilte og relativt rimelige. Kickmusikk Gitarhuset Riff Dette er gode nettbutikker. Vel, du kan kjøpe mange forskjellige typer pedaler, som gir deg effekter som da forvrenger lyden slik at du kan få mange forskjellige lyder når du spiller. For eksempel Distortion, hvis du har hørt om det. Håper det hjalp litt.. MVH Martin Endret 13. november 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Hjalp litt ja, men det er ganske mye forvirrende greier, stratocaster og telecaster og humbuck og coil og alt mulig rare greier. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hjalp litt ja, men det er ganske mye forvirrende greier, stratocaster og telecaster og humbuck og coil og alt mulig rare greier. 7278000[/snapback] Telscaster, Stratocaster, Les Paul osv. er bare modelbetegnelser akkurat som Ford Focus, Opel Rekord osv. Singel-coil og humbucker er to forskjellige typer mikrofoner. Lenke til kommentar