henbruas Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Eg vurderer å kjøpe meg noe el-gitar utstyr men vet ikkje hvor mye eg må ut med for å få noe bra nybegynnerutstyr. Noen som har noe utstyr å anbefale, og kanskje noen butikker? PS: Hva er pedaler egentlig? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Skal vi se. Jeg er ganske så nybegynner selv, men kan vel prøve for det. Jeg er også ny på å spille, og har nettopp anskaffet utstyr. Jeg har selv en Ibanez SA-260FM og syntes den er svært god å spille på, generelt tror jeg Ibanez gitarer er gode, lettspilte og relativt rimelige. Kickmusikk Gitarhuset Riff Dette er gode nettbutikker. Vel, du kan kjøpe mange forskjellige typer pedaler, som gir deg effekter som da forvrenger lyden slik at du kan få mange forskjellige lyder når du spiller. For eksempel Distortion, hvis du har hørt om det. Håper det hjalp litt.. MVH Martin Endret 13. november 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Hjalp litt ja, men det er ganske mye forvirrende greier, stratocaster og telecaster og humbuck og coil og alt mulig rare greier. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hjalp litt ja, men det er ganske mye forvirrende greier, stratocaster og telecaster og humbuck og coil og alt mulig rare greier. 7278000[/snapback] Telscaster, Stratocaster, Les Paul osv. er bare modelbetegnelser akkurat som Ford Focus, Opel Rekord osv. Singel-coil og humbucker er to forskjellige typer mikrofoner. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Hjalp litt ja, men det er ganske mye forvirrende greier, stratocaster og telecaster og humbuck og coil og alt mulig rare greier. 7278000[/snapback] Telscaster, Stratocaster, Les Paul osv. er bare modelbetegnelser akkurat som Ford Focus, Opel Rekord osv. Singel-coil og humbucker er to forskjellige typer mikrofoner. 7278070[/snapback] Hm... Noen burde lage en guide over slike utrykk... Fint å ha for en nybegynner. Hvor mye må eg ut med for å få en god forsterker og gitar? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hvis du er helt nybegynner så burde du vel greie deg med utstyr til rundt 3000. Kommer anpå hvor mye du vil legge i det da. Sjekk ut Gitarnoge her står det litt om coils og slikt, er ikke så vanskelig. Martin Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Noen burde lage en guide over slike utrykk Bruk Wikipedia Der står egentlig det meste i tillegg til tekniske detaljer. Det går jo ann å undersøke før man spør. I tillegg står det om effektpedaler Jeg ville ikke kjøpt utstyr til 3000,- men heller kjøpt en billig kassegitar og sett om det er noe å satse på. Jeg ville heller spart ihvertfall 6-7000kr (om ikke mer) hvis jeg skulle kjøpt utstyr. El gitar er dyrt og for 3000 for du OK utstyr, men jeg du får utrolig mye igjen hvis du kjøper bra utstyr. Dårlig utstyr kan bety dårlig motivasjon. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Noen burde lage en guide over slike utrykk Bruk Wikipedia Der står egentlig det meste i tillegg til tekniske detaljer. Det går jo ann å undersøke før man spør. I tillegg står det om effektpedaler Jeg ville ikke kjøpt utstyr til 3000,- men heller kjøpt en billig kassegitar og sett om det er noe å satse på. Jeg ville heller spart ihvertfall 6-7000kr (om ikke mer) hvis jeg skulle kjøpt utstyr. El gitar er dyrt og for 3000 for du OK utstyr, men jeg du får utrolig mye igjen hvis du kjøper bra utstyr. Dårlig utstyr kan bety dårlig motivasjon. 7278345[/snapback] Forsåvidt enig med deg, men jeg har noe varierende erfaring mht. kompiser. Har 2 kompiser som kjøpte samme gitarpakken til 3000 ca. samtidig, han ene har utviklet seg og står på for å lære, mens han andre spiller mer kun når han ikke har noe annet å gjøre på. Tror innstillingen til musikken i utgangspunktet samt. "vedlikeholdet" av denne instillingen har vel så mye å si for motivasjonen. Om du vil ha det billigst mulig, men likevel noe som går an å spille på, bør du sjekke ut Squier Affinity Strat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå