xantarion Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 To små spørsmål Hva er max temperaturen en 1900xt gpu tåler? Hva er normal "arbeids"temperatur for den samme brikken? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Leste et sted på nettet at maks temp var 80'C, men jeg har hatt min x1800xt på 84'C i en liten periode på få min normalt ligger vel de kortene rundt 45-55'C i idle. Om du har stock kjøler så prøv å ta den av, rens både kjøler og GPU kjernen og ha på ny pasta. Det vil å hjelpe. Da jeg tok av min stock kjøler fikk jeg nesten sjokk hvor lite pasta det var der. Det var enkle steder det ikke var noe Men nå har jeg endelig fått kjøpe Zalman VF900 GPU kjøler. Ligger på 38'C idle nå. Veldig fin temp synes jeg Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Leste et sted på nettet at maks temp var 80'C, men jeg har hatt min x1800xt på 84'C i en liten periode på få min normalt ligger vel de kortene rundt 45-55'C i idle. Om du har stock kjøler så prøv å ta den av, rens både kjøler og GPU kjernen og ha på ny pasta. Det vil å hjelpe. Da jeg tok av min stock kjøler fikk jeg nesten sjokk hvor lite pasta det var der. Det var enkle steder det ikke var noe Men nå har jeg endelig fått kjøpe Zalman VF900 GPU kjøler. Ligger på 38'C idle nå. Veldig fin temp synes jeg 7268013[/snapback] vell.. det skal egentlig bare vere kjølepasta nokk til at den tetter de mikroskopiske ugjevnhetene da.. det er nesten verre med formye kjølepasta en for lite... Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Leste et sted på nettet at maks temp var 80'C, men jeg har hatt min x1800xt på 84'C i en liten periode på få min normalt ligger vel de kortene rundt 45-55'C i idle. Om du har stock kjøler så prøv å ta den av, rens både kjøler og GPU kjernen og ha på ny pasta. Det vil å hjelpe. Da jeg tok av min stock kjøler fikk jeg nesten sjokk hvor lite pasta det var der. Det var enkle steder det ikke var noe Men nå har jeg endelig fått kjøpe Zalman VF900 GPU kjøler. Ligger på 38'C idle nå. Veldig fin temp synes jeg 7268013[/snapback] vell.. det skal egentlig bare vere kjølepasta nokk til at den tetter de mikroskopiske ugjevnhetene da.. det er nesten verre med formye kjølepasta en for lite... 7268104[/snapback] Det er sant. Det er bedre med for "lite" enn for mye ja. Jeg hadde bilde av det, men finner ikke bilde nå i farta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå