Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen blir gul/lilla


Anbefalte innlegg

Har hatt et problem med skjermen i det siste.

Først hadde jeg en Samsung 19" LCD Syncmaster 193P plus skjerm, jeg gikk og la meg for å sove og neste dag var skjermen lilla. Alle fargene var stokka omhverande.

Jeg sendte inn en returforespørsel til Komplett og vente ennå på å få sendt den.

I mellomtiden gikk jeg tilbake til en eldre skjerm jeg hadde for lenge siden (Husker ikke navn) også denne ble mongo. Skjermen ble gul.

 

Hjelp pls.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å vri litt på kontaktpunktet mellom skjermkabel og skjerm/skjermkort. Kan være dårlig kontakt.

I mitt tilfelle så skiftet skjermen tidvis mellom farger i ulike varianser, nesten som at et filter lå over skjermen. Viste seg at det var ledningen som hadde et brudd i nærheten av kontakten til skjermkortet.

Bruddet hadde oppstått på grunn av at skjermen stod litt for langt unna slik at ledningen måtte ligge helt stramt.

Lenke til kommentar
Har hatt et problem med skjermen i det siste.

Først hadde jeg en Samsung 19" LCD Syncmaster 193P plus skjerm, jeg gikk og la meg for å sove og neste dag var skjermen lilla. Alle fargene var stokka omhverande.

Jeg sendte inn en returforespørsel til Komplett og vente ennå på å få sendt den.

I mellomtiden gikk jeg tilbake til en eldre skjerm jeg hadde for lenge siden (Husker ikke navn) også denne ble mongo. Skjermen ble gul.

 

Hjelp pls.

7267863[/snapback]

 

Kan virke som om det er skjermkortet det har klikka for.. Hvilket skjermkort er det, og hvor gammelt?

Lenke til kommentar
prøv å vri litt på kontaktpunktet mellom skjermkabel og skjerm/skjermkort. Kan være dårlig kontakt.

I mitt tilfelle så skiftet skjermen tidvis mellom farger i ulike varianser, nesten som at et filter lå over skjermen. Viste seg at det var ledningen som hadde et brudd i nærheten av kontakten til skjermkortet.

Bruddet hadde oppstått på grunn av at skjermen stod litt for langt unna slik at ledningen måtte ligge helt stramt.

7268553[/snapback]

Har akkurat samme problemet. Ledningen ut fra skjermen MÅ ligge stram, ellers blir hele skjermen gul. :)

Lenke til kommentar
Var noe galt med kabelen min også :O

 

Testa det ut

7269706[/snapback]

 

 

Hey.

 

Tror du bør koble fra maskinen og ta ut og sette skjermkortet godt på plass igjen, for det vil kanskje bli større problemer hvis det er litt dårlig kontakt, samt sjekk at "pinnene" i kontakten du kobler fra skjerm til skjermkortet er i orden og rette. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...