Gå til innhold

Total War: deres hate unit" -> Hvilke units hater du i M2TW


Anbefalte innlegg

Noe jeg hater: bueskyttere vs kavaleri!!

 

Hva er greia der, egentlig? Siden når har mennesker kunne løpe raskere til fots enn en gallopperende hest kan? Når jeg løper etter bueskyttere med hestene mine, tar det år og dag for dem å ta igjen bueskytterne! Det er som om at hestene bare løper 0,2 km/t raskere! PATETISK!

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jo mer jeg spiller, jo mer forbanna blir jeg. Snakk om halvferdig produkt. Skulle tro at de hadde gjort seg noen erfaringer fra RTW, men neida. Jeg klikker snart av den dårlige AI`en. KLIKKER!

 

Nå har jeg nettopp spilt nok et slag hvor fienden bare stod og så på at de ble skutt i filler. (På åpen mark denne gangen)

Lenke til kommentar

En taktikk som funker bra mot hærer med mange spearmen er å la infanteriet slåss mot dem mens kavaleriet rir rundt og angriper dem i flanken eller bakfra. Da router de temmelig fort.

 

Når det gjelder inkvisisjonen trenger de båt for å komme seg over til de britiske øyer. Da jeg spilte som Frankrike gikk de berserk blant generalene mine, men de stopped opp ved Caen og dro aldri over og plaget engelskmennene.

 

Min hate unit er nok longbowmen, siden jeg har kriget stortsett mot England. Det er ekkelt å angripe dem siden man alltid får tap og svekket moral før man kommer i kamp mann mot mann. Når man forsvarer seg er det lettere, da kan man bruke skog eller høyder som beskyttelse.

Lenke til kommentar

Ja, inkvisatørene er usannsynlige. De var på god vei å ødelegge spillopplevelsen her . Første runde jeg skulle spille var jeg så lur å flytte 3 generaler over til frankrike, alle 3 ble drept, i tillegg til 2 kardinaler og 1 prest.. Jeg satt i sjokk i noen sekunder og skrudde av hele spillet. Er første gang jeg gjør dette med et TW spill.. Det var ikke morsomt og ødela hele min evne til føre krig..

Til nå får denne versjonen av TW 5/10 poeng og jeg sitter skuffet her..

 

Hadde gledet meg til spillet lenge, så får man et spill som ikke er bedre.. Jeg må si jeg heller ikke får TW følelsen av lydene.. Har alltid fått litt frysninger, men denne gangen ser det litt billig ut og hastverksarbeide..

 

Som sagt, dette er søppel i forhold til tidligere TW spill og kanskje en av de store skuffelsene for meg i hele min spillhistorie..

Det verste er at den ser så billig ut at det ikke kan fikses i en patch..

Lenke til kommentar

Inkvisitører, ødelegger rett og slett spill opplevelsen. Selv de med høy piety blir jo slaktet. Han fikk til og med den beste snikmorderen min brent på bålet!

 

På slagmarken, milita crossbowmen kanskje? Lager fienden noe bedre hærer på hard/very hard? Spiller på medium selv og møter så og si bare milita enheter =/

Lenke til kommentar

I mitt nåværende campaign (orker aldri å erobre hele kartet) har jeg til nå holdt inkvisisjonen unne ved å bygge kirker og rekruttere prester i alle provinsene. Da er mer enn 90% av befolkningen katolikker og de holder seg borte. Må spille litt mer før jeg kan si om dette er en tilfeldighet eller ikke.

 

Jeg irriterer meg også over Milan. De fortsetter å pumpe ut store hærer annenhver turn fulle av crossbow militia. Det eneste som funker mot disse er en stor charge før de rekker å massakrere mine menn.

Samme med Danmark som kjører over Nord Europa i hvert eneste campaign. Faksjonene trenger å justeres og jeg håper modderne kan fikse dette.

Endret av Lovegun
Lenke til kommentar

Frankrike var langt bedre enn sitt rykte. Problemet var at de måtte kjempe mot longbows som eide slagmarken inntil de fikk tak i artilleri og skytevåpen. At de så på bueskyttere som æreløst og charget dem i fronten hjalp heller ikke. Da de kom med tungt kavaleri over gjørmehullet i Agincourt måtte det gå galt.

Endret av Lovegun
Lenke til kommentar

Jau, lest om det slaget. En real nedtur for frankrike det :p

 

Franskmennene pleide vel å kutte av fingrene på bueskyttere som de fanget, langfingen og pekefingen, så de ikke kunne bruke bue mer ;)

 

Så langt har det ikke vært noen som topper hatlisten min. Synes det er ekkelt å sloss mot styrker som stiller med flere menn, flommer jo over noen ganger :/

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
I mitt nåværende campaign (orker aldri å erobre hele kartet) har jeg til nå holdt inkvisisjonen unne ved å bygge kirker og rekruttere prester i alle provinsene. Da er mer enn 90% av befolkningen katolikker og de holder seg borte. Må spille litt mer før jeg kan si om dette er en tilfeldighet eller ikke.

 

Jeg irriterer meg også over Milan. De fortsetter å pumpe ut store hærer annenhver turn fulle av crossbow militia. Det eneste som funker mot disse er en stor charge før de rekker å massakrere mine menn.

Samme med Danmark som kjører over Nord Europa i hvert eneste campaign. Faksjonene trenger å justeres og jeg håper modderne kan fikse dette.

7333628[/snapback]

 

Samme problemet her, milan begynner alltid å lage trøbbel for meg.

Jeg er ikke så veldig glad i militia heller må jeg si.

Endret av mortenmm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...