Gå til innhold

Total War: deres hate unit" -> Hvilke units hater du i M2TW


Anbefalte innlegg

Har spilt 165 turns med England, og har enda ikke fått en inkvisitør til mitt land.

Det kan jo ha nå med at jeg veldig tildig slaktet en hel haug med cardinaler og fikk cardinaler in fra mitt land.

Så ble min beste cardinal valgt til pave, og nå har jeg 7 cardinaler fra England!

Og nå er det kun mine som stiller til valg, siden jeg har drept alle andre :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kavaleriet generelt, grunnet den elendige combat-AI'en. Jeg har en helt bataljon med ryttere, og fienden har èn infanterist igjen. Han er livredd. Han løper. Han rømmer. Så jeg bruker mitt mektige kavaleri til å ri ham over. Jeg velger kavaleriet og trykker på den fiendtlige infanteristen slik at de starter angrepet. De kan bare løpe over han, det er såre enkelt - men neeeeida! De skal absolutt løpe rundt, og de skal mye heller følge etter han! Av og til kommer de opp til han, og hugger han en gang eller to, før de trekker seg tilbake til "forfølgelsesmodusen". Norsk politi er mer effektiv til å ta folk de forfølger! :realmad:

Lenke til kommentar
Kavaleriet generelt, grunnet den elendige combat-AI'en. Jeg har en helt bataljon med ryttere, og fienden har èn infanterist igjen. Han er livredd. Han løper. Han rømmer. Så jeg bruker mitt mektige kavaleri til å ri ham over. Jeg velger kavaleriet og trykker på den fiendtlige infanteristen slik at de starter angrepet. De kan bare løpe over han, det er såre enkelt - men neeeeida! De skal absolutt løpe rundt, og de skal mye heller følge etter han! Av og til kommer de opp til han, og hugger han en gang eller to, før de trekker seg tilbake til "forfølgelsesmodusen". Norsk politi er mer effektiv til å ta folk de forfølger! :realmad:

7276829[/snapback]

Ah, jeg vet. Hver gang jeg skal ta routere så er stort sett følelsen noe sånt som MMMMMNNNNNGGGGGG!!

Lenke til kommentar
Det jeg pleier å gjøre er å be kavaleriet løpe foran de fiendtlige unnsluntrerne for deretter å velge at det skal angripe. Om du har flere enheter kan det da være lurt å la minst en enhet fortsette å forfølge han som før, det funker utmerket.

7277013[/snapback]

 

Ja, jeg gjør også det - men du kan ikke forsvare denne idiotiske feilen likevel. Det er patetisk at kavaleriet ikke bare kan løpe ned fienden. Det er såre enelt i utgangspunktet, men CA har valgt å gjort det knotete og idiotisk både i Rome og Medieval 2, selv om at det er verst i M2.

Lenke til kommentar

Genoese Crossbow Militia. Dreper vel 700-800 av dem per tur i gjennomsnitt. Må passe på å sloss mot dem i nedoverbakke og/eller skog, ellers slakter de ridderne mine på vei til dem. Vilt mye hardere i close combat enn det crossbowmen burde være, i tillegg.

 

På kartet er det vel de ørten hundre imamene som muslimene har i midtøsten som forhindrer meg fra å fullstendig konvertere midtøsten-provinsene mine.

Lenke til kommentar
Spearmens er lette spør du meg selv for kavaleri.

 

@Marley: Jeg syns nå ikke akkurat at det høres så imponerende ut at du syns missileneheter er vanskelige de skal man da ta lett, hvem spiller du som?

7309692[/snapback]

 

jeg sa ikke at de er vanskelige. men irriterende. for når motstanderen har en hær av disse så må du knote så med cavaleriet så du ikke stormer rett mot dem. og dette er ikke lett siden combat AIen er elendig og ikke gjør som jeg sier mange ganger.og attpåtil stopper opp angrepet og går inn. ahhhh

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...