shonaz Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Heisann , jeg sliter med at etter sist reboot jeg hadde, nekter skjermen å gi meg bilde. Pc,en surrer å går , men gir ikke liv fra seg på skjermen. Jeg har testet skjermen på andre pc,er og den funker fint der. Litt informasjon om pc,en: Os: xp pro 1024 ram hovedkort: Abit an8-sli skjermkort: Club3D radeon x800 rage xtreme cpu: Amd 64bits 3500 120gb s-ata harddisk Jeg har ikke oppdatert biosen siden jeg kjøpte dataen, men får ikke prøvd dette nå, siden skjermen forblir svart. På Post displayet på hovedkortet står det "06" lest i manualen hva dette betyr, men gjorde meg ikke stort klokere. på forhånd takk. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Har du prøvd med et annet skjermkort? Lenke til kommentar
shonaz Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Nei, har ikke det. Men er vel liten sjans for at skjermkortet crasher etter en vanlig reboot? Lenke til kommentar
Husee Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Kan være ramen som ikke sitter onklig i.. har du shekket det? Lenke til kommentar
shonaz Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Ja, prøvd å sette rammen i alle 4 portene også. Lenke til kommentar
pcsuper Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Sitter skjermkortet ordentlig i ? Hørt fler som har hatt problemer om at skjermen blir svart og det sitter ikke i ordentlig... Hadde det samma problemet, men mitt var BIOSen, så jeg har kjøpt nytt hovedkort og venter på det. Men så lenge du ikke har rørt BIOSen så skal ikke det være problemet.. - pcsuper Endret 12. november 2006 av pcsuper Lenke til kommentar
Husee Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Du har ikke rørt Cpu'n heller? Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hadde samme problem. Funka fint etter jeg bytta strømforsyning. Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Selv om du ikke har gjort noe med BIOS, så kan du prøve å resette den til default, det kan ofte gjøre underverker! Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hva var det POST coden 06 stod for? Lenke til kommentar
taleg Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hadde samme prob med mitt gml geForce 2 ti kort.. jeg fikk bilde ved å "flicke" bryteren på psu fort samtidig som jeg trykket på start knappen.. ikke en god løsning, men når jeg kom inn i windows fungerte alt knall.. så en dag ikke noe liv uansett hva jeg gjorde. Det viste seg at psu leverte lite strøm, kortet fungerte fint i andre maskiner.. vel det vil si inntil den dagen da det bare var slutt.. Taleg Lenke til kommentar
Jeme Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Har vert borti samme problemet selv. Skjermkortet er defekt. du må bare finne deg i at du må kjøpe nytt skjermkort. Selv etter bare en omstart kan dette skje.... Lenke til kommentar
pcsuper Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Har vert borti samme problemet selv.Skjermkortet er defekt. du må bare finne deg i at du må kjøpe nytt skjermkort. Selv etter bare en omstart kan dette skje.... 7269373[/snapback] hmmm... det er jo ikke sikkert skjermkortet hans er defekt da. Litt dumt å sløse med penger også finner du ut at det ikke var problemet alikevel. Lenke til kommentar
shonaz Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 kan det være at jeg bruker 20 pin på et 24 pins motherbord? har jo funnet fint før. Lenke til kommentar
Fiskefot Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Prøv å ta ut strømmenpluggen til skjermkortet et øyeblikk. Mulig noe har dødd på seg og trenger en dytt. Det har iallefall funket på meg de to gangene det har skjedd her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå