magne_v Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hei Jeg skal oppgradere systemet mitt, og jeg er mest i tvil på hva slags skjermkort jeg skal velge. Jeg bruker maskinen lite til spill, og det er ikke noe prioritet at den skal yte best mulig til spilling. Maskinen blir derimot brukt mest til design, da i 3d studio max 8. Jeg har idag et ATI X800XT kort som fungerer greit, men ikke overbevisende. Kortet har 256 mb minne. Er det de nyeste og dyreste kortene som hovedsaklig er beregnet til spill som også lønner seg for meg? Har liten innsikt i hvordan de fungerer og vet virkelig ikke hvorfor det ene skulle være bedre for meg enn det andre. Har sett det finnes noen kort spesielt for 3d designere som ligger på rundt 15 000kr, de blir altfor dyre, vil gjerne komme rundt eller under 4000kr. En tanke er at jeg gjerne vil ha en ekstra hdmi port ut, til tv. Håper noen har noe peil. MVH Magne Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 nVidia Quadro-kortene er vel beregnet for 3D-design viss eg ikkje husker feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå