Gå til innhold

Hvordan save'e manuelt i farcry? vet det går

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle spille litt farcry igjen og har kommet til Cooler brettet hvor man skal fylle et rom med vann, men dauer jo med engang jeg treffer på disse satans monstrene etter og ha svømt opp den kanalen i taket. Og siden jeg husker jeg savet manuelt på et av de siste brettene for mange år siden vet jeg det går

Begynner å bli lei den svømminga nå ;)

Farcry er jo ikke lenger egen tråd under de mest omdiskuterte spillene

edit: kom gjerne med tips også, skulle tro monstrene har blitt mere avanserte siden sist :p Eller så spiller jeg på vanskligere enn sist :hmm: Kommer liksom ikke videre nå. Han 200 skudd i hodet og jeg et "slag" i trynet med full armor og helse, hvem dauer? MEG :cry:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det går ikke an å save manulet i Far Cry, bare checkpoint til checkpoint.

7267748[/snapback]

joda det går det, ved å trykke noen fiffige kombinasjoner eller no, har gjort det selv så jeg vet det går, men som sakt det er noen år siden så jeg husker ikke helt kombinasjon eller om man skulle skrive noe spes.

For å si det sånn jeg brukte den løsningen første gang jeg rundet farcry OFTE på kun et brett, da brukte jeg den etter vær gang jeg killa et "monster" Men det kan hende den muligheten har blitt fjernet i senere patcher det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Bare som et tips så detter de store monstrene etter et magasin med automathagla om du treffer rett.

Kloss hold er et stikkord her.

Treffer du ikke på en stor fyr med rocketlounsher rett etter å ha kommet ut av kanalen?

7267969[/snapback]

JO, det er han som plager meg :blush: prøvde og ta en svømming under vann metode, kom forbi inn i neste rom men der er det jo 2 dritter så den planen gikk jo heller dårlig

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Jeg vil tro at å save manuellt blir å jukse i FarCry. Det gjør jo alt mye enklere. :hmm:

7268358[/snapback]

Joa det er litt juks, men bryr meg ikke så mye om det nå ;) Har jo klart spillet før, dog med en liten juks (save'e fortløpene) på nest siste eller siste brett, husker ikke helt. Så bryr meg ikke helt om at jeg må jukse så allerede på cooler brettet nå. Fatter bare ikke hvorfor jeg har blitt helt amatør, kan ikke huske jeg slet like mye forrige gang :blush:

Må være 64 bits versjonen tror jeg :p

Lenke til kommentar

http://www.tweakguides.com/Farcry_11.html

Saving Games At Any Point

If you don’t like the way in which Far Cry automatically saves your progress through the single player campaign at certain save points, and want to save manually anywhere in the game, this tweak might be what you need. To save a game anywhere, open the console (press ~) and type "\save_game gamename" (without quotes) where the gamename can be any name or number you like. For example:

\Save_game Quicksave

Will save your current place in the game under the name "Quicksave". You can now reload this game position at any time by opening the console and typing "\load_game Quicksave" (without quotes). Note that the saved game file is saved under the name you gave it (i.e. Quicksave.sav) in your \UBISOFT\Crytek\Far Cry\Profiles\player\[Profilename]\savegames directory.

If you want to assign and use specific keys to make the saving/loading functions faster, you'll need to do so in Developer Mode. See the Advanced Tweaking section for more information on enabling Devmode and the Devmode.lua file.

Open up your Devmode.lua file and copy and paste the following lines into the end of that file:

Input:BindCommandToKey("#Game:Save('Quicksave')","f9",1);

Input:BindCommandToKey("#Game:Load('Quicksave')","f10",1);

Note that in the bindings above F9 is quicksave and F10 is quickload. You can edit the words "F9" and "F10" in the lines above to whichever keys you want to use for quicksaving and quickloading, just check to make sure they're not being used for another function in Devmode or this won't work. Also note that quicksaving and quickloading this way may lead to a few glitches or odd AI behaviour in the game every once in a while.

;)

Lenke til kommentar

He he.. tror jeg kommer til å ty til en God cheat kommando eller noe. Sitter bom fast på et sted der.. like før et rom, hvor det alltid hakker litt når døren åpnes, og det er nok til at jeg alltid bommer på de første svina som kommer rett i åsynet mitt. Jeg er fra før skadd ved det loadepointet, så det er noe skikkelig.. dritt. Avinnstallerte spillet i ren frustrasjon etter hundreogørten forsøk uten videre fremgang. Synd, for jeg liker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...