Gå til innhold

hjelp til Kjøling i cooler Master Wave Master


aoottis24

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Jeg må dra opp denne da jeg har nøyaktig samme kabinettet som trådstarter.

Har hatt dette kabinettet i nesten ett år nå og det er flere ting jeg lurer på som jeg håper noen kan svare på... Flere ting som har plaget meg lenge men som jeg ikke har fått fingeren ut på før nå :blush:

 

1. Skjønner ikke helt hva trådstarter mener med vifte helt i toppen... Hos meg som på bildene til linken han la ut har jeg en luke med USB port, firewire osv. Ikke noe vifte plass med andre ord.

 

2. Det blå lyset i fronten på kabinettet har aldri lyst på mitt kabinett. Hvordan får man på dette?

 

3. Selve kabinettet er i aluminium og er veldig lekkert men dørene er meget lette og driver til tider å lager klirre lyder. Noen som vet hvordan man får bukt med det irriterende problemet?

 

4. Viktigste spørsmålet! Viftene som fulgte med denne maskinen bråker noe styggelig mye! Jeg har nå tenkt å bytte ut de viftene som er mulig å bytte ut til noen stillgegående. Noen som har gjort dette på dette kabinettet og eventuelt har noen anbefalinger til vifter som passer i dette kabinettet?

 

Takker på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar

Ååååå, det herlige wavemaster.....

 

Skikkelig glad i mitt også....

 

For å sette inn den vifren i toppen, må du skru ut den braketten som innholder firewire, usb osv... mener å huske at det var 2 skruer. Med kabinettet så fulgte det med en liten grill til å sette inn i toppen, så du ikke mister fingertuppene.

 

For å få lyset til å virke, så må de kontaktene som befinner seg på høyre siden av kab (sett forfra" kobles til så de får strøm. Det er standard 4-pins kontakter, så du kan ta strøm fra hvor som helst.

 

Mitt kabinett lagde også endel lyder, jeg fikset dette ved at jeg satte noen plasterlapper på innsiden slik at det på en måte kommer i spenn. For døren foran, så bråker denne kun når jeg har den helt igjen. Den har jeg ikke helt funnet en løsning på, så den har jeg stort sett åpen, ca 3 ca bråker den ikke.

 

For å skifte viftene, så trenger du et lite stjerneskrujern å en torx-skrutrekker. Husker ikke størrelsen på torx'en, men kan sjekke det senere. Skiftet ut de orginale viftene med Papst 18db og satt inn en viftestyring, funker fett.

 

Lykke til!

 

Tetanus

edit:tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lite info om hardware. Eldre HK har ofte en liten veps av en vifte. kjøp en passiv liten kjøle-brikke. f.eks zalman har sånne

Skjermkort kan også være synder. finn en som passer ditt kort

CPU-vifta er også en potensiell bråkemaker. Masse tester fins. Bla på hw.no

 

HD kan vibrere og lage skrangling. O-ringer (sjekk tråden til petteram) eller kjøp "harddisk-silencer" i en eller annen form.

 

Dårlig PSU? Disse kan være en bråkete jævel. Finn en som passer ditt oppsett. F.eks Seasonic s12 430w er veldig stille og effektiv nok til å ikke lage varme og dermed støy.

Lenke til kommentar

Hovedkortet mitt er:

ASUS M2N32-SLI Deluxe, nforce 590 SLI, Socket-AM2, DDR2, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16

 

Strømforsyning:

Thermaltake Silent Purepower 680W, 2 vifter, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

 

CPU:

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2,4Ghz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte

 

 

Ellers andre notater er at jeg hører meget lite til harddisken og disse lydene, bitte litt innimellom bare. Dette er nok pga viftene nesten overdøver den.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Kan jo være noe med skjermkortene... Har 2 stk i SLI ser du :) Ellers er det jo standard vifte på CPU i og med at det er BOXED som jeg skrev.

Kabinett viftene kan nesten ikke bli mer stille enn PAPST viftene på 12 db.

 

Så da sitter jeg igjen med skjermkort, CPU og PSU som kan avgi støy.

I og med at å bytte 3 stk kabinettvifter nesten ikke ga positivt utslag må det være en av tingene som bråker noe sinnsykt inni der. Jeg har dessverre ikke så veldig peiling på alle slags viftetyper og den slags men klarer alltid å få byttet dem når jeg bare har riktig typer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...