Gå til innhold

Spill-PC: Core 2 Duo, 8800GTS. Hjelp til HK + PSU.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedkort:

Dette

Det er vel ikke nødvendig med det dyreste. Men du burde vel gå for det nyeste brikkesettet 680i mener nå jeg. Så flipper du å oppgradere på en stund

Når det gjelder strømforsyning så er ikke dette et så vanskelig valg. Det du trenger er ca 500 watt. Om du har mer enn 5 disker trenger du nok mer power.

Ellers lønner det seg med modulær kabling om du vil ha orden og god luftflyt i kabinettet.

Sjekk også på reviews om det er stabilt.

Og en annen ting. Om du ikke har flusht med cash så burde du kanskje heller vurdere 2 stykk Raptor-disker i Raid 0 til OS-disk. Og en stor vanlig disk som Spinpoint til lagringsdisk. Raptordiskene er nesten like raske når det gjelder søketid som Cheeta. Men de har selvsagt større overføringshastighet.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar! Har hjulpet veldig. Nå lurer jeg bare på en ting:

Er det verdt å kjøpe HKet som MrHaugen foreslo som koster rundt 3k, i forhold til kortet acemaster foreslo til 1.8k? Stor pris-forkjsell, er det verdt det?

Å ja! En ting til. Hva mener du med det harddisk oppsettet MrHaugen? Jeg er så absolutt ikke oppdatert på HDD-fronten nei. Det var temmelig gresk for meg. :blush:

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

Jeg har både strømforsyningen og hovedkortet du (StianGH) har foreslått og er veldig godt fornøyd.

Hovedkort til 3099,- er etter min mening unødvendig når du får et veldig fint et til 1800,-.

Edit: Jeg snakker forresten om Asus P5B Deluxe og Hiper 580W :)

Endret av Craves
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da bumper jeg min egen, urgamle tråd. Mangler kun GTXen nå! Moi så happy! Hva synes dere om komponentene. Noen jeg skal angre på? Noe som må leveres tilbake? ^^

Regner forresten med å ha GTX i neste uke. *glede seg!*

Edit: ord delings feil

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...