LYStGASS Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg antar at strømforsyningen ikke vil ha problemer med å holde pc'en igang, men det vil være tvilsomt at den vil ta unna noe særlig på peakspenningene. En god regel er å regne seg fram til hva alle komponenter bruker totalt (her kan det være lurt å inkludere mulige oppgraderinger), pluss ca 1/3 ekstra for håndtering av varierende spenninger under tungt arbeid. Videre er ikke chipset temp på over 50c særlig positivt for stabiliteten. Den tilsier gjerne at kabinettet ikke har all verdens luftflyt, og strømforsyningen tar ofte inn luft som siver rett opp fra kjøleribbene på CPU. En varm PSU takler mindre spenningsvariasjoner enn når den er kald. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 prøv å ha ene siden av kabinettet stående oppe. En annen ting kan være å ikke gjemme den vekk i et skap med lite luftkjøling Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 nå står pc'en oppå skrivebordet, i åpent område med frisk luft, så det burde ikke være noe problem. men jeg kan godt prøve å åpne siden. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 jeg brukte denne http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp for å finne ut hvor mange watt jeg trengte, og havnet på 250 watt. nå bruker jeg 270W, burde ikke det være nok? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 nå er siden på kabinettet åpent, og pc'en har ikke krasja ennå! men hva gjør jeg nå? jeg gidder ikke å ha siden åpen hele tia. det bråker en del også Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 jeg brukte denne http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp for å finne ut hvor mange watt jeg trengte, og havnet på 250 watt. nå bruker jeg 270W, burde ikke det være nok? 7287207[/snapback] Skal holde det, men en del strømforsyninger gir ikke fullt så mye som det står de skal gi. Kanskje strømforsyningen din gir bare 240? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 det aner jeg ikke, men kan vi si at problemet er varmen? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 jeg ville bare si at nå er pc'en min dobbelt så varm som vanlig, og den fryser ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå