Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva slags 56K modem bør jeg velge.

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-11-14 11:07, skrev drall:

øh... de aller fleste interne modem er softmodem, altså dritt. Du bør vere ganske sikker på at det ikke er et softmodem for å kjøpe internt. Jeg ville ha kjøpt eksternt for å være sikker

Tja, jeg tror ikke du får kjøpt noe annet til internt bruk i vanlige sjapper, men de fungerer da stort sett greit. Og med dagens CPU-er så tror jeg nok at man helt greit greier og håntere disse softmodemene....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig og installere, hopper av linja osv, er sterkt overdrevet etter min mening. Det avgjøres nok mer av han som sitter bak spakene... Jeg har riktignok selv slitt en gang med et modem som hadde installasjonsproblemer i XP, men det var et gammelt modem, og det lot seg løse latterlig enkelt. Det siste modemet installerte jeg mens jeg satt i telefonkø til Tiscali (lurte jeg på hvorfor nummerskjekken deres viste linja mi var utbygget for ADSL, når den ikke er det :roll: )

Anyway, hadde en trådløs telefon, og med en hånd, åpnet jeg kabinettet, plukket ut det gamle, satte i det nye, innstallerte drivere fra medfølgende CD, tok internskjekk (da linja var opptatt...) og koblet kabelen til. Når jeg var ferdig, ventet jeg fortsatt i 5 minutter før jeg fikk svar...

Så vanskelig var det :wink:

Men jeg betviler ikke et sekund at USB modem kan funke vel så fint. Men så koster det jo litt mer, og så kommer de evindelige kablene i tillegg.

Egentlig det største ankepunktet.

Lenke til kommentar

Ehh. Nå er det en stund siden det kom noe nytt på modemfronten, så standardene er vel godt spikra. Så kjøp et eksternt modem til en fornuftig pris her i Norge. Sansynlig vis funker det perfekt som Standard 56.600 modem i Windows.. :smile: Må si at det er mange år siden jeg hadde problemer med et modem, de bare funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...