Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva slags 56K modem bør jeg velge.

Anbefalte innlegg

Hva slags 56K modem bør jeg velge? Skal ha internt. Skal sitte i en Nec maskin med 700 prossesor og 128 ram.

Har komplett noe bra? Ikke for dyrt.

Hvordan er:

CNet Modem 56k V90/92 Internt PCI

Creative Modem Blaster 56k V92 PCI

Kommer nok til å koble til Tele2. De hadde før v90. Har de V92. Hva er forskjellen på V90 og V92?

Hvilket kort er lett og oppgradere? Skal kjøre win 98SE men det kan bli win Xp etter hvert og kanskje ny maskin.

Andre ting jeg bør tenke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig, men skal du bare inn på nettet? Da trenger du ikke stort mer enn det, billigere en IDSN er det jo.. Men skal du laste ned stuff, sanger, filmer spill osv. så burde du gå for NTG adsl.. billig og bra! +AT DU KAN VÆRE ONLINE HELE TIDEN!

ps!du KAN få kjøpt et 56k av meg for ehh..50-100spenn + porto! Astech 56k modem!

Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med 2 modem. Det ene et Billion. Fikk god hastighet på linja mi i forhold til et rockwell jeg brukte før. Men det var litt knotete og installere i XP, men det tror jeg er løst på de utgavene som selges nå. På 98 funker det smertefritt. Men etter 2,5 år, så brant chippen opp. Kanskje ikke så rart med 2500 timer online pr år... Anyway, nå har jeg akkurat kjøpt et Aopen FM 56-sv fra MPX.no, og det har virket perfekt. Oppnår samme hasighet, noen ganger hakket mer en før :smile: Begge modemene har vært dønn stabile online, noe som er viktig med dagens høye oppkoblingsavgifter.

Tips,

Bestiller du, vil du få modem rimeligere hos MPX.no en hos Komplett.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-13 09:52, skrev DiJayQ:

Hadde jeg vært deg hadde jeg latt være kjøpe et modem. Men hvis du absolutt MÅ ha et modem så hadde jeg hvertfall kjøpt et kjent merke.

Hva er alternativet? ADSL som kanskje ikke finnes på plassen, og som blir dyrere for de som bruker lite. Eller ISDN som koster 2800,- ekstra i året bare for linja pluss 1500,- for installasjonen...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-13 09:52, skrev DiJayQ:

Hadde jeg vært deg hadde jeg latt være kjøpe et modem. Men hvis du absolutt MÅ ha et modem så hadde jeg hvertfall kjøpt et kjent merke.

Tja, disse billige modemene er stort sett like, de er bygget på noen få kjente brikkesettprodusenter, Conexsant er vel det vanligste brikkemerket, tror neppe det er stor forskjell på kvaliteten på den enkle elektronikken som sitter rundt brikken.

Skikkelige modemer av interntypen finnes vel knappt på markedet, hvertfall lite og se på websjappene.

Og min erfaring er at de stort sett er greie så lenge man ikke sitter på ekstremt lange linjer eller med veldig mye støy.

Er det skikkelig vanskelige linjer vil nok et "skikkelig" eksternt modem kunne være bedre.

Lenke til kommentar

Av de internmodemene som er å få kjøpt er det ingen som duger. De er grusomme å installere, de bruker forferdelig lang tid på oppringing og de "mister summetonen" altfor ofte. De er billige, men det er også det eneste.

Et av de få bra 56k-modemene jeg har prøvd er Zyxel Omni (seriell). Men det koster drøye 800,- og er som sagt eksternt. Tips fra meg: Hvis du har plass i kassa (enten på "gølvet", oppe i taket eller over/under cd-rom) så lag deg et skikkelig "internmodem". Eneste aberet blir en ekstra strømkabel.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-14 07:22, skrev Bach:

Av de internmodemene som er å få kjøpt er det ingen som duger. De er grusomme å installere, de bruker forferdelig lang tid på oppringing og de "mister summetonen" altfor ofte. De er billige, men det er også det eneste.

Tja, synes de er greie og få innstallert jeg, hvertfall de som er basert på conexant-chip.

Og er linja av nogenlunde kvalitet fungerer disse modemene bra.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-14 08:16, skrev Arvid Klavenes:

Er det en ting XP ikke liker, så er det interne modem.

Har da innstallert XP på mange maskiner med internt modem uten og trenge hverken og laste ned drivere eller ofre modemet en tanke, XP har hatt drivere og modemet har fungert som en drøm.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-14 09:55, skrev PIIIpower:

Skal du ha ineternt, så pass for all det på at det er ett Conexsant chip på det rockwell og motorola suger... Hadde ett internt ibm Conexsant modem engang og det var en FRYD.

Vel, bare for og være 100% korrekte:

Conexant (formerly Rockwell Semiconductor Systems)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-14 10:25, skrev PIIIpower:

med fare for å ta feil:

Det navn bytte innebar vel noe ny kunnskap... og for at folk ikke skulle forbinde det med rockwell

Hvertfall er det enkelt med drivere, man finner drivere og masse info og hjelpeprogrammer på siden til Conxant.

Jeg bruker skjelden andre drivere enn disse og stort sett går innstallasjonene helt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...