Xantix Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Første gang jeg eier en ipod og må si at jeg finner det vanskelig å legge inn sanger etter å være vant med bare å kopiere over mapper med mp3 filer. La oss si at jeg nå har 3 mapper, f.eks "rock" "pop" og "rap" dersom jeg importerer disse mappene legges alt sammen i en eneste smørje i itunes sin musikk bibliotek. Tenkte at jeg kanskje kunne opprette tre spillelister med de navnene, rock pop og rap men jeg får ikke lagt sangene direkte i spilleliste, de må hentes fra biblioteket. Det funker greit når jeg legger inn den første mappen, men når jeg legger inn den andre mappen er det klønente å måtte velge ut mp3 filene som hører til pop men nå er blandet med rock for så å kopiere dem til spilleliste pop......... og verre og verre blir det jo flere mapper jeg legger til musikkbiblioteket.... kan da umulig være så fordømt klønete og tungvint..... Eller? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg vet ikke helt om jeg forstod riktig her nå; slik jeg forstår det vil du ha tre ulike spillelister "Rock", "Pop" og "Rap" over på iPod'en din. Det enkleste for deg da blir å opprette en "Smart spilleliste". Det gjør du ved å gå på: Fil -> Ny Smart Spilleliste eller hurtigtast "Ctrl-Alt-N" Så velger du hvilke kriterier du vil ha, f.eks spillelisten "Rock" blir seende slik ut: Så vil den dukke opp under SPILLELISTER med alle sangene som ligger under sjangeren Rock. For å få den over på iPoden drar du "Rock" enkelt og greit over til iPoden. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Vel ikke det jeg egentlig mente. Jeg ønsker å få over de katalogene jeg har på min disk til ipod og beholde strukturen. F.eks katalog 1 = "Min trenings mix" katalog 2 = "Sanger for å slappe av" katalog 3 = "Vorspille mix" disse tre katalogene ønsker jeg å ha på min ipod, men da ipod ikke støtter kataloger må jeg gjøre dem om til spilleliste og problemet er at alt må legges sammen i en stor smørje i musikkbiblioteket før jeg kan flytte dem videre til spilleliste og til slutt til ipod........ Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Aha. Dersom sangene ikke har noe til felles annet enn at de er lagt i samme mappe på maskinen din er jeg redd du blir nødt til å lage spillelistene manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå