paix Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hei alle på forumet har et problem med automatgiren på min chevrolet starcraft, hver gang jeg setter giren på "D" så dør motoren, er nød å gi litt gass når jeg setter den i gir, og da rykker det en del, og når jeg skal stoppe, så rykker bilen litt og så dør motoren.. noen som vet hva dette skyldes? virker som om det er litt feil på auto-clutchen eller noe.. har ikke så mye peil på bil =/ hilsen desperat 20-åring! Lenke til kommentar
paix Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 forresten, det er en 91 modell Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Ikke godt å svare på dette sånn ut i fra disse symtomene. Hvor lang tid tar det fra du setter bilen i gir til den dauer? Går ut i fra at det er 6.2liter diesel uten turbo. Dauer den når du setter den i revers orgså? Rykker det veldig til når bilen dauer? Eller stopper bare motoren? Går motoren normalt på tomgang? Er nivået på automatgiroljen der den skal være? Noen kasser girer hardere når det er for mye olje. En ting er sikkert. Skal du gjøre noe med motor eller gear, så er det meget trangt å komme på på disse bilene. Skifte topp pakning går akkurat akkurat uten å ta ut motoren. Lykke til. Kanskje er det feil automatgear olje på kassen. Oljen skal ikke lukte svidd. Lenke til kommentar
paix Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Ikke godt å svare på dette sånn ut i fra disse symtomene. Hvor lang tid tar det fra du setter bilen i gir til den dauer? Går ut i fra at det er 6.2liter diesel uten turbo. Dauer den når du setter den i revers orgså? Rykker det veldig til når bilen dauer? Eller stopper bare motoren? Går motoren normalt på tomgang? Er nivået på automatgiroljen der den skal være? Noen kasser girer hardere når det er for mye olje. En ting er sikkert. Skal du gjøre noe med motor eller gear, så er det meget trangt å komme på på disse bilene. Skifte topp pakning går akkurat akkurat uten å ta ut motoren. Lykke til. Kanskje er det feil automatgear olje på kassen. Oljen skal ikke lukte svidd. 7266880[/snapback] den dauer med en gang, og rykker litt ja, samme som om du setter en manuelt gira bil i 1. og slipper clutchen ut øyeblikkelig.. oljenivået er midt i mellom, er ikke så mange måneder siden jeg byttet, dette begynte å skje for en uke siden, og motoren går normalt på tomgang ja Endret 12. november 2006 av paix Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Virker de andre girene? Kan du kjøre i det hele tatt? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hvilken olje fylte du på kassa ved siste oljeskift? Lenke til kommentar
paix Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Hvilken olje fylte du på kassa ved siste oljeskift? 7267622[/snapback] det husker jeg ikke :/ Lenke til kommentar
paix Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Virker de andre girene? Kan du kjøre i det hele tatt? 7267611[/snapback] joda, alle girene funker, og jeg kan kjøre normalt, men når jeg begynner med krypkjøring og sånt så rykker motoren og om jeg bremser litt til så stopper den, må starte den i gir for at den i det hele tatt kan kjøre uten å dø når jeg setter den i D Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Høres ut som systemtrykket i kassa er for lavt. Da oppfører kassa seg som om du har mer pådrag enn du egentlig har og vil da smelle inn girene hardere enn nødvendig. Er trolig på tide med en overhaling. Lenke til kommentar
paix Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 sånn da er den tilbake fra det lokale verkstedet nå er det ikke så gale lengre, men det hender at den rykker litt og stopper, men ikke så mye nå lengre Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Typisk, Får aldri lest det siste kapittelet i boken her på forumet. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Det merkelige med det hele er at folk kaster penegr på problemet uten og ha den ringeste anelse om hva som er blitt gjort, men er blid og fornøyd så lenge det funker. Ingen som er villige til og ta lærdom av hendelsen desværre. Lenke til kommentar
paix Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Hva gjorde de? 7297575[/snapback] de bytta girkasse, og skiftet noen deler og sånt, beklager, glemte denne tråden takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå