Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bil med automatkasse stopper...

paix

Anbefalte innlegg

Hei alle på forumet :) har et problem med automatgiren på min chevrolet starcraft, hver gang jeg setter giren på "D" så dør motoren, er nød å gi litt gass når jeg setter den i gir, og da rykker det en del, og når jeg skal stoppe, så rykker bilen litt og så dør motoren.. noen som vet hva dette skyldes? virker som om det er litt feil på auto-clutchen eller noe.. har ikke så mye peil på bil =/

hilsen desperat 20-åring! :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke godt å svare på dette sånn ut i fra disse symtomene. Hvor lang tid tar det fra du setter bilen i gir til den dauer? Går ut i fra at det er 6.2liter diesel uten turbo.

Dauer den når du setter den i revers orgså?

Rykker det veldig til når bilen dauer? Eller stopper bare motoren?

Går motoren normalt på tomgang?

Er nivået på automatgiroljen der den skal være? Noen kasser girer hardere når det er for mye olje.

En ting er sikkert. Skal du gjøre noe med motor eller gear, så er det meget trangt å komme på på disse bilene. Skifte topp pakning går akkurat akkurat uten å ta ut motoren.

Lykke til. Kanskje er det feil automatgear olje på kassen. Oljen skal ikke lukte svidd.

Lenke til kommentar
Ikke godt å svare på dette sånn ut i fra disse symtomene. Hvor lang tid tar det fra du setter bilen i gir til den dauer? Går ut i fra at det er 6.2liter diesel uten turbo.

Dauer den når du setter den i revers orgså?

Rykker det veldig til når bilen dauer? Eller stopper bare motoren?

Går motoren normalt på tomgang?

Er nivået på automatgiroljen der den skal være? Noen kasser girer hardere når det er for mye olje.

En ting er sikkert. Skal du gjøre noe med motor eller gear, så er det meget trangt å komme på på disse bilene. Skifte topp pakning går akkurat akkurat uten å ta ut motoren.

Lykke til. Kanskje er det feil automatgear olje på kassen. Oljen skal ikke lukte svidd.

7266880[/snapback]

den dauer med en gang, og rykker litt ja, samme som om du setter en manuelt gira bil i 1. og slipper clutchen ut øyeblikkelig.. oljenivået er midt i mellom, er ikke så mange måneder siden jeg byttet, dette begynte å skje for en uke siden, og motoren går normalt på tomgang ja

Endret av paix
Lenke til kommentar
Virker de andre girene? Kan du kjøre i det hele tatt?

7267611[/snapback]

joda, alle girene funker, og jeg kan kjøre normalt, men når jeg begynner med krypkjøring og sånt så rykker motoren og om jeg bremser litt til så stopper den, må starte den i gir for at den i det hele tatt kan kjøre uten å dø når jeg setter den i D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...