Jonas-Martin Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hei. Har kjøpt meg et diskantsett, og det har jeg tenkt til å koble paralellt med to høyttalere som er i bilen fra før. Derfor trenger jeg et høypassfilter til diskantene. Dette er ikke, og skal ikke bli noe super-duper anlegg. Bare et anlegg som det er lyd i, men skal heller ikke høres ut som det er et 30år gammelt sprengt anlegg. Holder det da for meg bare å koble en kondensator i serie med diskantene? Kunne tenkt meg en frekvens fra ca 4-5kHz og oppover for diskantene. Er det noen som har erfaringer og råd? Evt verdi på kondensator som vil passe for meg? På forhånd takk! :!: Lenke til kommentar
Norton Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hei! Følg linken nedenfor til Bilradiospesialisten.no(Tips og triks). Den skal gi deg verdier på kondensatoren du trenger til diskantene dine. Å seriekoble en kondensator til + ledningen til diskantene dine(6 db filter), skulle holde rimelig bra. http://www.bilradiospesialisten.no/index.p...ID=38&ids=artID Mvh lasse Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hvilke diskanter har du kjøpt? Har du sjekka om de faktisk HAR høypassfilter? Sistnevnte er faktisk ganske vanlig, man finner gjerne en liten kondensator i serie med høyttaleren. Noen har dette på ene lederen inn, andre har dette innebygd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå