Gå til innhold

Levere inn xbox pakken til mpx.no? (spm. ang. angrerett!)

twarr

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg bestilte xbox med 2 spill hos mpx.no (Sega Gt2002 og JSRF) den kostet 2000 kr der, men jeg fikk 300 av (henviste til spaceworld reklamen..)

Men nå kjører Elkjøp igang en kampanje med Halo og Dead or alive 3!!

Jeg vil SELFØLGELIG ha disse spillene i staden for.. Men kan benytte meg av angreretten min?? Det er 12 dager siden jeg bestilte den, jeg har selsagt åpnet den og brukt den litt.. Men jeg har kassen enda da.. Og alt som følgte med (xbox, spillene, håndkontrollen, og kabler) kan jeg levere den inn igjen??

På forhånd GIGANTISK TAKK!!

mvh

Twarr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet er det to ting som gjør at du stiller med dårlige kort på hånden. Det har gått over 10 dager, etter at du fikk varen. Dette er den normale angrefristen, hvis det fulgte med angrefrist skjema. Gjorde det ikke det så har du 3 mnd. på deg.

For det andre så har du brukt varen.

Ut i fra dette så tror jeg du ender opp med å måtte kjøpe Halo og DoA3. Men fortvil ikke. Du kommer ikke til å føle at du har kastet penger ut av vinduet for det.

Lenke til kommentar

Hei!

DU HAR 14 DAGERS UBETINGET ANGRERETT Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på forskreven måte. Fristen læper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt

Melding om bruk av angreretten må gis til selgeren innen fristen, og kan gis på hvilken som helst måte. Du kan bruke dette skjemaet som skal være utfylt av selgeren som spesifisert nedenfor. Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og du bør sørge for at dette kan dokumenteres.

Og det fulgte IKKE med angrefristskjema!!

Lenke til kommentar

Ja, siden det ikke fulgte med angrefristskjema (noe jeg synes er litt rart) så har du lengre tid på deg. Men det store problemet her er vel at du har brukt den. Den må! se helt ubrukt ut, etter det jeg har forstått. Embalasjen må heller ikke være vesentlig skadet. Men det skader jo ikke å prøve da.

Stupid people should not reproduce.

[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-11-12 18:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-12 18:20, skrev Jc-g:

Men det store problemet her er vel at du har brukt den. Den må! se helt ubrukt ut, etter det jeg har forstått.

Du har lov til å bruke produktet. Men det må "leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde". Angreretten gjelder ikke dersom "beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side", eller for "varer som raskt forringes fysisk". (Jfr Angrerettloven § 12.)

Produktet trenger må altså se tilnærmet nytt ut. Emballasjen står det ikke noe direkte om.

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...