Bachelor Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hei.. Hørt om folk som ikke har sendt en eneste søknad, men så har de greid å få jobb fordi det har vært firmaer som har ringt til de og spurt om de vil ha jobb. Hvordan har dette seg? Hvordan vet de hvem de skal ringe? Er nå i mitt avsluttende bacholer år i IT og står å tipper mellom å ta master eller skaffe meg jobb. Noen sier at jeg bør skaffe jobb med en gang etter endt utdanning nå fordi arbeidsmarket er helt vilt, andre råder meg til å ta masterutdanning. Og da sier jeg HJELP! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Ble fortalt dette av en sjef på betongrenovering a/s: Bedrifter som trenger B&A ingeniører, vet jeg at de spør HiN (høyskola i narvik), der man blant annet kan utdanne seg innen B&A. Så får de navnet til en person som gjør det særdeles godt, så gir de ham et jobbtilbud. Det ble iallefall jeg fortalt. Så det er sikkert slik at bedrifter som trenger arbeidere hører med universiteter/skoler, om de har gode nyutdannede friske hoder som kan komme til å gjøre det bra innenfor det feltet. Er det ikke mulig å ta master samtidig som du er ute i jobb? Endret 11. november 2006 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
Bachelor Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Er det ikke mulig å ta master samtidig som du er ute i jobb? 7266494[/snapback] I første året av masterstudiet vil det kanskje være litt vanskelig med å ha jobb ved siden av siden det er noen fag du skal gjennom, men når man begynner med selve masteremnet kan det kanskje la seg gjøre. Tror det oxo kommer an på hvor effektiv og strukturert du er oxo.. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Er det ikke mulig å ta master samtidig som du er ute i jobb? 7266494[/snapback] I første året av masterstudiet vil det kanskje være litt vanskelig med å ha jobb ved siden av siden det er noen fag du skal gjennom, men når man begynner med selve masteremnet kan det kanskje la seg gjøre. Tror det oxo kommer an på hvor effektiv og strukturert du er oxo.. 7268951[/snapback] Det er mange som tar en masterutdanning på deltd mens de jobber. Da tar du studiet over 1-2 år lenger enn normalt. Det er jo i alle fall en situasjon som man må diskutere med sin arbeidsgiver da også jobben må kuttes ned til deltid. Det blir da en ballansegang mellom jobb og studie. Endret 12. november 2006 av DJViking Lenke til kommentar
Bachelor Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Er det ikke mulig å ta master samtidig som du er ute i jobb? 7266494[/snapback] I første året av masterstudiet vil det kanskje være litt vanskelig med å ha jobb ved siden av siden det er noen fag du skal gjennom, men når man begynner med selve masteremnet kan det kanskje la seg gjøre. Tror det oxo kommer an på hvor effektiv og strukturert du er oxo.. 7268951[/snapback] Det er mange som tar en masterutdanning på deltd mens de jobber. Da tar du studiet over 1-2 år lenger enn normalt. Det er jo i alle fall en situasjon som man må diskutere med sin arbeidsgiver da også jobben må kuttes ned til deltid. Det blir da en ballansegang mellom jobb og studie. 7269145[/snapback] Det hadde jo vært interessant å fått seg jobb ved siden av masterstudiet, og øke arbeidstiden gradvis.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Etter eg hadde satt inn min cv i finn-databasen fekk eg faktisk to oppringinger angåande jobbtilbud, dette var i slutten av 2005, og markedet har ikkje akkurat forverra seg sidan den gongen. Min fordel var at eg hadde fått meg ca 1 års jobberfaring på same insitutt som eg tok hovudfaget. Å ta masteren samtidig som du jobber er noko som KREVER enormt med både sjølvdisiplin og tilgjengeleg 150% tid til "arbeid" over ein lengre periode (1-3år). I tillegg er det ofte ein veileder heller ikkje gidd å vere med på noko som skulle tatt 6mnd men går over 1år. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 jeg har blitt ringt opp flere ganger om jobb-tilbud, har registrert meg ett sted på nettet, og der har det strømmet jobb-tilbud en stund, men har sagt at jeg ikke skal ha flere tilbud, da jeg har en jobb jeg skal ha noen år nå... Lenke til kommentar
llth Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 jeg har blitt ringt opp flere ganger om jobb-tilbud, har registrert meg ett sted på nettet, og der har det strømmet jobb-tilbud en stund, men har sagt at jeg ikke skal ha flere tilbud, da jeg har en jobb jeg skal ha noen år nå... 7320519[/snapback] Kan du hvor du registrerte deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå