kimla Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hei. Forside: <div class='Wrapper'> <?php echo "<div class='Meny'>"; /* HER GÅR MENYKODEN */ Menu(); echo "</div>"; echo "<div class='Main'>"; /* HER GÅR MAINKODEN */ showMain(); echo "</div>"; ?> </div> Dette er i praksis hvordan den ser ut... (har utelatt <html> osv). css-filen: .Wrapper { width: 1100px; text-align: left; background-color: #CCCCCC; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; } .Meny { background-color: #CCCCCC; color: #000000; padding-top: 15px; padding-bottom: 10px; padding-left: 0px; padding-right: 0px; width: 200px; float: left; border-right: 1px solid #000000; border-bottom: 1px dashed #000000; } .Main { background-color: #CCCCCC; color: #000000; float: left; width: 800px; padding-top: 15px; padding-left: 20px; padding-bottom: 20px; } Problemet her er at .Wrapper ikke vil sette bakgrunnsfargen så den kommer over hele .Meny og .Main. Det funker i Opera og IE7 men ikke i Mozilla. Det ser ut som om den bare legger seg "bak" .Meny og .Main og vil ikke ha de "wrappet" i seg. Hvordan kan jeg løse dette? Er forresten litt ny med css så det er sagt... Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Prøv å definere height/min height. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Har prøvd det, det var sånn jeg så at den kom "bak" de andre. Men har syslet litt med det nå og fått det til å validere, da funker det seff ikke i noen browsere, så det var vel Mozilla som hadde det rett hele tiden. Hvordan er "fasiten" for å få en two-column-wrap? Lenke til kommentar
kimla Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Kjørte enkelt og greit bare en table rundt heile sjiten som jeg bruker til å definere bakgrunnsfarge o.l. i, ellers takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå