Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til kjøp av nettverkshardisk


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg en nettverkshardisk slik at jeg kan dele forksjellig med andre i familien. Har ikke veldig mye peiling på sånt, men det stod mellom å kjøpe en nettverksharddisk eller en ekstern harddisk og en "sånn nettverksdings du kan koble den til" (husker ikke hva det heter)..

Men jeg har kommet fram til at jeg kanskje bør kjøpe en sånn "nettverks dings" da jeg ønsker å koble skriveren vi deler i huset rett på nettverket.

 

Skriveren jeg har har er en Dell Photo AIO 942...

 

Så det jeg lurer på er hvordan scanning og sånn vil funke når skriveren er koblet til nettverket gjennom en "sånn nettverksting" og ikke gjennom en annen pc..Og om det i det hele tatt går an å koble denne skriveren på en sånn "nettverksting"

 

Vil også gjerne ha tips til hva jeg bør kjøpe.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en synology nettverkslagringsstasjon.

Er fornøyd med denne, men tør ikke uttale meg om hvordan scanning fugerer over nettverket. Mistenker at jeg måtte koble printeren rett på maskinen når jeg måtte scanne noe (husker ikke...og har ikke mulighet for å teste).

To ting bør du være klar over før du går for denne typen:

Overføringshastigheten er begrenset til 100Mbit pga ethernet grensesnittet, og derfor tar overføring av 4,5 GB eksempelvis 45 minutter...

Har du kun kablet nett, bør du vurdere gigabitstasjon.

Linksys's versjon av ovenfornevnte stasjon kan ta to nettverksdisker, eller en nettverksdisk og en printer. Synolgyen kan maks ta en nettverksdisk og da en printer i tillegg.

NAS en til Linksys kan i tillegg ta 3.parts firmware (kjenner ikke til de spesifikke fordelene med dette).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...