Gå til innhold

Kjøpe: Shuttle, AMD og Nvidia. Max 10k

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke den store spilleren, det er stort sett CS det går i. Maskinen jeg har, virker. Men jeg er keen på å bytte til shuttle og da tar jeg i samme slengen resten av HW også. Dette skal IKKE være noe råskinn av en maskin. Jeg er en VELDIG fattig lærling (5k per mnd etter husleie), så dette går sterkt utover sparekontoen min..

Jeg har satt opp denne maskinen og hadde håpt på litt tilbakemeldinger.

Setter stor pris på tilbakemelding:)

Edit: leif

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt på flere forum og slikt på nett at denne shuttlen er veldig kresen med tanke på minne, er visst flere merker den ikke liker, deriblandt ocz. Shuttle har en liste over kompitabel ram på siden sin, ville tatt en titt på den og valgt noe minne derfra.

Dessuten har vel såvidt jeg vet den shuttlen kun 3sata-kanaler, så ville tatt en dvdbrenner som bruker ide, slik at du kan kjøre 3xsata harddisker.

Lenke til kommentar
Har hørt på flere forum og slikt på nett at denne shuttlen er veldig kresen med tanke på minne, er visst flere merker den ikke liker, deriblandt ocz. Shuttle har en liste over kompitabel ram på siden sin, ville tatt en titt på den og valgt noe minne derfra.

Dessuten har vel såvidt jeg vet den shuttlen kun 3sata-kanaler, så ville tatt en dvdbrenner som bruker ide, slik at du kan kjøre 3xsata harddisker.

7267405[/snapback]

Jeg har ikke behov for flere harddisker enn 2, så det gjør ingenting. Jeg er lei av IDE kabler, så S-ATA blir det! :D

Men takk for det med minne, jeg skal sjekke det opp. Men det oppsettet er feil, jeg tenker jeg skal ha patriot minne. Mener det skal gå smerte fritt.

EDIT: Sendte mail og spurte om skjermkort og minne ville passe.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
eneste jeg hadde vurdert er å dytte inn 2gb ram istede for 1gb. kanskje flesket på med den fetere cpu. men bare om du kan strekke budsjettet litt.

7268355[/snapback]

For å si det sånn, det har veldig mye å si hva jeg får for maskinene jeg skal selge. Jeg tenker å legge til 3-4000,- Og håpte på ~6000,- for de to maskinene mine.

Jeg har tenkt på mer minne, men jeg prøver med 1GB først og tar heller å oppgraderer hvis det blir for lite. Prossessor tviler jeg på at trengs, men jeg har tenkt på det. I utgangspunktet så jeg på å ta en AMD64 3800+ (dvs ikke x2), men ville ha tokjerne :) Har sett litt på 4200+, men akkuratt nå er det ikke prioritert. Jeg går fra en P4 2.4GHz (socket 478), og den er egentlig god nokk for meg.

Lenke til kommentar

Det som er litt kos, er at jeg får dette igjennom jobben, så frakt er ikke problemet. Men der vi bestiller fra, ikke har alt. Alt det jeg har satt opp, har levrandøren vår.

@SN25P

Kjøpe brukt har jeg i utgangspunktet ikke noe i mot, men jeg er litt forelska i utseende på denne + når jeg først skal bytte ut kabinett og HW, så tar jeg det nyeste jeg har råd til.

@leifeinar

Takk for opplysningen. Jeg skal tenke på det. Men som sagt, webshop tilbud betyr ingenting for meg + jeg har ikke penger nå. Satser på at i slutten av mnd når desember lønnen kommer. Men jeg tror at 1GB skal holde til mitt formål, iallefall så langt. Mulig jeg begynner med flere og bedre spill hvis jeg har en maskin som klarer å kjøre det. Men da tar jeg og oppgraderer da.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Får ta enda en bump her da..

Jeg tenkte på å sette opp i RAID. Vil dette gjøre noe med ytelsen? Er usikker på om det er speiling eller utvidelse (0 eller 1) jeg tenker. ..

Jeg mener jeg har lest at ytelsen skal øke ved bruk av RAID, hvilken ytelse er det snakk om?

Lenke til kommentar
hva var det du lurte på da?

Det med raidet eller med hd-plassen?

7690375[/snapback]

Har tenkt litt. Og lurte på om jeg skulle kjøpe eksternt lydkort til maskinen.

Tenkte på dette

Vil dette ha noe for seg? Vil lyden bli bedre...? Jeg synes det ser litt kult ut =) Og har egentligt aldri vært noe særlig fan av on-board lydkort..

7554404[/snapback]

Mens jeg bumper tråden litt, så kan jeg jo også spørre om følgende.

Vil det å ta en bærbar 2.5" harddisk, tenkte 5200rpm, svekke ytelsen i en noe stor grad?

Vil det det vil det er en 7200rpm?

God Jul Forresten! =)

7585025[/snapback]

Får ta enda en bump her da..

Jeg tenkte på å sette opp i RAID. Vil dette gjøre noe med ytelsen? Er usikker på om det er speiling eller utvidelse (0 eller 1) jeg tenker. ..

Jeg mener jeg har lest at ytelsen skal øke ved bruk av RAID, hvilken ytelse er det snakk om?

7645077[/snapback]

Kanskje litt mye quoting, men det var så enkelt :p

- Vil bytte lydkort gjøre noe stor forskjell på maskinens ytelse og lyden.

- Vil ytelsen reduseses ved å bryke 2.5" 5200rpm harddisk. (Vil det hjelpe med 7200rmp 2.5"?)

- Vil raid gjøre mye for ytelsen.

Lenke til kommentar

ok, får svare så best jeg kan punkt for punkt da:

-Lydkort. Det som kommer med maskinen er meget fra, "HD-lyd" som det så fint heter. støtter ti kanaler (7.1 + 2.0 samtidig), Støkansellering, autodetect når du plugger i enheter, coax og digital lyd. Så med mindre du har et meget fett anlegg, så vil jeg si det medfølgende er mer enn godt nok.

-Ja, ytelsen vil gå ned på en 2,5" 5200rpm-disk, uten at jeg vet hvor mye dette vil påvirke bruken. En 7200rpm 2,5" disk vil ha tilnærmet samme ytelse som en standard 3,5" 7200rpm-disk.

-Kjører du striping vil du teoretisk doble lese og skriveytelse, mens søketid vil gå noe opp. For en grei sammenligning leser mine seagate 7200.10 320disker som ikke kjører raid i ca 40mb/s, mens han andre jeg bor med kjører sine sånne disker i raid, og leser i rett over 80mb/s.

Håper det hjalp litt :D

Lenke til kommentar

Ok, lar lydkortet ligge litt da=)

Ingen som vet med litt tall hvor mye ytelsen blir svekka med 5200rpm disker?

- Hva hvis jeg kjører to 5k2rpm, vil ytelsen bli noe bedre igjen da? =)

Søketid, hvordan påvirker dette ytelse når man tenker spilling?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei igjen ;)

Vil det være god invistering å kjøpe DDR2-800 i steden for DDR2-667?

Jeg skal kjøpe Patriot minne, tenkte å begynne med 1GB brikke i starten og eventuelt å gå opp til 2 GB.

Prisforskjellen ser ut til å ligge på 400,- ser det ut som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...