BigJaffa Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Sitter og søker litt på nette og kom over denne. Vist du ser på ønskelista, kva får det deg til å tenke om desse folka? Eg blei ganske forbanne rett og slett. Sette seg til og kreve Nintendo DS, Xboks 360 osv... Om at me ikkje sliter nokk her for å ha til å leva for. Og vist du leser litt lenger nede på sida så kommer du til dette som virker ganske rart: "Dersom du har andre konsoller og spill du ønsker å gi bort, så ta kontakt. Det vil nemlig helt sikkert la seg gjøre å skaffe gaven din et nytt hjem." Så vist du ikkje gjer da som står på lista så kommer da ikkje til der da skal til. Dette er faen meg gale, eg fekk EIN gang game boy til jul ellers har eg fått andre ting som sokker og lego. No i etter tid så er det DVD filmer som koseter 99 kr på elkjøp. Og så kommer Juledugnad med dette.. Eg seier bare gje dei nokon av dei gode brettspela som monopol, den røde diamanten osv... Ti ganger så bra, ti ganger billigere og meir sosialt. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Delvis enig...men dette er kanskje gi bort til fattige land ? Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Nå er vel ikke dette noe barna på institusjon direkte ønsker seg, men heller noe de som driver siden ønsker å gi dem. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Dette er jo et formål som var en stor suksess i fjor og hele HW-nettverket er partner. Aksjonen ble startet i regi av Battlefield.no De tar imot spill og spillkonsoler samt dvdfilmer som du ikke lenger bruker og gir det videre til barn på sykehus og barnevernsinstitusjoner som ikke har det så bra som alle oss andre på julaften. Utav det jeg har lest så var det mange store smil på mange barn rundtom landet etter fjorårets aksjon. Oppfordrer alle sammen til å støtte denne aksjonen, jeg selv skal gi bort endel spill og dvd filmer! Edit: Må også legge til at hele poenget med formålet er å få digitale spill og filmer ut til barn. Hvis du vil gi bort monopol osv kan du vel starte en aksjon for slikt? Dette er laget av gamere for å tilby flere folk å bli gamere! - hsds Endret 11. november 2006 av hsds Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Fordi barn er i barnehjem eller de er på sykehus så skal de spille på konsoller som gikk ut med kommunismen og Ronald Reagen? Dette gjøres for å ha en hvis standard på det ungene kan kose seg med, og unger som event. kommer der i fremtiden kan bruke. Ingen som tvinger deg til å gjøre noe som helst, og som den bitre ungdommen du er så gjør du det sannsynligvis ikke heller. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Ein ekte gamer gjer ikkje vekk spela sine, det vil eg heller kalle ein dårleg gamer. Eg forstår at barna blir glade når Juledugnad kommer med sånne gaver. Lurer litt på kven som gjer vekk ein Xbox 360 ellerein psp? Lenke til kommentar
Darth Reidar Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 BigJaffa - jeg har lest innlegget ditt en del ganger nå og kan ærlig talt ikke se hva du skal fyre deg opp så veldig for. Årsaken til at det er satt en liste med typer konsoller osv er for og gi folk en idè om hva som er aktuellt. Årsaken til dette er delt. Dels fordi vi ikke ønsker at dugnaden skal bli en "dumpingplass" for gamle saker som ikke er gangbare, dvs ikke kan skaffe deler til eller spill for den saks skyld. Det andre er jo at vi ikke tar i mot "søppel". Misforstå meg rett - det er ikke snakk om at eldre typer konsoller f.eks er søppel, men jeg snakker om direkte defekte ting, og jo eldre en ting er, jo større sjanse er det for at det kan være ødelagt. Hadde du også hatt litt mer bakgrunnsinfo om dugnaden, så hadde du sett at dette ikke er noe tvang, dvs du MÅ gi det som står der. Vi har mange som ikke kan bidra med noe av det vi ønsker, men de bidrar på sin måte, de sprer budskapet rundt fordi de ønsker det samme som alle oss andre i Juledugnad 2006 - forsøke gjøre jula litt mer gøyal for barn/ungdom som må tilbringe den på sykehus/institusjon. Jeg har selv hatt en samboer som har tilbragt en stor del av livet sitt på sykehus og når jeg så hvor ille det var ellers i året, så kan jeg forestille meg at det er enda mer trist i jula. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Firmaer, folk som ikke bruker den lenger?. Pengene blir brukt til å kjøpe alt fra dvdspillere og konsoller til spill og dvder. Du er tydeligvis ikke helt oppegående.... Sutrer fordi andre har muligheten til å gi vekk ting bare fordi du forsatt henger på din mors pupp og ikke får alt du peker på. "Buhu, barnevernsbarn etc får 360, jeg har ikke råd så da kan ikke folk gi det vekk til andre!" :rolleyes: Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 "Buhu, barnevernsbarn etc får 360, jeg har ikke råd så da kan ikke folk gi det vekk til andre!" 7266388[/snapback] Ein ting eg bur ikkje heima og for det andre så sa eg "Lurer på kven som gjer vekk ein Xbox 360 eller ein psp"... Men det er bare til å håpe at barna få ein fantstisk jul. Da som eg fyrte meg så opp over var den lista som dykk hadde sett opp, Eg synest at det sette eit meir griskt perspektiv over det. Men med meir ettertanke så trur eg kommer til å gje ein liten slant, det går jo til noko i Noreg og ikkje noko tull i utlandet.. Lenke til kommentar
Darth Reidar Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Det er hyggelig å høre. Alt av penger og utstyr shippes rett videre til dem som trenger det. Her blir det ikke brukt en eneste krone på "administrasjon", som f.eks porto for å sende ting avgårde. Forøvrig BigJaffa - har du forslag til en institusjon eller avdeling på sykehus du mener trenger litt mer multimedia ting, send forslag og vi vil ta kontakt med dem. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Da som eg fyrte meg så opp over var den lista som dykk hadde sett opp, Eg synest at det sette eit meir griskt perspektiv over det. Men med meir ettertanke så trur eg kommer til å gje ein liten slant, det går jo til noko i Noreg og ikkje noko tull i utlandet.. 7266455[/snapback] Hvordan kan den være grisk når juledugnad.no ikke beholder noe selv? Juledugnad.no er drevet på samme måte som battlefield.no : ¨på idealistisk grunnlag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå