CFD Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Får jeg lov og svare? Eller er det bare vi som har spm til fondus? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Du kan svar du CFD. personlig gidder jeg ikke bla opp i boka mi for å finne det ut. Jeg vet ikke, og er stolt av det Lenke til kommentar
Odden Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 kan jeg bare få lov til å si at dere elektro folk SLITER! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hvorfor synes du det? Synes det er morsomt og gå elektro jeg. Har kanskje planer om og gå Ingeniør høyskolen etterpå ,men jeg er ikke sikker. Hva går du da? (Siden det skal være så mye bedre) Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-14 19:29, skrev CFD:Viktig skrivefeil der Jannis.uF. (Stor F er SINSYKT VIKTIG) Tuller ikke engang.f = frekvens oops, min feil! glemte det.. sorry! :oops: Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 13:36, skrev Odden:kan jeg bare få lov til å si at dere elektro folk SLITER! nei det får du ikke låv til... :razz: Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Da tar jeg nr 1 i quizen til Jimmy. Siemens er lederevnen i materialer. Du kan si at det er en motsatt måte å måle motstand på. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Da tar jeg nr 1 i quizen til Jimmy. Siemens er lederevnen i materialer. Du kan si at det er en motsatt måte å måle motstand på. Eller som det heter i statene: mho :-? sltså omvendt av ohm Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 18. Smoke Bombs Here is the recipe for one hell of a smoke bomb! 4 parts sugar 6 parts potassium nitrate (Salt Peter) Heat this mixture over a LOW flame until it melts, stirring well. Pour it into a future container and, before it solidifies, imbed a few matches into the mixture to use as fuses. One pound of this stuff will fill up a whole block with thick, white smoke! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 hmm. godt mulig, men det var ikkje eg som gjorde det Den låg berre på toppen av lista en plass, og ettersom eg ikkje hadde lagt merke til den før, måtte eg jo berre svare... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Jeg vil bare si at: Syre i vann, går an. Vann i syre blir uhyre. Til dere som har tenkt dere på å prøve dere på litt mer risky ting. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Har dere tatt opp igjen denne threaden? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Har lest den oppskriften i The Anarchist Cookbook, men har ennå ikke forstått hva 6 parts potassium nitrate (Salt Peter) er. Kunne noen fortelle meg det? 1. April er det jo ikke så lenge til :smile: . Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Har lest den oppskriften i The Anarchist Cookbook, men har ennå ikke forstått hva 6 parts potassium nitrate (Salt Peter) er. Kunne noen fortelle meg det? 1. April er det jo ikke så lenge til :smile: . Noe man bruker når man lager svartkrutt. indrigensene er salpeter, svovel og kull da får man krutt (i riktig blandings forhold vel å merke) Edit: Fant en kul nemi stripe om emnet Lenke til kommentar
DarkouZ Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Har lest den oppskriften i The Anarchist Cookbook, men har ennå ikke forstått hva 6 parts potassium nitrate (Salt Peter) er. Kunne noen fortelle meg det? 1. April er det jo ikke så lenge til :smile: . http://www.jtbaker.com/msds/englishhtml/p5950.htm Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Så mye du lurte på da . Lad opp slike kondensatorer som det er i bilcoil, så får du noe rundt 15-30kv, så kaster du den på lærern (og sier ta imot). Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 18. Smoke Bombs Here is the recipe for one hell of a smoke bomb! 4 parts sugar 6 parts potassium nitrate (Salt Peter) Heat this mixture over a LOW flame until it melts, stirring well. Pour it into a future container and, before it solidifies, imbed a few matches into the mixture to use as fuses. One pound of this stuff will fill up a whole block with thick, white smoke! Den har jeg prøvd! Det ble så varmt at aluminiumsboksen (type øl) vi hadde det i smelta! Du må bruke riktig type saltpeter da, hvis ikke brenner det ikke rent nok (og dermed kveler det seg selv). Gjødsel på Felleskjøpet funka sånn passe, men det er ikke "ekte" saker. Apotek har gjerne det du trenger, men til blodpris. NB: Prøv dette ute langt fra brennbare ting! Iver: det med 6 parts osv, er bare blandingsforholda. Noen med flere gode ideer? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Skjønte det med 6 parts, det jeg lurte på er hva salt peter var for noe. Har funnet det ut nå, sjekket på Apoteket om de hadde det der; 390 kr for 1 liter! Noen andre steder der det er litt billigere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå