Gå til innhold

CPU fortsatt varm etter CNPS9500LED? Se her

Intern

Anbefalte innlegg

Min CPU E6600 på 2.9GHz (husker ikke Vcore nå siden jeg ikke er hjemme, men skal legge den inn senere) ligger på rundt 25 - 32 grader idle (41 og 39 - 46 og 43 grader kjerne temp) og ca 38 - 47 grader load (56 og 57 - 65 og 63 grader kjerne temp), med alle (4x 120mm) viftene på fullt. Etter min mening er dette mye og ville ha bedre kjøling.

Etter litt tenking fant jeg ut en løsning! Sett en 120mm vifte forran CPU viften som sitter på kjøleren (se bilder).

Etter montering gikk CPU tempen ned til 35 - 42 grader load (50 og 48 - 57 og 56 grader kjerne temp). Det synes jeg er en god forbedring!

Bilder:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne kansje gitt enda bedre effekt hvis 120 mmen hadde hvert plasert slik at den tar inn frisk luft uten fra kabinetet ikke innenfra det er jo varmere inni kabinetet enn utenfor (vanligvis) og så brukt en annen vifte til å blåse ut lufta....

Vis du skjønner hva jeg mener

Endret av Erlend0_o
Lenke til kommentar
Har en 120mm vifte i front, og vurderer å sette inn en til :) Pluss at både CPU vifta og den 120mm vifta blåser luften bakover til enda en 120mm vifte som sitter bak...burde holde det :)

7266330[/snapback]

Ja jeg ser at lufta går ut men hadde det ikke hvert bedre å fått kald luft hvis du snur viftene så at det kommer frisk luft på cpuen

Lenke til kommentar
Hmm...jeg vet ikke om jeg helt skjønner hva du mener....altså jeg har en 120mm vifte som tar inn kaldluft forran og vurderer og sette inn enda en 120mm vifte til forran som tar inn kaldluft den og som sagt, men vet ikke om jeg gidder det enda...

7267433[/snapback]

ok laget noen veldig low tegninger på paint

Sånn har du det nå

Min ide

btw: Den pilen som det står vind på betyr den veien vinden blåser

Da vil du få frisk luft til å kjøle ned cpu og så kan en annen vifte blåse ut varm luft et annet sted.

Do yah understand? :thumbup:

Den til høyre er den vifta som henger på kabinetet

Endret av Erlend0_o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...