Myx Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Må si jeg humret litt for meg selv da jeg så denne annonsen elkjøp har på vg.no 1: Kameraet har "støv beskyttelse" 2: Det har 10,2 "megapiskler" og til sist: 3: "knall gode" bilder Hurra for elkjøp! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hehe. Kan bare si at hver eneste gang jeg ser slike reklamer så gremmes jeg...og sender beskjed til en eller annen med håp om at det ryddes opp. Men er dessverre slik at en eller annen sniker inn orddelingsfeil og annen morro i annonser..:/. Ikke noe vondt ment mot han eller hun, skulle bare ønske det ikke var sånn . (ps - jeg jobber i elkjøp..som selger) Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Spenstig Sikkert en sen kveld for markedsføringsavdelingen vil jeg tro Lenke til kommentar
Myx Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Joda, en og annen tyrkleif må man regne med, men når det skrives feil i 3/3 salgsargumenter så er det noe alvorlig galt med kvalitetssikringen på en annonse som antakelig koster tusenvis av kroner =) Og ja; jeg er en av de som irriterer seg grønn over ord delings feil Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Før du er så nøye på andres feil, burde du også se på dine egne innlegg. Det heter "Elkjøp og norskkunnskaper og ikke "Elkjøp og Norskkunnskaper". Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 orddelingsfeil er noe som skjærer i øynene da, i motsetning til store bokstaver Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Før du er så nøye på andres feil, burde du også se på dine egne innlegg. Det heter "Elkjøp og norskkunnskaper og ikke "Elkjøp og Norskkunnskaper". 7268892[/snapback] Det er vel mye større takhøyde for skrivefeil på et foruminnlegg enn på en annonse? Det burde det ihvertfall være. Hadde dette vært et enkeltestående tilfellet så hadde det jo vært vittig, men dette skjer gang på gang. Det er ufattelig hvor mye skrivefeil det er i reklame, og det virker uprofesjonelt. Jeg skjønner ikke at bedriftene ikke tar seg litt mer til til å lese over slike annonser. AtW Lenke til kommentar
Patience Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Før du er så nøye på andres feil, burde du også se på dine egne innlegg. Det heter "Elkjøp og norskkunnskaper og ikke "Elkjøp og Norskkunnskaper". 7268892[/snapback] Det der kaller jeg barnslig småpirk! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Norsk skal da vel ikke skrives med stor bokstav? Norge skal ha stor, men ikke norsk. Norsk er jo ikke noe navn. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Norsk skal da vel ikke skrives med stor bokstav? Norge skal ha stor, men ikke norsk. Norsk er jo ikke noe navn. 7269069[/snapback] Dette er allerede poengtert, hvorfor er det slik at det skal være umulig å poengtere grove skrivefeil i en "viktig" annonse, uten at folk skal pirke på bagateller på en enkelt forumpost? Er det sånn her at folk mener det bør stilles like krav til antallet skrivefeil i all type tekst, og at alle skrivefeil er like grove? AtW Lenke til kommentar
Crispo Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hehe. Kan bare si at hver eneste gang jeg ser slike reklamer så gremmes jeg...og sender beskjed til en eller annen med håp om at det ryddes opp. Men er dessverre slik at en eller annen sniker inn orddelingsfeil og annen morro i annonser..:/. Ikke noe vondt ment mot han eller hun, skulle bare ønske det ikke var sånn . (ps - jeg jobber i elkjøp..som selger) 7266025[/snapback] Er det "morro" å arbeide i elkjøp? Lenke til kommentar
AOe Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) På mitt lokale postkontor tror de at Italia ligger i Afrika. Jeg er ikke sikker på om norskkunskapene til Elkjøp er mer lusne en geografikunskapene hos posten (Ica) EDIT: Elkjøp har jo ikke akkurat norsk som fagfelt. Uten at jeg på noe vis har prøvd å si at de har peiling på elektro :!: Endret 12. november 2006 av AOe Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Norsk skal da vel ikke skrives med stor bokstav? Norge skal ha stor, men ikke norsk. Norsk er jo ikke noe navn. 7269069[/snapback] Dette er allerede poengtert 7269090[/snapback] Hvor? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Norsk skal da vel ikke skrives med stor bokstav? Norge skal ha stor, men ikke norsk. Norsk er jo ikke noe navn. 7269069[/snapback] Dette er allerede poengtert 7269090[/snapback] Hvor? 7269113[/snapback] I post 5, men det er ikke engang hovedpoenget. Hovedpoenget er at folk bestandig insisterer på å forsøple tråder av denne typen med å gå berserk når det gjelder å poengtere skrivefeil hos andre brukere. AtW Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Det er vel mye større takhøyde for skrivefeil på et foruminnlegg enn på en annonse? AtW 7269039[/snapback] Jeg er hellt enig med deg der. Jeg pleier vanligvis ikke å kommentere skrivefeil. Men å begynne å kommentere skrivefeil i en reklameblekke, for så å gjøre en blunder selv synes jeg kan være litt groteskt. Jeg kunne sikkert dratt fram andre reklamer og avisartikler for å vise fram skrivefeil. Det er slikt som skjer. Jeg antar at Elkjøp lager reklamen i et språk og benytter seg av et dataprogram til å oversette til resten av språkene. Hvis de ikke gjør det, burde de kanksje korrektur lese litt mer. Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) 7266025[/snapback] Er det "morro" å arbeide i elkjøp? 7269096[/snapback] "morro" skrives med en r! moro! Endret 12. november 2006 av boneraw Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Det er vel mye større takhøyde for skrivefeil på et foruminnlegg enn på en annonse? AtW 7269039[/snapback] Jeg er hellt enig med deg der. Jeg pleier vanligvis ikke å kommentere skrivefeil. Men å begynne å kommentere skrivefeil i en reklameblekke, for så å gjøre en blunder selv synes jeg kan være litt groteskt. Jeg kunne sikkert dratt fram andre reklamer og avisartikler for å vise fram skrivefeil. Det er slikt som skjer. Jeg antar at Elkjøp lager reklamen i et språk og benytter seg av et dataprogram til å oversette til resten av språkene. Hvis de ikke gjør det, burde de kanksje korrektur lese litt mer. 7269362[/snapback] Uansett hvordan de kommer fram til teksten, så burde de lese korrektur, problemet er ikke at det er "slikt som skjer". Problemet er at det skjer veldig ofte, det virker ikke som de bryr seg noe særlig om å skrive korrekt. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 7266025[/snapback] Er det "morro" å arbeide i elkjøp? 7269096[/snapback] "morro" skrives med en r! moro! 7269408[/snapback] I kraft av å være moderator: Nå kan vi slutte å kommentere andres skrivefeil i denne tråden, det er IKKE det tråden handler om, og det er bare støy. Jeg kommer til å slette innlegg av denne typen. AtW Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Må si jeg humret litt for meg selv da jeg så denne annonsen elkjøp har på vg.no 1: Kameraet har "støv beskyttelse" 2: Det har 10,2 "megapiskler" og til sist: 3: "knall gode" bilder Hurra for elkjøp! 7266017[/snapback] En gang jeg var innpå elkjøp.no, kostet en ekstern diskettstasjon Kr 99.999,- Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Antall skrivefeil i media har tatt helt av de siste årene. Så til og med en grov orddelingsfeil på NRKs tekst-tv for noen måneder siden. Skal ikke påstå at jeg har nordisk hovedfag, men det får da være grenser til håpløs rettskrivning... Og, det er litt moro å høre på Show Show på NRK P3. Programleder Else sier stadig vekk hvem når det skal være hvilke(t), men nå er jo hun litt søt da... http://www.korrekturavdelingen.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå