Haaland78 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Ja, og det har som kjent ingen ting å si 7282135[/snapback] Du har et poeng her, men vil ikke tro at farten på AF er avgjørende dersom det er snakk om å oppgradere optikken til et 400D, desom det er fart man er ute etter hadde man valgt et 20D eller 30D som er mye raskere enn 400D. 7289525[/snapback] Tja... Jeg hadde i alle fall enormt mye glede av USM på mine objektiver selv på 350D. Tror du ikke bør koble sammen betydningen av rask fokus og antall bilder i sekundet. Og i tillegg til at den er rask, så er den også meget presis. Og det har enormt stor betydning. Jeg kommer aldri til å kjøpe noe 3djepartsobjektiver igjen dersom de ikke skjerper autofokusen betraktelig. For meg er det superviktig. Og da selvsagt noe jeg er villig til å betale for. Lenke til kommentar
Merida Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Ufattelige flotte bilder Engekri. Likte veldig godt den sommerfuglen, utrolig flotte farger og så knivskarpt som det var. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Ja, og det har som kjent ingen ting å si 7282135[/snapback] Du har et poeng her, men vil ikke tro at farten på AF er avgjørende dersom det er snakk om å oppgradere optikken til et 400D, desom det er fart man er ute etter hadde man valgt et 20D eller 30D som er mye raskere enn 400D. 7289525[/snapback] Tja... Jeg hadde i alle fall enormt mye glede av USM på mine objektiver selv på 350D. Tror du ikke bør koble sammen betydningen av rask fokus og antall bilder i sekundet. Og i tillegg til at den er rask, så er den også meget presis. Og det har enormt stor betydning. Jeg kommer aldri til å kjøpe noe 3djepartsobjektiver igjen dersom de ikke skjerper autofokusen betraktelig. For meg er det superviktig. Og da selvsagt noe jeg er villig til å betale for. 7296886[/snapback] What to say... Jeg er enig med deg, så lenge det er snakk om sport. Jeg sier ikke at det ikke betyr noe, men at jeg vil heller ha lyssterk og skarp optikk, fremfor at fokusen er 0,2 sekunder raskere. Dersom man kan få begge er jo ikke noe bedre, men det koster! Jeg har ikke råd til begge deler og bruker derfor en del Tamron optikk som gir meg lysstyrke og skarphet. Det er en hvis sammenheng mellom antall bilder i sekund og autofokus. Dersom du har 5+ bilder i sekundet har du behov for at autofokus er rask og får med deg det samme som du vil at den skal få med seg. Jeg tar lite sportsbilder og har ikke behov for "det lille ekstra" som et USM objektiv kunne gjitt meg, for meg er kvaliteten etterpå viktigst, da som sagt ikke trenger "det lille ekstra" Man kan ikke få alt, med mindre man betaler for det. Lenke til kommentar
Haaland78 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Til en viss grad enig med deg, men problemet med autofokus/ antall bilder i sekundet er at de færreste kameraer fokuserer på nytt for hvert bilde i en serie. Det er kun fokusen på det første bildet som er avgjørende for serien. Vet at 1-serien til Canon har ny fokus for hvert bilde i en serie, men har ikke hørt om noen andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå