mad-hatter Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Ville det ikke vært sykt kult med Genji-historien som film? Det har vært laget flere filmer om Yoshitsune og Benkei før (slik som Akira Kurosawa's "The men who tread on the tigers tail"), men aldri en påkostet actionfilm. Hvis de snikene i hollywood hadde snust rundt mytene om Yoshitsune ville de sikkert funnet en historie verdig filmlerretet. Tenk dere en påkostet film med sakte-film effekter slik som i spillet... det ville vært fett. Endret 13. november 2006 av mad-hatter Lenke til kommentar
mad-hatter Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Yes. Mye fart og spenning i denne tråden. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Give us giant enemy crabs! Lenke til kommentar
Dj_Arnleif Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) And give us real-time weapon changing. Men fra spøk til alvor kan hende noen ville like det, men spill til film pleier ikke å ha et bra resultat. Endret 13. november 2006 av Dj_Arnleif Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Denne tråden kan vel ikke gå fra spøk til alvor! Where's the fun in that? Lenke til kommentar
Dj_Arnleif Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Du har et poeng der, men for mad-hatter burde vi vel det? Endret 13. november 2006 av Dj_Arnleif Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ja, sukk, vi burde vel det Ideen spill til film er jo ikke kjent for å bli så alt for bra? Og jeg vet ikke helt om Hollywood folka er de jeg hadde villet stole på når det gjelder en smertefri overføring fra spill til film heller. Bedre om det hadde blitt gjort i Japan, etter min mening. Lenke til kommentar
mad-hatter Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Ja, sukk, vi burde vel det Ideen spill til film er jo ikke kjent for å bli så alt for bra? Og jeg vet ikke helt om Hollywood folka er de jeg hadde villet stole på når det gjelder en smertefri overføring fra spill til film heller. Bedre om det hadde blitt gjort i Japan, etter min mening. 7275857[/snapback] Nå tror jeg dere er litt forvirra her. Yoshitsune har virkelig eksistert, og det er spillet Genji som er basert på historien om ham. Akira Kurosawa lagde f.eks en film om Yoshitsune og folka hans på 50-tallet (som ikke hadde noe action). Historien om Yoshitsune er virkelig interessant og kunne faktisk blitt en bra film. http://en.wikipedia.org/wiki/Minamoto_no_Yoshitsune Endret 13. november 2006 av mad-hatter Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ja, sukk, vi burde vel det Ideen spill til film er jo ikke kjent for å bli så alt for bra? Og jeg vet ikke helt om Hollywood folka er de jeg hadde villet stole på når det gjelder en smertefri overføring fra spill til film heller. Bedre om det hadde blitt gjort i Japan, etter min mening. 7275857[/snapback] Nå tror jeg dere er litt forvirra her. Yoshitsune har virkelig eksistert, og det er spillet Genji som er basert på historien om ham. Akira Kurosawa lagde f.eks en film om Yoshitsune og folka hans på 50-tallet (som ikke hadde noe action). Historien om Yoshitsune er virkelig interessant og kunne faktisk blitt en bra film. http://en.wikipedia.org/wiki/Minamoto_no_Yoshitsune 7275928[/snapback] Jeg tror DU misforstår. Jeg er klar over dette. Det er her snakk om en stor-film ala Hollywood stor film, av Hollywood storfilmselskap. Det er jeg ikke sikker på om jeg vil ha. Bedre om den hadde blitt laget i Japan. Lenke til kommentar
mad-hatter Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Tror ikke du visste det før jeg sa det. Hvorfor ville du ellers sagt: "Ideen film til spill er ikke kjent for blablabla". Og en samarbeidsproduksjon ville sikkert funka bra det; med japanske skuespillere og finansiert av amerikanere (slik som RAN av kurosawa eller TV-serien Shogun). Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Alt man selv har lest og funnet morsomt å lese har man selvfølgelig tro på at skal bli god film. Selv så tror jeg at det ligger et filmepos av Gudfaren/LOTR lignende proporsjoner i bøkene til R.A. Salvatore om Drizzt Do'Urden (også kjent fra Baldurs Gate spillene) satt i Forgotten Realms verdenen. Der er det MANGE gode historier å lage film utifra! Endret 14. november 2006 av Rookie_NO Lenke til kommentar
mad-hatter Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Alt man selv har lest og funnet morsomt å lese har man selvfølgelig tro på at skal bli god film. Selv så tror jeg at det ligger et filmepos av Gudfaren/LOTR lignende proporsjoner i bøkene til R.A. Salvatore om Drizzt Do'Urden (også kjent fra Baldurs Gate spillene) satt i Forgotten Realms verdenen. Der er det MANGE gode historier å lage film utifra! 7281325[/snapback] Ja, men dette er ikke bare en kioskroman jeg har funnet på 7-11 (i motsetning til mange av drizzt-bøkene), dette er en eldgammel og intelligent historie, som har vært dramatisert og prøvd ut tusenvis av ganger før i Japan. Litt som Per Gynt i Norge. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Tror ikke du visste det før jeg sa det. Hvorfor ville du ellers sagt: "Ideen film til spill er ikke kjent for blablabla". Og en samarbeidsproduksjon ville sikkert funka bra det; med japanske skuespillere og finansiert av amerikanere (slik som RAN av kurosawa eller TV-serien Shogun). 7276811[/snapback] Det var bare for å introdusere tanken om spill til film som noe jeg generelt sett ikke liker, og som er kjent for å ende opp som noe kjipt. Egentlig så er jeg bare skeptisk til for mye innblanding av Hollywood, hvert fall hvis det skulle være noe særlig mer enn det finansielle. All show and no soul er ikke helt min deal. Jeg er forøvrig ganske hypp på Kurosawa's verk, RAN spesiellt for min del, så jeg sier jo seff ikke nei takk om det hadde kommet noe bra ut av et samarbeid. Lenke til kommentar
mad-hatter Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Jeg må desverre si at jeg hatet Ran og Kagemusha. De to filmene er helt anderledes fra de andre han har laget, og det virker nesten som om George Lucas og de andre folka som støttet prosjektet har påvirket filmen en del. Det var f.eks alt for mye fokus på svære opptog med flotte kostymer (i motsetning til de andre filmene der handlingen ofte foregår i trange rom). Dessuten ble disse laget rett etter at han hadde mistet "ære" i Japan og ingen ville støtte ham lenger (etter dodes kaden, som var en kjempebra film), så jeg kan godt skjønne at han prøvde å nå frem til et større publikum (et publikum som må ha alt inn med teskje) ved å bruke ekstra mye penger på kostymer osv. og kanskje ta imot råd fra Lucas og folka. Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Her har du mannen for jobben! I VILL MAKE ZE GUT MOFIE! Lenke til kommentar
mad-hatter Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Yes. Hehe, han kunne fått det til ganske bra. Da hadde man iallefall fått med "Ze giant Crabs". Endret 14. november 2006 av mad-hatter Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Yes. Hehe, han kunne fått det til ganske bra. Da hadde man iallefall fått med "Ze giant Crabs". 7283860[/snapback] Nein! I veel omit ze giant krab, undt der japanese setting. I veel make it ze WESTERN! Lenke til kommentar
mad-hatter Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Yes. Hehe, han kunne fått det til ganske bra. Da hadde man iallefall fått med "Ze giant Crabs". 7283860[/snapback] Nein! I veel omit ze giant krab, undt der japanese setting. I veel make it ze WESTERN! 7284179[/snapback] Hahaha. Good one. Uwe Boll er alltid morsom å spøke med. Og han har vært gjot narr av lenge nå! Sikkert i flere år... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå