DE1 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Heisann! Jeg har fått i oppgave å sette opp et brukbart lydanlegg i mediateket (stort samlingsareale) til juleballet skal arrangeres. Jeg har relativt lite peiling på lyd, men jeg har lovt å prøve. I fjor ble alt vi hadde av lyd på skolen stjelt. Høytalere, miksere osv. Har kjøpt inn litt utstyr, men ansvarlige har visst ikke klart å få det til å funke. Fakta og navn på utstyret, samt bilder skal dere få til uken. Noen som har litt peiling på slikt? Og som kan hjelpe meg under prosessen? - Er det jeg er ute etter i første omgang. Noen som har peiling og kan hjelpe litt til Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hvor mye penger skal brukes på dette? Hvis du lager en tråd på AVForum vil du nok få mer hjelp enn her. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Det er jo relativt bra anlegg der, bare noen hadde visst hvordan man bruker det og kobler det opp. Er ikke snakk omm så veldig mye penger. Men jeg får så mye vi trenger Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Det blir vel ett PA anlegg ikke sant? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Unnskyld? PA anlegg? Lenke til kommentar
ketilmorstøl Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Unnskyld? PA anlegg? 7279442[/snapback] PA anlegg = Public Adress. Oprinnelig var det en betegnelse på lydanlegg for speaker-tjeneste på stadion/samlingsplasser, men betyr i dag lydanlegg til konsert eller disco. Styr unna Hi-Fi produkter beregnet for hjemmbruk, de er ikke konstruert for å kjøres noe særlig hardt i mange timer. Hvis du har en liste over hva slags utstyr dere allerede har, så ka vi jo se om det går å bygge videre på det utstyret, evt hva dere trenger i tillegg. Mvh Ketil Morstøl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå