Gå til innhold

Gaming på LCD skjermer

Mio

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å spille på LCD skjermer nå?

Har hørt at bildet henger etter av og til,stemmer det?

Prøvde en LCD skjerm på telebutikken for litt siden,merket ikke noe til "henging" som noen har fortalt meg at det gjør av og til.

Vil høre fra dere som har LCD skjermer om det fungerer bra,og hvilken skjerm dere har.

Har lyst på en slik skjerm i min nærmeste fremtid :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det heter ghosting og det kan skje på raske spill som skytte spill og bil spill,selvsagt er det også forskjell fra skjerm til skjerm,noen produsenter skriver 25ms respontid men det kan være høyere.

personlig venter jeg på respontid går ned til 15 før jeg kjøper lcd skjerm.

Lenke til kommentar

Det forekommer på alle LCD skjermer, og det varierer litt med fargene også. Noen ghoster fælt på visse farger, men mindre på andre. Samsung 181T/191T er de beste jeg har prøvd til spilling, og for meg er det mer enn "bra nok". På disse ser du lettest ghostingen med gråfarger.

Lenke til kommentar

Har en eizo L365 nå, og har ingen problemer med å spille på den.

Spiller ikke quake, cs osv, men colin, nfs, morrowind og andre er det ingen problemer med.

Eneste jeg legger merke til er når hvit tekst og går horisontalt over skjermen. Merker litt etterslep, men til vanlig i spilla har jeg ingen problem.

Kommer straks en samsung 191T i posten så får håpe den er minst like bra og uten døde pixler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...