Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Booste trådløst signal med ekstern antenne

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har endelig fått låne meg inn på trådløst nettet til naboen som bor to etasjer under meg. Tingen er den at jeg bare får inn nettet noen deler av huset (oppi senga mi), og da er det med lav signalstyrke/ingen signalstyrke. Dette er ei heftig linje og skulle gjerne tenkt meg og få litt bedre utnyttelse av akkurat denne.

Utstyret jeg har for hånd nå er en Hp6086 bærbar pc med innebygget trådløs kort uten noen kontakter. Jeg har også ei fantastisk booster antenne, type flat panel, som jeg har lyst til å bruke for å øke signalstyrken.

Jeg har vært og spurt litt rundt omkring etter forskjellige løsninger og de jeg har havnet på hittil er evt å kjøpe et trådløskort til express-sloten med muligheter for å koble på eksterne antenner (om noen andre kan gi meg et lite vink om noe sånt i det hele tatt finnes). Finner det ikke noen steder, foruten spaceworld, som mener de har hatt de på lager en gang i tiden?

En annen mulighet er noen slags usb wlan eller noe, som jeg koble til antenne på.

Skulle gjerne ha brukt den antenna jeg har, pga at den er såpass kraftig og god.

Om noen har en villeste ide om hva jeg bør kjøpe/hvordan jeg bør fikse dette er det fint.

Kunne satt antenna på routeren til nettet, men en av betingelsene var at det ikke ble noen heftelser i form av ny hardware i stua hannes.

på forhånd takk!

Endret av Deinielsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...