ConeX Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hei, Har snart sittet i 2 timer med en OEM maskin fra Fujitsu-Siemens med hovedkort A7V600-F, får ikke lyden til å fungere. Den viser avspilling men ingen lyd. Jeg fant ut jeg skulle prøve med et annet lydkort, av typen "Creative SB PCI128 (Ensoniq ES1371)". Dette klarte Windows Xp selv å finne drivere til, men uten lyd fremdeles. Det er nå jeg begynner å lure litt på hva som egentlig er problemet, ingenting i "Volum Control" er dempet. Alle drivere er signed som det heter (Godkjent av Windows). Kort sagt hva jeg har gjort: - Scannet etter Malware. - Prøvd endel drivere. (Denne bruker jeg nå) - Prøvd med et annet lydkort. - Installert en eller annen fix fra Microsoft, som visst nok skulle fikse lyd problemer. - Sjekket at On Board Controlleren er Enablet. (BIOS) Åssen er det med Direct X å lyd? Kan det være noe der? Takk til de som gidder å gjøre en innsats og de som tok seg tiden til å lese dette! Edit: Legger til at maskinen er av typen, "Scaleo 600 AXP26 1 512MB NO1T" (Fujitsu-Siemens). Serial Nummer: 3750060093 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 -og høytaleren virker? Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hvis det er problemet, ler jeg meg ihjel! Lenke til kommentar
ConeX Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 -og høytaleren virker? 7265887[/snapback] Hehe, ja de gjør det Og de funker fint på min maskin. Hvis det er problemet, ler jeg meg ihjel! 7265887[/snapback] Unødvendig posting av deg. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Vet ikke om dette har noe aa si.Onboard lyd paa hk(i bios),slaa det av.Bare hvis du bruker eksternt lydkort. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Forsvant lyden sånn plutselig eller gjorde du noe i forkant? Lenke til kommentar
ConeX Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Forsvant lyden sånn plutselig eller gjorde du noe i forkant? 7266489[/snapback] Har slitt med samme problem før, på det integrerte. Men nå vil heller PCI kortet fungere, jeg hadde disablet Audio Controlleren i BIOS når jeg prøvde å få PCI kortet til å fungere. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 - og dette gjelder både når "lyd" kjøres fra harddisk og når det kjøres fra ex. cd-rom? Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 kan være en fysisk feil på hun pluggen, har du et annet sett høytalere du kan prøve med? Annen ting du kan prøve er å sjekke om pc'en prøver å kjøre lyden ut på lydkortet eller bare på onboarden, control panel=>sound Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå