E.T Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Heisann, har hatt problemer med å finne gode proteinpulver selv, og lager derfor denne tråden for å liste opp forskjellige erfaringer med pulver. Det settes stor pris på deres erfaringer med diverse pulver. Erfaringer skrives etter dette oppsettet: (Kopier, lim inn, fyll ut) [color=blue][b]Navn, type, smak[/b][/color] [b]Kjøpt:[/b] [b]Skumming:[/b] [b]Smak blandet med vann:[/b] [b]Smak blandet med melk:[/b] [b]Annet:[/b] [b]Karakter[/b] (1-10) [b]Evaluering innsendt av:[/b] Det gjør ingenting dersom du ikke kan svare på alt. Det viktigste er å gi en pekepinn til folk som vurderer å kjøpe. Husk at ingen har like smaksløker. Skrik ut dersom du ikke er enig i en smaksevaluering av et produkt Jeg fikk 6 smaksprøver på forskjellige proteinpulver av: Nedenfor finner du en mini-evaluering av de forskjellige smakene: Protargo Myse/Kasein Jordbær Kjøpt: smaksprøve fra:http://www.basicnutrition.no/product_info....products_id=130 Skumming: Mye skum, etter ett minutt var fortsatt shakeren halvfull med skum Smak i vann: Ikke prøvd Smak i melk: En veldig kunstig jordbærsmak, litt syrlig. Når det er sagt er jeg ikke noe videre fan av jordbærsmak heller. Shaken gikk ned uten noen sure miner Annet: Det koster 700,- for 4Kg, noe som ikke er så ille for et myse/kaseinpulver. Pulveret har også et lass med "ekstraeffekter" som du kan lese om på produktsiden. Karakter: 3/10 Innsendt av: E.T Whey Gourmet Blueberry Kjøpt: smaksprøve fra: http://www.basicnutrition.no/product_info....products_id=140 Skumming: Lett og u-irriterende skum. Hele shaken kan drikkes uten å måtte irritere seg over det Smak blandet med vann: Ikke prøvd Smak blandet med melk: Ikke fornøyd. Den smaket ikke blåbær i det hele tatt, men en slags syntetisk jordbærsmak. Shaken ble også rosa. Mulig at jeg har blitt tilsendt feil produkt (Fikk det i en liten pose med håndskrevet skrift som sa hva produktet het). Det gikk uansett fint ned. Andre i huset syns den smakte godt. Annet: Utrolig dyr! 300,- for 908g whey pulver er ikke en bra pris. Karakter: 3 av 10 (Mest PGA prisen) Evaluering innsendt av: E.T Whey Gourmet Cookies N'Cream Kjøpt: Fant den ikke på basicnutrition (de som sendte meg smaksprøven), men den kan bestilles fra http://www.bodybuilding.com/store/pvl/whey.html Skumming: Lite/ingenting. Kjempebra Smak blandet med vann: Ikke prøvd Smak blandet med melk: Nøytral mens du svelger den ned, men ettersmaken er supergod. Mild og fyldig smak av vanilje/sjokolade/krokan (kan ikke helt sette fingeren på det) Annet: Utrolig dyr. 300,- for 908g Karakter: 6 av 10 (prisen trekker ned) Evaluering innsendt av: E.T MyoProtein Myse/Kasein Mocca Kjøpt: Smaksprøve fra www.myorevolution.com Skumming: Lite skum Smak blandet med vann: Ikke prøvd Smak blandet med melk: Meget god. Smakte fyldig mørk sjokolade og hadde en god ettersmak Annet: Prisen er på 700,- for 3Kg, noe som er overkommelig men ikke spesielt bra. Pulveret skal vøre av høy biologisk kvalitet. Karakter:8 av 10 (Pris..) Evaluering innsendt av: E.T Nutrisport 90+ Myse/Kasein Sjokolade Kjøpt: www.ej-shop.no Skumming: Skummer en del, men legger seg etter 1-2min Smak blandet med vann: Beste pulveret jeg har smakt i vann. Går glatt ned Smak blandet med melk: Utrolig godt. Har konsumert et 5Kg spann og synes fortsatt dette er det beste jeg har smakt noensinne. Bedre enn O'boy. Annet: Pulveret er meget billig til å være myse/kasein. 790,- for 5Kg. Det er et meget populært pulver av, angivelig, høy kvalitet. Karakter 9-10 (Skum) Evaluering innsendt av: E.T Nutrisport 90+ Myse/Kasein Vanilje Kjøpt: www.ej-shop.no Skumming: Skummer en del, men legger seg etter 1-2min Smak blandet med vann: Smaker pyton. Noe av det mest kvalmende jeg har prøvd. Fikk ikke ned en hel shake. Andre jeg kjenner som har prøvd det er av samme oppfatning. Smak blandet med melk: Grusomt. Dog ikke like som med vann. Jeg har et 2,5Kg spann stående, men har bare klart å få ned 2 shaker. Ufattelig kvalm ettersmak. Annet: Dette pulveret har en OK pris (samme som sjokoladesmak) og er av høy kvalitets. Dessverre tviler jeg på at noen får ned mer en 2-3 shaker av dette stoffet. Karakter 2 av 10 (Smak) Evaluering innsendt av: E.T Nutrisport 90+ Myse/Kasein Banan Kjøpt: www.ej-shop.no Skumming: En del skumming, men legger seg etter 1-2min Smak blandet med vann: Ikke godt. Pulveret smaker syntetisk og tildels kvalmende i vann. Smak blandet med melk: Ikke noe særlig. Syntetisk og skarp smak, men det går såvidt ned. Annet: Lav pris og bra kvalitet. Karakter 3 av 10 Evaluering innsendt av: E.T Evalueringer av andre brukere (Søk i tråden for å finne): Multipower Powershake (Daffylaffy) Pro-80 Whey (Orbo) MyoProtein Jordbær (Orbo) Endret 11. november 2006 av E.T Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 jeg bruker multipower powershake jeg kjøpte den på brantæg hær jeg bor den skummer ganske mye men etter et minutt er den god smak med vann, vell ser ikke noe smileyer som spyr så jeg får vel bare si det var ikke godt blandet med melk....den var veldig god dette er det første proteinpulveret mitt så jeg kan ikke sammenligne det med noe så jeg får vel si 10 da postet av meg Lenke til kommentar
E.T Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Kjempebra, fortsett å poste om nye proteinpulver du smaker, samt meninger på de som allerede er her. PS: Husk oppsettet med overskrift/bold tekst. Gjør det lett å skille mellom omtalene og kommentarene i posten. PS2: Er dere interressert i at jeg plasserer alle omtalene i øverste post for bedre oversikt, så komme kommentarene lenger nede? I såfall kan dere sende omtaler til meg på PM så legger jeg inn. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 jeg bruker multipower powershakejeg kjøpte den på brantæg hær jeg bor den skummer ganske mye men etter et minutt er den god smak med vann, vell ser ikke noe smileyer som spyr så jeg får vel bare si det var ikke godt blandet med melk....den var veldig god dette er det første proteinpulveret mitt så jeg kan ikke sammenligne det med noe så jeg får vel si 10 da postet av meg 7265534[/snapback] Prøv å bruke malen når dette er spesifisert i førstepost som et krav. Rediger eller post på ny er du snill --- E.T. vil alltid være en fordel å ha en samlingspost slik at tråden ikke blir overveldende Men dette vil innebære en del arbeid. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) MyoProtein, 50/50 myse/kasein, jordbær Kjøpt: Smaksprøve fra Myorevolution.com Skumming: UTROLIG bra! Det er bare å vende shakeren 2-3 ganger så er det blandet. Og klumper vet ikke de i MyoRevolution hva er for noe! Smak blandet med vann: N/A Smak blandet med melk: Jeg fekk en smaksprøve av dette pulveret før det ble endret litt på. Jeg må si at det siste smakte mye bedre, men det gode jordbærsmaken får jeg ikke helt til å stemme. Noe kunstig smak. Annet: Selv om pulveret blander seg lett og fort er det best når den har fått stått 3-5 minutter, slik at pulveret får "jobbet seg inn" i væsken. 700,- for 3 kg. Karakter: 7/10 Evaluering innsendt av: Orbo Pro-80 Whey, Myseprotein, sjokolade Kjøpt: Tn.no Skumming: Helt greit. Blander seg fint med både vann og melk. Smak blandet med vann: Smaken kan minne litt om karamell, men det er bare litt også. Ettersmaken er forferdelig, faktisk slik at jeg får brekkningstendenser når jeg styrter hele. Smak blandet med melk: En smule bedre enn i vann. Dog, jeg liker konsistansen bedre i vann. Annet: 598,- for 4 kg Karakter 3/10 (Bra pris, men dårlig smak) Evaluering innsendt av: Orbo Endret 11. november 2006 av Orbo Lenke til kommentar
plenty Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg har kun testet Whey tech fra protein fabrikken og var fornøyd med dette. Men så ser jeg ingenting om dette "myse" som skal være veldig bra Smak med vann: Gikk ned. Smaker o'boy med vann sånn ca Smak med melk: Veldig god Skumming: ingen skum så og si. Pris: 799 for 3kg. Veldig dyrt men gått ned nå til 650,- www.proteinfabrikken.no karakter:5/10 (pris) Innsendt: pLENTY Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå