NevroMance Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hei. Har nettopp satt opp trådløst nett hjemme hos kjæresten min, men problemet er at den bærvare pc'en hennes ikke får logget seg på. Feilmeldinga jeg får er: Kan ikke koble til det valgte nettverket. Nettverket er kanskje ikke lenger innen rekkevidde. Oppdater listen av tilgjengelige nettverk, og prøv å koble til på nytt. Dette skjer også når pc'en står 30 cm fra routeren. Problemet er ikke routeren, siden windows finner routeren, og jeg får logget meg på fra min bærbare. Nettverkskortene hun har er: Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC Det trådløse er: Atheros AR5005G Wireless Network Adapter Routeren er en Linksys WRT54GL Det går helt fint å koble på internett gjennom kabel, men ikke gjennom det trådløse. Finner heller ingen nye drivere til Atheros AR5005G kortet. Tar imot alle forslag med stor takk. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Har du på kryptering? MAC-adresse filtrering? Jeg tror ikke det er problemet, for du ville nok fått en annen feilmelding, men det er lurt å sjekke allikevel. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Har på vanlig WEP kryptering, men that's it. Alle andre maskiner kommer seg på uten problemer. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Prøv å bytt sendekanal på den trådløse routeren. Har opplevd att enkelte trådløse kort ikke liker enkelte kanaler. Spesiellt kanal 13 Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Har forsøkt noen kanaler, men er kun 11 kanaler på routeren. Kan prøve flere til helga, er litt langt unna, så kommer meg kun dit i helgene. Men jeg er takknemmlig for alle tips, så bare fortsett å gi tips jeg kan forsøke da jeg er hjemme i helga. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ser du ruteren i Tilgjengelige trådløse nett? Er det MAC-filter på ruteren? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Ser du ruteren i Tilgjengelige trådløse nett? Er det MAC-filter på ruteren? 7277619[/snapback] Den er i tilgjengelige trådløse nettverk ja, med full signalstyrke i hele huset, akkurat som på de andre. er ikke MAC-filter på nei, så burde ikke være noe problem sånn sett. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Ingen som har flere forslag? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Da var det problemet løst, av en eller annen grunn ville ikke nettverkskortet logge seg inn med WPA kryptering, så måtte bytte til 64bits WEPkryptering. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 hvordan bytter jeg kanal på dette kortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå