Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chip til Volvo940LT

RMBB

Anbefalte innlegg

Jeg ser det er mange som snakker og mener. Jeg har bare en ting å si. Kjøp deg en Volvo 940 TIC. Det er den beste bilen jeg noen gang har kjørt. Den drar veldig godt og.

Her er et bilde av vår Volvo 940 TIC(som nå er solgt):

post-107330-1170280291_thumb.jpg

Denne 940`en er en av de mest strøkne orginale 940`ene man kan finne. Orginale felger, ikke omlakkert(ekstremt lite riper/merker), motor som går så det suser. Dette er den ultimate Volvo! My dream car  :dribble:

7844280[/snapback]

Hvor langt hadde den gått? Modell?

Var den helt orginal?

7846105[/snapback]

-den hadde gått ca 265000

-1993 modell

- Den var helt orginal. Eneste som ikke var orginalt var eksosanlegget (Ble bytte på grunn av noen småhull). Men det er orginale dimensjon på det (2").

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nok en gang er folk som ikke har peil i gang å drømmer og værst; missleder folk til å tro noe forde det de sier, viker som troverdig forde de virker så sikre.

skal du chippe bilen din, må jeg si en ting; BRA! da får du mye mer bil for en veldig liten sum kroner.

bruk vikingchip, er uten tvil den beste chippen til volvo. orginale tenningskurven er helt fin, sålenge du kjører med orginal turbo. (sliter selv med dette nå!men datasprut er på vei så da blir det bedre tider)

å si at hjernen sitter bak hanskerommet fatter jeg ikke hva som er vitsen med å si, du som sa det, har du noen gang skrudd på en 940? "under" hanskerommet, ved sparkeplata som det heter, er det et plastdeksen, der hvor du har beina, og ut mot skjermen. du ser det buler ut på en måte. du må vippe opp dekselet som er over den fremste skruen ved gulvlista og skru ut den. så mener jeg det er enten 1 eller 2 skruer på dekselet, du ser jo om det er hull. hvertfall, så lirker du ut det, pass på å være litt forsiktig om det er kaldt når du holder på, veldig sprø plast som tåler utrulig lite spes i kulden. så er det 2-3 bolter som holder boksen fast i en ramme. 10mm hode. løsne de, trakk hjernen bakover, trykk ned den "låsen" på den store kontakten, vipp kontakten bak og ta ut.

og du som sier at ladetrykket er el. styrt på 940!? hva er egentlig poenget å feillede folk på denne måten!? tåpelig

trådstarter, om det er noe mer eller annet du lurer på, send meg gjerne en mail [email protected] evt ring 47011310

bedre det enn at du klatter med folka her

*anbefaler bilforumet.net når det er oppe å går igjen:)

mvh Ronny

Lenke til kommentar

Ok, takker :thumbup:

7990088[/snapback]

Hei !

Jeg monterte chip nå i min 940 se , med ft motor.og på min modelen trenger du ikke å chipe tenningen (jeg fikk teninksbank)(men noen funker det greit på )

og på noen modeler så styrer du turbotrykket elektroniskt(chipen)

Orginal turboen holder til oppmot 1,1-1,2 bar maks. men du vil få litt ketchupeffekt med maks ladning dvs at motoren ikke funker godt før over ca 4000rpm.

Men husk at det er mange forskjelige chiper, mye dritt og mye bra å få tak i !

Og jeg vil faktisk råde deg til ikke å kjøpe viking chipen, mange kompiser med dårlig erfaring på den !

Endret av Maxvarv
Lenke til kommentar

prøv www.forum.volvoforum.no. der får du hjelp til det meste innen chip, trimming og alt innen volvo, og du er garantert god hjelp =)

å påstå at vikingchip er den beste chippen til volvo er no litt feil, da det utifra det eg har lest om vikingchip, så er den så som så.

ville gått for BSR chip som koster 2850 sek, gir 175hk og 295nm

205hk 330nm koster 4300.

BSR har trim til volvo, som volvoforhandlere sjøl bruker, da kunden ikkje mister garanti på bilen ved trimming fra BSR.(gjelder nye biler) og det seier litt om kvaliteten.

Lenke til kommentar

har den "store" bsr chippen til salgs jeg om noen vil ha, send mld på 47011310 i såfall. har en A kam også som absolut er å anbefale ved chipping.

dette med elektronisk styrt ladetrykk, er noe som volvo kaller turbo+, og var valgfritt ekstra utstyr. der er det en solenoid ventil, som lufter ut litt når du kommer over 4000rpm, og istede for 0.6(org. FT tryk) gir den 0.8 i trykk, disse er også chippet med noe orginalt skvip. men solenoiden blir styrt av en egen enhet, som ble produsert av Nira Automotive AB, og er en selvstendig "mini hjerne", og har ingenting med bensin chippen å gjøre.

hele turbo+ systemet hører egentlig helvette til, det beste er å rive det vekk, få ei WG klokke med haderer fjør, å styre trykket fullt mekanisk.

og si at du får lag med org 13c snurra på over 1.1-1.2, og at den ikke greier gi mer er bare tull. har selv lada 1.7 på min og det gikk fint det for si det sånn;) er ikke å anbefale med org. tenningskurve for å si det sånn, men lå på 1.3 lenge, uten problemer.

men om noen vil ha chip, bare send mld/ring, så kan vi ordne god pris på chip å kam, kammen vil flytte registeret litt opp, altså ikke fullt så godt bunndrag, men er med mye høyerer opp på turtall. orginale T kammen gir seg med en gang en passerer 4000rpm eneste den er brukende til er å dra husvagn eller polere å ha på veggen!

mvh Ronny Ellingsen

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

hei.. er jo min bil det der.. :p er nokk ikkje så orginal lengre.. har fått øyelokk, powerfiler, dumpventil, sidesjørt, toppstripe i bakrute, grøftelys, noe neon inni, kommer etter hvert frontfanger og bakfanger. Ps. km var feil bilen er gått 250695km :) cluchn er nå også meget sliten blir byttet i høst.. :)

noen nye bilder.. :)

post-67535-1182707577_thumb.jpg

post-67535-1182707590_thumb.jpg

post-67535-1182707598_thumb.jpg

post-67535-1182707610_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
hei.. er jo min bil det der.. :p er nokk ikkje så orginal lengre.. har fått øyelokk, powerfiler, dumpventil, sidesjørt, toppstripe i bakrute, grøftelys, noe neon inni, kommer etter hvert frontfanger og bakfanger. Ps. km var feil bilen er gått 250695km :) cluchn er nå også meget sliten blir byttet i høst.. :)

noen nye bilder.. :)

8935263[/snapback]

Du har vel ikke tilfeldighvis en ulyd i kassa?

Kan høres ut som trøstelageret da den kommer når du slipper clutchen. Og du hører den når du gir på.

Har problemer med det selv ser du, men har allerede byttet clutch og lager så problemet ligger et annet sted.

Greit og være klar over, såkan du kansjke fikse det sammtidig.(men er ikke sikkert du har det da...)

Lenke til kommentar
prøv www.forum.volvoforum.no. der får du hjelp til det meste innen chip, trimming og alt innen volvo, og du er garantert god hjelp =)

å påstå at vikingchip er den beste chippen til volvo er no litt feil, da det utifra det eg har lest om vikingchip, så er den så som så.

ville gått for BSR chip som koster 2850 sek, gir 175hk og 295nm

205hk 330nm koster 4300.

BSR har trim til volvo, som volvoforhandlere sjøl bruker, da kunden ikkje mister garanti på bilen ved trimming fra BSR.(gjelder nye biler) og det seier litt om kvaliteten.

8067446[/snapback]

Det er det jeg har funnet ut også... Men har Viking enda, men kan ikke stå på tomgang da lambda lampen begynner og lyse, det er noe drit.

Lenke til kommentar

er det en ting en ABOLUTT ikke får med org turboen så er det ketchup effekt! og det med hvor mye den kan lade, jeg hadde min oppe i 1.7 jeg, går helt fint det.. men er ikke akkurat heldig da.. er heller ikke bare trykket som bestemmer, lada 1.3 med min org, lader det samme med min nye, og det er mye mer futt i den nå, ved samme trykket!

litt forskjell, org mitsu 13c'n vs garrett GT"3071"

DSC00199.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...