Bushmills Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Lurer på om dette er et bra program for å bygge markerte muskler på overkroppen. Mandag, Onsdag og Fredag. Har satt opp dette, og lurer på hva dere synes: 1) Concentration Curl.......(Biceps) ......................... 12 x 3 2) Dumbell Single arm......(Triceps)......................... 12 x 3 3) Chin ups......................(Back & Biceps)............... 5 x 3 4) Shoulder Press............(Deltoid, Back, Triceps).... 12 x 3 5) Sit ups.........................(Stomach)...................... 12 x 3 Kom gjerne med tips/endringer etc. Ellers spiser jeg mye grovt brød, Cornflakes (er det bra?), bananer og litt frokostblandinger. Drikker mye melk og vann (tar Tran også) ______________ Gutt 15 år 180 cm 52 kg (spiser og spiser, ingenting skjer ) http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ Endret 11. november 2006 av Bushmills Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Kjør skulderpress og chins før isolasjonsøvelsene for biceps og triceps. Greit med mage på slutten. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Nei, det er ikke et bra program for å "bygge markerte muskler". Det er forøvrig fettprosenten det står på, når det gjelder markerte muskler. Ellers spiser jeg mye grovt brød, Cornflakes (er det bra?), bananer og litt frokostblandinger. Drikker mye melk og vann (tar Tran også) Cornflakes og frokostblandinger er neinei-mat. Banan er kun til rett etter trening, og kaaanskje litt om mornigen. Tran er bra! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Frokostblandinger kan så absolutt være god frokost, så lenge du ikke velger blandt sukkerbombene - men de naturlige sortene! Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Takk for den, Luffe 1. Shoulder Press 2. Chin ups 3. Biceps / Triceps 4. Mage * Har lite fett på armer og mage... Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Frokostblandinger kan så absolutt være god frokost, så lenge du ikke velger blandt sukkerbombene - men de naturlige sortene! 7264981[/snapback] Spiser "AXA God morgen" Den skal være meget sunn. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Frokostblandinger kan så absolutt være god frokost, så lenge du ikke velger blandt sukkerbombene - men de naturlige sortene! 7264981[/snapback] Tja, da ville jeg holdt meg til havregryn, og kanskje de med kun tilsatt tørkede frukter. Bushmills: Hvor har du fått det programmet fra? Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Frokostblandinger kan så absolutt være god frokost, så lenge du ikke velger blandt sukkerbombene - men de naturlige sortene! 7264981[/snapback] Tja, da ville jeg holdt meg til havregryn, og kanskje de med kun tilsatt tørkede frukter. Bushmills: Hvor har du fått det programmet fra? 7265015[/snapback] Har laget det selv. Har sett igjennom denne siden og sett hva som passer for meg. http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Nei, det er ikke et bra program for å "bygge markerte muskler". Det er forøvrig fettprosenten det står på, når det gjelder markerte muskler. Ellers spiser jeg mye grovt brød, Cornflakes (er det bra?), bananer og litt frokostblandinger. Drikker mye melk og vann (tar Tran også) Cornflakes og frokostblandinger er neinei-mat. Banan er kun til rett etter trening, og kaaanskje litt om mornigen. Tran er bra! 7264877[/snapback] Kan du utdype det du sier om bananer? Jeg er under oppfatningen at det er bare å kjøre på med omtrent det som er av frukt.. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Kan du utdype det du sier om bananer? Jeg er under oppfatningen at det er bare å kjøre på med omtrent det som er av frukt.. 7268869[/snapback] Jeg spiser en banan og noen grovbrødskiver m/skinke +melk etter trening. Men hva med All-Bran flakes? Er den bra? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Nei, det er ikke et bra program for å "bygge markerte muskler". Det er forøvrig fettprosenten det står på, når det gjelder markerte muskler. Ellers spiser jeg mye grovt brød, Cornflakes (er det bra?), bananer og litt frokostblandinger. Drikker mye melk og vann (tar Tran også) Cornflakes og frokostblandinger er neinei-mat. Banan er kun til rett etter trening, og kaaanskje litt om mornigen. Tran er bra! 7264877[/snapback] Kan du utdype det du sier om bananer? Jeg er under oppfatningen at det er bare å kjøre på med omtrent det som er av frukt.. 7268869[/snapback] Bananer har såpass høy glymetisk index (raske karbohydrater) så det er kun for å få opp insulinnivået veldig fort, hvis det trengs. Ellers er det bare å spise frukt. Gode vitaminer og mineraler der. Bushmills: Ser greit ut det måltidet der, etter trening. Kanskje prøve å få i deg litt mer proteiner, ettersom kroppen suger til seg dette ekstra bra etter trening. All-Bran regner jeg med er tilsatt sukker og diverse andre greier. Selvsagt, det er ikke dårlig å spise, men det er heller ikke veldig bra. Ville holdt meg til havregryn. Hvis du synes det blir for ensformig kan du prøve å blande eplebiter eller lignende i. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 1) Concentration Curl.......(Biceps) ......................... 12 x 3 2) Dumbell Single arm......(Triceps)......................... 12 x 3 3) Chin ups......................(Back & Biceps)............... 5 x 3 4) Shoulder Press............(Deltoid, Back, Triceps).... 12 x 3 5) Sit ups.........................(Stomach)...................... 12 x 3 7264799[/snapback] Ville det ikke vært lurt å lagt til noen øvelser for bryst, korsrygg o.l.? Legg til f.eks. benkpress og markløft i programmet, så får du trent større deler av kroppen. Det er lurere å prioritere de store, gode øvelsene enn f.eks. de som fokuserer kun på biceps/triceps ettersom overarmene normalt sett blir trent i tillegg når du trener andre muskelgrupper. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg ville lagt til mer rygg. Kanskje forsøkt å få inn benkpress, knebøy og markløft. Hvis jeg skulle starte for å bygge meg opp fra "utrent"/lite trent, så ville jeg forsøkt å starte med lette vekter på basisøvelser (knebøy, markløft, skulderpress og benkpress) fått innøvd disse øvelsene skikkelig før jeg hadde begynt med så "mye" isolasjonsøvelser. Da jeg ville bygd opp en god "base" for videre trening og mer isolasjonsøvelser. F.eks : Benkpress : 8x3 Markløft : 8x3 Skulderpress : 8x3 Knebøy : 8x3 Mage (situps, eller hva du måtte finne ut er best måte for å trene magen) Så kan du kjøre noen isolasjonsøvelser hvis du ønsker det : Flatflyes : 10x3 Utfall : 5x5 Konsentrasjonscurl : 10x3 Dumbell single arm : 10x3 Dette er bare ett forslag. Så det er opp til deg å vurdere det. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Jeg ville lagt til mer rygg. Kanskje forsøkt å få inn benkpress, knebøy og markløft. Hvis jeg skulle starte for å bygge meg opp fra "utrent"/lite trent, så ville jeg forsøkt å starte med lette vekter på basisøvelser (knebøy, markløft, skulderpress og benkpress) fått innøvd disse øvelsene skikkelig før jeg hadde begynt med så "mye" isolasjonsøvelser. Da jeg ville bygd opp en god "base" for videre trening og mer isolasjonsøvelser. F.eks : Benkpress : 8x3 Markløft : 8x3 Skulderpress : 8x3 Knebøy : 8x3 Mage (situps, eller hva du måtte finne ut er best måte for å trene magen) Så kan du kjøre noen isolasjonsøvelser hvis du ønsker det : Flatflyes : 10x3 Utfall : 5x5 Konsentrasjonscurl : 10x3 Dumbell single arm : 10x3 Dette er bare ett forslag. Så det er opp til deg å vurdere det. 7270746[/snapback] Jeg har trent en del før. Har fin Biceps/triceps. Jeg har verken benk eller vektstang. Så benkpress, markløft etc. blir litt vanskelig Når det gjelder ryggen hadde jeg tenkt å kjøpe romaskin: http://www.aktivfritid-shop.no/ "Romaskin 1000" Kr 890,- (Er det god kvalitet?) Endret 12. november 2006 av Bushmills Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg har trent en del før. Har fin Biceps/triceps. 7270835[/snapback] Er det ikke litt dumt å legge så mye fokus på to små muskler om biceps/triceps? Store triceps/biceps har liten praktisk nytte, det utgjør ingen fin kropp, osv. Jeg vil råde deg til å prøve å prioritere andre deler av kroppen. Du kan være kreativ om du ikke har tilgang på et treningssenter. Finn en ryggsekk, lass den full av murstein og løft den. Evt ta den på ryggen og gå opp på et fjell. Finn noen store hjul i garasjen du kan løfte rundt. Ta armhevinger med en far som bruker foten på ryggen din til å gi litt ekstra belastning (om du trenger det). Mye god trening kan man få gratis ved å være kreativ, men det er selvsagt enda bedre om du får tilgang på et treningsstudio for da har du også folk som kan hjelpe deg til å få god utførelse på øvelsene ++. Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Sorry, men dette var et forferdelig program For det første! Aldri kjør små muskelgrupper som biceps og triceps mer enn maks 2 ganger i uka. Helst bare én. For det andre: Kjør mer allroundøvelser som benkpress og mark, og at du ikke tok med benkpress er jo forferdelig Nedtrekk er også en øvelse du BØR få med, i tillegg til chins. Å trene armer for mye er en standard begynner feil. Armene er små muskler og bør trenes LITE. Hvis du trener armene for mye vil det bare føre til at de ikke vokser. Når du kjører 3-splitt vil jeg anbefale å dele dagene inn i forskjellige muskler. At du glemmer å trene beina er det KRISE! Du MÅ trene beina! Her er en bra splitt som man finner på treningsforum (Jeg har ikke prøvd den, jeg har bare prøvd 4-splitten er fornøyd med den) Mandag: Bryst, biceps, triceps Tirsdag: FRI Onsdag: Bein, legger, mage Torsdag: FRI Fredag: Rygg, skuldre Lørdag: FRI Søndag: FRI Du kan også variere mellom muskelgruppene med de forskjellige dagene. Men ikke finn på å tren biceps 3 ganger i uka og aldri unnlat å trene bein. Det er tipset mitt, litt streng var jeg her kanskje Og er du ute etter markerte muskler; Lykke til med å øke i masse... Du bør bulke først slik at du bygger opp muskler, og deff vekk fettet etterpå. Folk som bare er deffa ser tragisk ut. En ting til: Prøv å kjør 8 reps istedenfor 12. Det er veldig induviduelt, men prøv litt forskjellig. Endret 12. november 2006 av Lord-of-the-End-Times Lenke til kommentar
DNA Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 8 reps er vel litt lite i starten? 12 er vel bedre. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Sorry, men dette var et forferdelig program For det første! Aldri kjør små muskelgrupper som biceps og triceps mer enn maks 2 ganger i uka. Helst bare én. For det andre: Kjør mer allroundøvelser som benkpress og mark, og at du ikke tok med benkpress er jo forferdelig Nedtrekk er også en øvelse du BØR få med, i tillegg til chins. Å trene armer for mye er en standard begynner feil. Armene er små muskler og bør trenes LITE. Hvis du trener armene for mye vil det bare føre til at de ikke vokser. Når du kjører 3-splitt vil jeg anbefale å dele dagene inn i forskjellige muskler. At du glemmer å trene beina er det KRISE! Du MÅ trene beina! Her er en bra splitt som man finner på treningsforum (Jeg har ikke prøvd den, jeg har bare prøvd 4-splitten er fornøyd med den) Mandag: Bryst, biceps, triceps Tirsdag: FRI Onsdag: Bein, legger, mage Torsdag: FRI Fredag: Rygg, skuldre Lørdag: FRI Søndag: FRI Du kan også variere mellom muskelgruppene med de forskjellige dagene. Men ikke finn på å tren biceps 3 ganger i uka og aldri unnlat å trene bein. Det er tipset mitt, litt streng var jeg her kanskje Og er du ute etter markerte muskler; Lykke til med å øke i masse... Du bør bulke først slik at du bygger opp muskler, og deff vekk fettet etterpå. Folk som bare er deffa ser tragisk ut. En ting til: Prøv å kjør 8 reps istedenfor 12. Det er veldig induviduelt, men prøv litt forskjellig. 7271337[/snapback] Tusen takk for svar. Tror jeg vil prøve det programmet Men jeg synes fortsatt 1 gang i uken på Biceps/Triceps er for lite (men det er jo meg) Hva med sit ups, hvor mange dager i uken kan jeg ta det? Endret 12. november 2006 av Bushmills Lenke til kommentar
DNA Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Tren mage 2-3 ganger i uken og biceps/triceps 1-2 ganger i uken. Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Ja, hvor mange dager i uken man vil ta bicepsen er varierende fra person til person, men ikke tren den 3 ganger. 2 ganger kan du fint gjøre. Jeg pleier å ta biceps 1 gang i uka, med tunge vekter og en gang med lettere vekter. Jeg kjører mellom 5-10 reps. Men hvor mange reps du burde kjøre avhenger av treningserfaring. Hvor lenge har du trent? Hvis du har trent "særriøst" ei stund kan du minske i reps, men er du ganske fersk burde du bygge opp musklaturen til å tåle tyngre vekter. Da er 12-15 reps ypperlig, og 2-5 sett. Sit ups kan som DNA sier tas 2-3 ganger i uka. Men du må huske på å bare kjøre sit ups på dager du er motivert. Hvis du er sliten i musklene er det liten vits å trene sit ups (dette gjelder forsåvidt med alle type muskler). Mulig jeg har gått glipp av det, men trener du på studio eller hjemme? Prøv noen uker med det programmet og du merker det ganske fort om det fungerer eller ikke. Prøv å øk vektene fra uke til uke og bygg deg sakte med sikkert opp. Trening er gøy! Er det noe du lurer på så er det bare å spørre! Kan fortelle om en erfaring med riktig trening her: Når jeg trena i starten hadde jeg et lite gjennomtenkt program og jeg trena i ett halvt år uten noen særlig forbedring i bicepsen. Men så satte jeg opp et ordentlig program og fant ut hva som fungerer for meg og plutselig økte jeg fra 16 kg manualer til 22 kg manualer på 3-4 uker med det programmet. Jeg kjører 2 bicepsøvelser ( curls med stang, og curls m vridning med manualer) jeg kjører 8 reps og øker med 2 kg fra sett til sett. For eksempel slik: 20 kg x 8 reps - 22 kg x 8 reps - 22 kg x 8 reps - 24 kg x 5 reps. Sånn kan curls med hantler se ut i ei økt for meg. På denne metoden øker jeg, mens andre kan øke ved å kjøre 4 sett x 7 reps med 22 kg... Så du må nok "eksperimentere" litt Endret 12. november 2006 av Lord-of-the-End-Times Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå