Gå til innhold

Radeon X1950 Pro AGP vs GF 6800 Ultra

Superbrain

Anbefalte innlegg

Har en AMD Athlon 64 3500+ med et Nvidia GF 68000 Ultra, 2Gig RAM. Har behov for bedre grafikkytelse(spiller stort sett kun BF2) og lurer derfor på.......Vil prosessor være en flaskehals for bedre spillytelse hvis jeg bytter til Radeon X1950 Pro AGP? Er det bortkastede penger? Bør jeg heller legge 10 lapper i et nytt system(som egentlig ikke er noen problem)???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  TiduZ skrev:
hmm tricky denne. Det systemet du har varer enda en god stund, men er faktisk ikke sikker på X1950 pro vs. 6800 Ultra. 6800 ultra er jo toppmodellen i 6xxx familien, og er enda ikke "dårlig".

7264831[/snapback]

Syns det er tricky selv...derfor jeg spør :-). Har ikke fulgt med på skjermkortutviklingen siste året....regner med noen her har ting klart.

Syns systemet fungerer sånn "rimelig" ok...men blir problemer med for mye "EYE-CANDY" i BF2 og for lav FPS.

Er ikke noe problemer å kjøpe nytt system til 10.000, men hadde vært greit å få endel bedre ytelse med Radeon X1950 Pro 512MB AGP for 2500,-, som kanskje kan vare et år til.

Alle gode innspill mottas med takk!

Lenke til kommentar
  noughtymorty skrev:
X1950 PRO er mye bere enn 6800 ULTRA

7264854[/snapback]

Er klar over det...men vil resten av systemet mitt klare å henge med i svingene uten å være den store flaskehalsen?

HUSK: Vi snakker om det nye AGP-kortet som kommer nå..ikke PCI-e

Endret av Superbrain
Lenke til kommentar

Har dette kortet i bestilling selv, og har en CPU som ikke er super (P4 2.8 klokket til 3.5 GHz, noe likt din), og et 6800GT klokket til Ultra. Men vi vil nok merke en god oppgang i ytelse uansett. Har ikke sett så mange CPU-skaleringstester i sammenheng med grafikkort i det siste heller. Får se når det endelig kommer i posten. (Leveringsdato har blitt utsatt et par ganger nå :( )

Skal forsåvidt oppgradere selv, men vil heller vente litt til dagens nestegenerasjons-systemer og grafikkort har modnet seg litt.

Fant denne i farta: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1884126,00.asp

Og så denne:

http://www.firingsquad.com/hardware/fear_c...mance/page5.asp

Tror ikke det blir så fælt mye nedgang i ytelse, noe jeg var litt redd for før. Kommer kanskje litt an på hvilket spill selvfølgelig, men uansett.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Jo, sant det. Har egentlig lyst til å kjøpe alt nytt nå med en gang, men det passet seg litt dårlig nå før juleutgiftene. Får heller ta det en gang etter nyttår og ri på X1950-kortet så lenge. Regner med det bør holde for en del måneder framover. Så får det bli en saftig oppgradering en gang til neste år, med quad-core og et G80/R600-kort. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...