enden Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg ser at en rekke blogger bruker javascript-løsninger ala LightBox for å legge ut bilder i artikler. Personlig har jeg hittil holdt meg til bildefunksjonen i WordPress for å laste opp bilder og knytte de til artikler med forhåndsvisning med link. LightBox er mye lekrere, men har den ulempen at man må inn i kodemodus for å legge til et bilde. Man må også laste det opp separat og linke til det. Slik sett er den innebygde funksjonaliteten mye bedre, selv om den er grell presentasjonsmessig. Hva gjør dere andre, og hvorfor? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Lager plogger fint med hjelp av et stilark, og legger alt opp der. Liker aa skille photobloggen fra vanlig blogg. Ellers kan jo zenphoto brukes som en plugin i wordpress. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Nå tenkte jeg ikke på gallerier. Til dette bruke jeg SimpleViewer. Det jeg tenkte på var enkeltbilder i artikler og andre ting man normalt ikke legger i et eget galleri. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Da blir det zenphoto pluginen i wordpress. Ellers er jo bildefunksjonen i wordpress den beste jeg kjenner til. Mambo, plone, modx og drupal er jo vissvass i forhold. Denne kan jo forbedres paa mange maater. edit, ser at jeg kanskje ikke har bringet oss videre paa noen som helst maate. Endret 11. november 2006 av Jonas Drange Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Hmm, da jeg kikket fort på zenphoto så det mest ut som et galleri. Jeg får ta en ny titt I backend er WordPress sin bildefunksjon nesten genial. I frontenden suger den default. Jeg har forsåvidt ikke sjekket om det går an å tilpasse den, men jeg liker ikke å hacke koden - det blir så mye søl ved oppgraderinger. Da bør det helst kunne gjøres ved hjelp av en plugin. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Personlig likar eg best å sjølv lage thumbnails og fullversjonar av bilete, laste dei opp sjølv der eg vil og skrive HTML-koden sjølv. På den måten er eg sikker på at alt blir slik eg vil, samt at det strengt tatt ikkje tar veldig mykje tid i forhold til andre måtar å gjere det heile på. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Det er jo det som gir mest arbeid og minst presentasjon. Da foretrekker jeg nok å bruke funksjonaliteten til WordPress. Men jeg skjønner dels argumentet med kontroll Andre? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg gjør det som Arve. Oldskoool. For øvrig; går det ikke an å modde LightBox JS til å aktiveres for alle bildelinker? Mente det gikk... Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 For øvrig; går det ikke an å modde LightBox JS til å aktiveres for alle bildelinker? Mente det gikk... 7270056[/snapback] Det kan jo også være litt risky da. Jeg er generelt skeptisk til ting som gjøres automagisk over en lav sko. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Lag en plugin i wordpress som endrer måten bilder blir lagt inn på. Kan bli populært. Det vil si at det finnes allerede. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Den eksisterer, men da kan du ikke TinyMCE når du redigerer. Men man kan jo modde inn funksjonen manuelt i TinyMCE, skulle jeg tro Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 En link til den omtalte lugin-en hadde jo vært greit for oss late som ikke orker å google Ellers savner jeg svar fra de fleste kafèrottene, som jeg vet bruker litt tid på bloggene sine Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Soderlind.no har jo ImageManager som er ganske god. http://www.soderlind.no/archives/2006/01/03/imagemanager-20/ Den har native lightbox support, men det er jo en kraftig plugin, så det spørs om det passer for deg hvis du kun er ute etter en liten funksjon. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Med litt googling tror jeg faktisk jeg traff perfekt. Jeg snublet over en liten plugin som gjør om wp sin kjedelige thumbnail-funksjon til ekte LightBox 2.02 http://www.m3nt0r.de/blog/lightbox-wordpress-plugin/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå