PatSharpX Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hei jeg lurer på om jeg skal oppdatere anlegget min ved å kjøpe en ny cdspiller. Idag har jeg Marantz CD5000, men lurer på om jeg skal kjøpe Marantz SA-7001 evt Marantz SA-7001 KI. Noen som har noen innvendinger om dette? Har ett ønske om Vincent CD-S6 også, men koster jo litt mer. Og btw: Pappa ville ha tilbake forsterkeren sin så jeg vil fra nå av bruke en Marantz PM-7000 så Thulen som står på minHiFi siden må desverre byttes ut Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Hvorfor en så dyr spiller når du har såpass billige høyttalere og forsterker? Hva med heller å kjøpe brukt? Da får du både forsterker og cd-spiller. Kjøpte meg nettopp en Xindak XA-6950 til 4300 kr. Det er et svært bra kjøp. Xindak sine CD-spillere skal også være skikkelig bra. Ikke er de så dyre heller. Kjøper du begge brukt vil du havne på under 10000 kr. Edit:Kan forresten si at lyden av Xindaken er utrolig bra. Minner mye om Vincent SV-233 som jeg har hatt tidligere. Bare at Xindaken ikke har den skarpe diskanten. Den er mye mer behagelig å høre på uten at den blir uengasjerende av den grunn. Endret 11. november 2006 av Morten K Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Takk for tips, men jeg skal ikke kjøpe den forsterkern. Det blir en byttehandel med sta-faren min. Han får min gamle surroundforsterker og jeg for PM-7000. Og jeg kjøper en dyr spiller fordi jeg oppdaterer deler av anlegget mitt. Liker nye ting og da setter jeg "standaren" til nytt forsterkerkjøp senere. Og siden moren min skal ha nye høyttalere kanskje jeg kan få en pakke pris EDIT: Muse Delux 1.0 så spennende ut. Skal jo så klart ha med dvi spillere hjem til testing så den er med på listen Endret 12. november 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Må si at jeg reagerer litt på ditt valg av cd-spiller. Etter din musikksmak å bedømme ville jeg heller valgt noe annet enn Marantz. Marantz er ikke akkurat kjent for å være de mest rocka produktene. Heller stikk motsatt. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Hmmm må ta med hjem å høre litt jeg. Så får vi se på økonomien. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Hva med DENON_DCD-1500AE Tror jeg skal ta med meg den og Marantz SA-7001 hjem til lytting Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Fikk en god pris på en REGA Apollo spiller også. hmm usikker på hva jeg skal gjøre. Og om jeg kan ta meg råd til det Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hva med å kjøpe denne? Selv om det er en DVD-spiller er lyden fantastisk bra. Er det noen produkter jeg har stor sans for,så er det Primare. Jeg kommer helt klart til å gå for Primare forsterker og cd/dvd-spiller når pengeboken tillater det. Jeg skal også ha meg et par av disse. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Tror nesten jeg må senke budsjettet til 6000,- Slo litt på stortromma når jeg fikk den første lønningen Hvis det blir ny spiller nå tror jeg nok det blir Marantz SA-7001 Endret 25. november 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. november 2006 Forfatter Del Skrevet 25. november 2006 Har litt kontakter på stereofil så får se hv a jeg kan få Marantz SA-7001 for. Men den Shanlingen er veldig interesang. Bare det at den befinner seg i bergen da :\ blir dyr porto... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Emtech har et par billige spillere. Blant annet Talk Electronics Thunder 2.1 til 5000 kr. Den har kostet 15000. Jeg kjøpte en demobrukt Shanling SLM-40 MK2 av Emtech for et års tid siden. Veldig hyggelige og hjelpsome folk som jobber der. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Har tengt litt på det i det siste å tror jeg heller bruker 2000,- på cder og heller kjøper ett ordentlig rack. Den cdspilleren jeg har i dag er jo ikke dårlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå