colagutten Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 hei jeg trenger litt hjelp for jeg skal lage en krets som gjør at noen dioder blinker etter musikken jeg fant et koblingsskjema og tegna litt om på det og lurer på om det her funker i såfall vilke deler trenger jeg? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Ville nok gått for en LM3915 som er en standardkrets beregnet for dette. http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=224426.htm Bør kunne kjøres ubufret mot de fleste signalkilder, men skader ikke å ha en summerings op som buffer og for å kombinere kanalene. Hvor fikk du det skjemaet fra? Ville nok ikke fulgt det til punkt og prikke. Skal du ha en/noen leds til å blinke etter bass feks, eller skal du ha en slik skala? Lenke til kommentar
colagutten Skrevet 11. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 det der skjønte jeg ikke veldig mye av kan du tegne et skjema til meg og skrive en dele liste fra elfa så hadde det vert til stor hjelp:) jeg skal ha ledsa til å blinke i takt med musikken ikke et målerinstrument lissom men alle kan blinke samme rytme etter musikken tusen takk for svar:) Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. november 2006 Rapporter Del Skrevet 16. november 2006 om du skal ha leds som lyser etter rytmen er det best å ha en sensor av et slag som reagerer på bass. det finns byggesett for nybegynnere på elfa som konverterer lyd til blinking i led's dette settet har bare 4 leds da. Lenke til kommentar
uzzors2k Skrevet 17. november 2006 Rapporter Del Skrevet 17. november 2006 ICen som NorthWave viste deg er den letteste måten å gjøre dette på, det kreves bare 3 deler + LEDene. Hvordan kretsen kan settes sammen viser de også på siden. (Trykk på bildet av LM3915en, det finnes sikkert et bedre bilde i databladet.) Jeg skjønner ikke helt hva slags LED display dette skal være, skal det gå etter volum, rytme eller begge? For å vise rytmen er nok et bassfilter nødvendig, disse kan lett lages av en op-amp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå