nilsso Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 hei! jeg har 4 vifter jeg gjerne skulle hatt litt hjelp med -4 vifte hull i pcen -4 vifter som skal monteres 1 viftehull bak på kabinettet (12x12 cm) 1 viftehull foran på kabinettet (14x14 cm) 2 viftehull på siden av kabinettet (12x12 - 12x12) jeg lurer på hvilke vei luften bør blåse, inn eller ut? bak - ? foran - ? side oppe - ? side nede - ? takk så mye ! Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) bak - Blåse ut foran - Blåse inn side oppe - Blåse ut side nede - Blåse inn(evt ut) Kan hende andre muligheter er bedre.. Endret 11. november 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 side opp = ved prosessor side nede = ved skjermkort litt info =) Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) foran: inn side oppe: ut side nede: inn bak: ut (ta bort alle brakettene til pci spor, så luft kan blåse ut der) Varm luft kommer seg ut, tro meg, det som er mest viktig er å få ny kald frisk, deilig luft inn... spess på CPU+GPU Endret 27. november 2006 av Hagr Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 brakkettene til pci spor :S? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 brakkettene til pci spor :S? 7269259[/snapback] Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) brakkettene til pci spor :S? 7269259[/snapback] Mvh Erling -Scotty- var vist raskere. Endret 12. november 2006 av ekwathne Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 bør jeg ta vekk disse? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 bør jeg ta vekk disse? 7278007[/snapback] Nei, ikke noe vits. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 bør jeg ta vekk disse? 7278007[/snapback] Nei, ikke noe vits. 7278480[/snapback] Jo. Jeg ville prøvd meg fram. Enten inn bake og framme og ut på siden, eller motsatt. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Varm luft stiger, derfor skal viften oppe bak blåse ut, kald luft synker, derfor skal den forran nede blåse inn. Egentlig er det virkårlig om du blåser inn eller ut på sidene, men jeg ville hatt den nederste til å blåse inn, og den øverste til å blåse ut. Lenke til kommentar
Nazgarot Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Varm luft stiger, derfor skal viften oppe bak blåse ut, kald luft synker, derfor skal den forran nede blåse inn.Egentlig er det virkårlig om du blåser inn eller ut på sidene, men jeg ville hatt den nederste til å blåse inn, og den øverste til å blåse ut. 7282829[/snapback] Sier meg enig her. Du bør ikke få for mye over/undertrykk i et kabinett da det ødelegger for luft flyten. Dvs. tommelfingerregel likemange like store vifter inn som ut. (man kan gjerne også si at to 80 mm vifter tilsvarer en 120 mm vifte ved samme turtall). Det beste er om du kan suge inn luft så lavt som mulig og blåse den ut høyt. Du bør også sørge for å ha en strømnings rettning i kabinettet, front til bak f. eks. Husk også at strømforsyningen har vifte, og som oftest blåser denne ut. Dette vil på virke luftstrømmen alt etter hvor den plasseres. Nå vet jeg ikke hvilket kabinett det er snakk om, eller hvor stor / mange vifter det er på PSUen din, men dersom den bare har en 80mm kan du se bort fra den dersom du har annen lufting i kabinettet (dvs luftriller e.l.). Noe annet du bør være opmerksom på (spesielt dersom du har støvfilter på viftene) er at du ved undertrykk i kabinettet vil trekke inn støv gjennom lufteriller o.l. -Espen D- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå