k0n Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hei. I dette tilfellet så er det vel ikke bare Windows Installer det er problemer med, men den kan løse problem nr2.. Kan vel bynne med at jeg plages med at Microsoft ActiveSync ikke fungerer, mest sansynelig på grunn av feil med "rapimgr.exe" som alltid bruker 100% Cpu. Dette får jeg ikke til og løse på noen måte, enn å stoppe det hver gang pcen starter Windows i oppgavebehandling, og dette er irriterende. Det eneste som gjensto da, og fjerne hele Activesync-greia. Men når jeg skal fjerne det i "legg til, eller fjerne programmer" i kontollpanel, så kommer denne beskjeden opp: "Får ikke tilgang til Windows Installer-tjenesten. Dette kan skje hvis du kjører Windows i sikkermodus, eller hvis Windows Installer ikke er installert på riktig måte. Kontakt støttepersonell for hjelp." Dette skjer uansett hvilket program jeg prøver og installere\avinstallere som bruker Windows Installer. Så står det kontakt støttepersonell for hjelp, dette har jeg gjort, og de sa at jeg skulle gå inn på denne adressen http://support.microsoft.com/kb/315353/no Dette hjelper ikke, Så står det noe neders på siden, "Foreta en erstatningsoppgradering (ny installasjon) av Windows XP", og dette er IKKE aktuelt, har hatt nok problemer med og installere windows. Leste her en plass at jeg må kjøre Windows Update, dette hjelper heller ikke siden denne også bruker msiexec.exe (Windows Installer) Noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 har du de nyeste installer 3.1 ? prøv den: http://www.microsoft.com/downloads/details...38-DE776FD4138C lykke til Lenke til kommentar
k0n Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 har du de nyeste installer 3.1 ?prøv den: http://www.microsoft.com/downloads/details...38-DE776FD4138C lykke til 7264647[/snapback] Ja, jeg har Windows Installer 3.1 (KB893803) i "Legg til og Fjern programmer", men når jeg skriver msiexec i kjør på startmenyen så står det Windows ® Installer. V3.01.4000.1823", i følge denne er det V3.0(1). Har prøvd og installere flere ganger. også ang. den feilmeldingen som kom opp, er på norsk, jeg har engelsk os. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 ja, men som jeg oppfatter er denne en erstatning for den første 3.1 "The Microsoft® Windows® Installer is an application installation and configuration service. WindowsInstaller-KB893803-v2-x86.exe is the redistributable package for installing or upgrading Windows Installer. This revised package replaces the previously released redistributable package named "WindowsInstaller-KB893803-x86.exe" and addresses the issue discussed in KB Article 898628: Windows Installer fails silently after you upgrade to Windows Installer 3.1 " den er: Versjon: 3.1.4000.2435 lykke til Lenke til kommentar
k0n Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Uff, det var mye styr for og få det fikset. Nå ser det ut til at det funker. Får bare håpe det holder. Eneste løsningen jeg fikk til, var og fjerne filene til Windows Installer i sikkermodus, installere, reboote, avinstallere, rebote og installere igjen, i sikkermodus. Og til slutt ser det ut til og funke. Virker som at hvis man kjører installasjonsfilen til Windows Installer i Normal-modus, så blir ikke de gamle "windowsinstallerfilene" slettet på grunn av sikkerhet i windows, denne sikkerheten blir deaktivert i sikkermodus. Ellers Takk... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå