guardianpegasus Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hva er poenget ditt? Fordi at det finnes kvinner som tvinges til å gå med slør så bør vi tvinge alle kvinner til ikke å gå med slør? (Med forbehold om at du er for forbud, du sier ingenting om det så jeg gjetter vilt. Korriger meg om jeg tar feil) Forbud mot å tvinge noen til å gå med slør er flott, noe jeg støtter fullt ut. Men å frata kvinner, ved lov, valget å gå med slør er som å bevege seg 50 år tilbake i tid. Ett skritt bakover, to skritt forover. Vi har å gjøre med en kultur som ikke opererer på de samme prinsippene og måtene som vår egen. Tvang er det eneste som fungerer. Når noen blir hjernevasket kan man ikke forvente at de skal oppføre seg rasjonelt eller gjøre opprør mot overgriperen. Og hvem tar egentlig skade av at burka og niqab blir forbudt? Michael Jackson? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Man ender opp som det man forsøker å bekjempe. Norge, et land hvor myndighetene vil nekte noen å gå med slør. Velkommen til ekstremismen. For her er det ikke engang å gå med klær man ønsker. Et klart tegn om at detaljestyringen og overformynderiet ikke er noe som kun hører venstresiden til, rent politisk. Vi finner den også på høyresiden om FRP plukker opp denne ideen. Noe som ikke skulle forundre meg. La oss forby trange jeans også. Det ødelegger sædkvaliteten til norske menn og gjør kvinnene alt for attraktive. Vi bør også forby kvinner å kle seg utfordrende, da det ifølge representant fra politiet kan medføre voldtekt. Ingen som tar skade av slike forbud, eller hva? Eller kanskje Norge bør holde seg til å verdsette individet og unngå å følge i bl.a muslimske land sine fotspor i slike saker Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hva er poenget ditt? Fordi at det finnes kvinner som tvinges til å gå med slør så bør vi tvinge alle kvinner til ikke å gå med slør? (Med forbehold om at du er for forbud, du sier ingenting om det så jeg gjetter vilt. Korriger meg om jeg tar feil) Forbud mot å tvinge noen til å gå med slør er flott, noe jeg støtter fullt ut. Men å frata kvinner, ved lov, valget å gå med slør er som å bevege seg 50 år tilbake i tid. Ett skritt bakover, to skritt forover. Vi har å gjøre med en kultur som ikke opererer på de samme prinsippene og måtene som vår egen. Tvang er det eneste som fungerer. Når noen blir hjernevasket kan man ikke forvente at de skal oppføre seg rasjonelt eller gjøre opprør mot overgriperen. Og hvem tar egentlig skade av at burka og niqab blir forbudt? Michael Jackson? 7283483[/snapback] Spør Rumsfeldt, eller forsøk å spørre Bush...tenker du får svar som du blir klokere av. Tvang er det eneste som fungerer...tusen takk og puke!! Når "noen" blir hjernevasket..ja det har du helt rett i, det er for jævlig at noen lever under et slikt press, men hva i det grønnstekte skal man tro om folk som er like jævlig "hjernevasket", og ikke lever under det samme presset? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Hadde bar Norge had baller nok til å sette foten ned mot innvandrere men feigere regjering skal du lete lenge etter. Finner dette rimelig jeg. Jeg er dritta lei av at vi hele tiden skal tilpasse oss deres livstil når vi er i deres hjemland, nå er det på tide at de føler det samme. Forby det helt, skal våre kvinner dekke seg til helt og holdent når de kommer i Burkaland, så skal deres kvinner få kle av seg sine når de kommer til Vesten. 7264303[/snapback] "Okay, all men keep your clothes on. All women remove your clothes." Diskriminering? Dessuten har jeg ikke hørt om noen som må tildekke seg når de reiser til muslimske land? Endret 14. november 2006 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 l men keep your clothes on. All women remove your clothes."Diskriminering? Dessuten har jeg ikke hørt om noen som må tildekke seg når de reiser til muslimske land? 7284879[/snapback] Sush, ikke ødelegg hans lille fantasiverden. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hadde bar Norge had baller nok til å sette foten ned mot innvandrere men feigere regjering skal du lete lenge etter. Finner dette rimelig jeg. Jeg er dritta lei av at vi hele tiden skal tilpasse oss deres livstil når vi er i deres hjemland, nå er det på tide at de føler det samme. Forby det helt, skal våre kvinner dekke seg til helt og holdent når de kommer i Burkaland, så skal deres kvinner få kle av seg sine når de kommer til Vesten. 7264303[/snapback] "Okay, all men keep your clothes on. All women remove your clothes." Diskriminering? Dessuten har jeg ikke hørt om noen som må tildekke seg når de reiser til muslimske land? 7284879[/snapback] Har du hørt om Saudia-Arabia? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Man ender opp som det man forsøker å bekjempe. Norge, et land hvor myndighetene vil nekte noen å gå med slør. Velkommen til ekstremismen. For her er det ikke engang å gå med klær man ønsker. Et klart tegn om at detaljestyringen og overformynderiet ikke er noe som kun hører venstresiden til, rent politisk. Vi finner den også på høyresiden om FRP plukker opp denne ideen. Noe som ikke skulle forundre meg. La oss forby trange jeans også. Det ødelegger sædkvaliteten til norske menn og gjør kvinnene alt for attraktive. Vi bør også forby kvinner å kle seg utfordrende, da det ifølge representant fra politiet kan medføre voldtekt. Ingen som tar skade av slike forbud, eller hva? Eller kanskje Norge bør holde seg til å verdsette individet og unngå å følge i bl.a muslimske land sine fotspor i slike saker 7284065[/snapback] Klok tale En annen ting er også at "forbud" har en lei tendens til å generere enda fler forbud, på forskjellige områder, hvis man først slår inn på den galeien. Og det mangler ikke på kreativitet hos politikere når det gjelder denslags. Før man vet ordet av det, så dukker det kanskje opp en lov/forbud/påbud som rammer ens egen syssel. Derfor er det ikke lurt å bifalle slikt som ikke rammer en selv, for det kan det fort gjøre.. senere.. Endret 14. november 2006 av Hotbox Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Man ender opp som det man forsøker å bekjempe. Da bør vi vel legge ned våpnene også da, slutte å bekjempe terrorister, legalisere all narkotika, la folk løpe nakne gjennom gatene, slå og sparke hverandre, knivstikke og skyte... trenger jo ikke lover og forbud. Gjør vi vel? Fartsgrenser? Skal vi med dem? Norge, et land hvor myndighetene vil nekte noen å gå med slør. Velkommen til ekstremismen. For her er det ikke engang å gå med klær man ønsker. Er det ekstremt å forby hakekors? Diskriminerer vi buddister? Eller har vi kanskje gode grunner til det også? Personlig er jeg prinsippiell motstander av forbud og sensur, men iblandt, slik som med ufleksible, dogmatiske, hjernevaskede folkegrupper som vi har å gjøre med. Ingen som tar skade av slike forbud, eller hva? Hvem hjernevasker oss til å gå med jeans? Reklamer? Da burde vi heller forby reklame. Tvang er det eneste som fungerer...tusen takk og puke!! Tvang er bare greit når det er stalinister og taliban som utfører det eller? det er for jævlig at noen lever under et slikt press, men hva i det grønnstekte skal man tro om folk som er like jævlig "hjernevasket", og ikke lever under det samme presset? Er jeg hjernevasket fordi jeg ønsker forbud mot en undertrykkende, dogmatisk, grunnløs tvangsregime? Diskriminering? Dessuten har jeg ikke hørt om noen som må tildekke seg når de reiser til muslimske land? Det varierer. Hvorfor er det ingen nudiststrender i Saudi Arabia? Eller strippeklubber? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Forbud er forferdelig. Ta heller kontroll over salget av ansiktslør og lag de litt funky. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Forbud er forferdelig. Ta heller kontroll over salget av ansiktslør og lag de litt funky. Den var faktisk ikke så dum... bilde av en naken dame, eller et smilende hestehode med store tenner? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Da bør vi vel legge ned våpnene også da, slutte å bekjempe terrorister, legalisere all narkotika, la folk løpe nakne gjennom gatene, slå og sparke hverandre, knivstikke og skyte... trenger jo ikke lover og forbud. Gjør vi vel? Fartsgrenser? Skal vi med dem? 7286104[/snapback] Lurer på om du skjønte poenget mitt. Ikke vet jeg hvordan jeg kan forklare det noe tydeligere heller. At du anser noen som hjernevasket for å gå med slør får så være. Mener du det samme om de som eksempelvis bærer kors? Vil du forby det også? Det er meningsløst å ha et forbud mot slør. Det er slikt som hører middelalderen til, evt. en rekke ekstremistiske land (som eksempelvis hvor man påbyr slør, er ikke noe bedre det). Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Nederland har i mange år hatt den mest liberale innvandringspolitikken i Europa. De møtte plutselig veggen, og våknet opp fra sitt drømmende koma. Nå må de snu tvert om, og det er en vanskelig operasjon. Mye hardere enn å "bremse", slik Norge må. Derfor blir Europas mest liberale land det første til å vedta denne "frihetskrenkende" loven. Men frihet for hvem? Ingen får overbevist meg at noen som helst ønsker å gå med ansiktsslør av egen fri vilje - kanskje unntatt hvis man har nese som Madam Mim, da. Sløret kommer på fordi far, onkel, bestefar, storebror etc etc etc gir deg grisebank hvis du ikke bærer det. Og mor slår deg over ansiktet og kaller deg hore. Stilt opp i mot disse valgene velger de fleste å bære ansiktssløret. Bedre å være litt undertrykt enn å måtte tole vold, skam og utfrysing. Det er disse kvinnenes "frihet" til å gå med ansiktsslør som (av alle!) Dotten har gjort seg til forkjemper for i denne tråden. Skivebom, Dotten. Skivebom. Den nederlandske stat har innsett at disse stille grå musene med krumbøyd nakke i det minste må garanteres et minimum av frihet/verdighet. Om de begrunner det med frykt for terror, behov for legitimasjon etc, så er dette i beste fall et skalkeskjul. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Dotten: For å ta opp igjen det guardianpegasus sa, hva sier du til forbudet mot hakekors? Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Etter mitt syn er synd om man tvinges til å kle på seg eller av seg et symbolsk plagg, enten det skjer i Norge eller i Iran. Dette gjelder enten vi snakker offentlig eller privat undertrykking. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Usikker på om hakekors symbol er ulovlig i Norge? I såfall gjeder det ALLE folkegrupper, og ikke som med forbud mot hijab. Man kan ikke tillate finlandshette men forby andre hodeplagg. Det er ulogisk. Endret 14. november 2006 av Hotbox Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg er imot forbud mot hakekors. Det samme går for rasismeparagrafen. Noen utdyping får jeg heller ta en annen gang, men det har hverken med at jeg er rasist eller ny-nazist (snarere tvert imot) Ingen får overbevist meg at noen som helst ønsker å gå med ansiktsslør av egen fri vilje - kanskje unntatt hvis man har nese som Madam Mim, da. Sløret kommer på fordi far, onkel, bestefar, storebror etc etc etc gir deg grisebank hvis du ikke bærer det. Og mor slår deg over ansiktet og kaller deg hore. Stilt opp i mot disse valgene velger de fleste å bære ansiktssløret. Bedre å være litt undertrykt enn å måtte tole vold, skam og utfrysing. Det er disse kvinnenes "frihet" til å gå med ansiktsslør som (av alle!) Dotten har gjort seg til forkjemper for i denne tråden. Skivebom, Dotten. Skivebom. Vel siden ingen kan overbevise deg så får du heller være for tvang. At folk ønsker å gå med slør frivillig er et faktum. Bare for å si det. Noen grunnet kultur (som eksempel når vi går med bunad), andre av religiøse årsaker (som at kristne går med kors). En kollega av meg som nylig ble vervet liker å gå med slør ved spesielle anledninger. Hun er adoptert, har norske foreldre og har ingen kontakt med sin biologiske familie. Hun er for ordens skyld kristen. Men hun er vel tvunget hun også når hun går med slør? Hun blir i hvert fall tvunget til ikke å gå med slør om dette forslaget skulle bli reelt i Norge. Men at jeg er motstander av denne tvangen er ikke noe nytt, var tilfellet lenge før jeg møtte min nye kollega. Denne diskusjonen var jo hett tema for et par år siden og jeg fant det for godt å snakke med de involverte, fremfor å høre på all synsingen om at man må være tvunget for å gå med noe så absurd som slør. Jeg vil anbefalle andre det samme. Det er ikke mer tvang inne i bildet for flere av dem, enn det er for jenter som føler seg presset til å gå med korte skjørt, eller gutter som har sagger fordi det er "in". Det er ingenting i veien med å forby tvang av å gå med slør, det er jeg for. Men det er noe helt annet enn å forby slør. Men jeg snakker vel til døve ører, siden det ikke er mulig å overbevise deg Etter mitt syn er synd om man tvinges til å kle på seg eller av seg et symbolsk plagg, enten det skjer i Norge eller i Iran. Dette gjelder enten vi snakker offentlig eller privat undertrykking. 7286739[/snapback] Kunne ikke blitt sagt mer enkelt enn det Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Sløret kommer på fordi far, onkel, bestefar, storebror etc etc etc gir deg grisebank hvis du ikke bærer det. Og mor slår deg over ansiktet og kaller deg hore. Stilt opp i mot disse valgene velger de fleste å bære ansiktssløret. Så du tror ikke disse kvinnene har noen egen fri vilje, dvs. mulighten for at noen faktisk vil bruke hodeslør? Uansett vilke forhold man lever så har man en "sjel". Hvordan forklarer du at noen sykepleiersker gjerne deltar i abort-inngrep, mens andre har reservert seg mot det? Ser du truende onkler og bestefedre her også? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Sløret kommer på fordi far, onkel, bestefar, storebror etc etc etc gir deg grisebank hvis du ikke bærer det. Og mor slår deg over ansiktet og kaller deg hore. Stilt opp i mot disse valgene velger de fleste å bære ansiktssløret. Så du tror ikke disse kvinnene har noen egen fri vilje, dvs. mulighten for at noen faktisk vil bruke hodeslør? Uansett vilke forhold man lever så har man en "sjel". Hvordan forklarer du at noen sykepleiersker gjerne deltar i abort-inngrep, mens andre har reservert seg mot det? Ser du truende onkler og bestefedre her også? 7286915[/snapback] Jeg ser samvittighet. Den eneste parallellen jeg kan se her må være den evt. følelse av skam man føler. Om du spør en jente med ansiktsslør om hva hun synes om det så tror jeg problemstillingen for henne vil være helt fremmed. Hvem i h*te bryr seg vel om hva hun synes? Ingen har spurt henne før. Hun inretter seg, slik rollen hennes påbyr henne. (Fordi hun er født med innovertiss.) Det er litt påfallene at ingen av guttene må gå med ansiktsslør, eller hva? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det er litt påfallene at ingen av guttene må gå med ansiktsslør, eller hva? Ikke mer påfallende enn at du og jeg slipper å gå i høyhælte sko. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det er litt påfallene at ingen av guttene må gå med ansiktsslør, eller hva? Ikke mer påfallende enn at du og jeg slipper å gå i høyhælte sko. 7287074[/snapback] Det utsagnet faller på sin egen urimelighet. Om høyhælte sko kan være litt ubehagelig (jeg har prøvd, "drag"-performance på konsert ) så er det ikke noe som er oppfunnet for å tildekke/skjule/anonymisere kvinnen. Det er et instrument som skal hjelpe gutta å tenne, slik jeg ser det. (Mulig jeg tar feil, kanskje det er en innretning som skal gjøre at gutta slipper å bøye seg ned for å kysse?) Besides, har du glemt boots? Høyhælte sko for menn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå