roflol3D Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 De tør ikke si annet. De går med slør for å skule håret, fordi det gjør menn kåte. Hadde det vært opp til meg hadde burka og slør vært ulovelig å bruke offentlig, og jeg hadde unnskyldt det med sikkerhetsmessige årsaker. Og ja, det er mer enn mulig å snike nok sprengstoff under burkaen til å drepe en fin gjeng, feks i en buss/trikk. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hadde det vært opp til meg hadde burka og slør vært ulovelig å bruke offentlig, og jeg hadde unnskyldt det med sikkerhetsmessige årsaker. Hvorfor må du unskylde det med sikkerhetmessige årsaker hvis det ikke er det? Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 (endret) vi hadde sikkert utforsket hele galaksen vår hvis islam aldri hadde eksistert. Endret 12. november 2006 av DaJev Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 vi hadde sikkert utforsket hele galaksen vår hvis islam aldri hadde eksistert. 7272224[/snapback] Forklar meg på hvilken måte Islam som religion har vært en større hindring for utviklingen av teknologi og vitenskap, enn alle andre religioner. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Ansiktsslør er ikke bare et klesplagg sammenliknet med en hatt eller lue. Det er et symbol på undertrykkelse av kvinner og islam. 7271175[/snapback] Det er som å høre Ottar når de vil fjerne H&M plakater. Det er kanskje det symbolet slør har for deg, men du må ikke tro at det er universal oppfattelse som kvinner som går med slike slør deler med deg. Ei heller muslimske menn. Når det kommer til å vise kvinner som undertrykte bør ikke vår vestlige samfunn rope for høyt. Vi ligger ikke så langt foran kulturen som her snakkes om og det er vel ingen kultur som gjør kvinner til mer sexobjekt enn vår egen. Lenke til kommentar
fal Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Poenget mitt er at det er mange nordmenn som ikke ville klart den norskprøva..Og da snakker jeg om voksne.. Naturligvis, men når man skal leve her må man kunne norsk. Det er en forskjell å kunne 3 norske ord og å/og feil. Du prøver å si at folk som skriver på lik linje med ravi kan mer enn 3 norske ord? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Det er som å høre Ottar når de vil fjerne H&M plakater. Det er kanskje det symbolet slør har for deg, men du må ikke tro at det er universal oppfattelse som kvinner som går med slike slør deler med deg. Ei heller muslimske menn. Når det kommer til å vise kvinner som undertrykte bør ikke vår vestlige samfunn rope for høyt. Vi ligger ikke så langt foran kulturen som her snakkes om og det er vel ingen kultur som gjør kvinner til mer sexobjekt enn vår egen. Når man hele tiden sier at man skal gå med slør så blir det etterhvert helt naturlig for kvinnene. Noen går med slør fordi det er deres religion og en del blir truet fordi islam er en religion som styres av nettopp, menn. Alle liker sex og man har sett potensialet (svakheten med mennesker) ved å bruke halvnakne kvinner for å bla. selge et produkt. Dette syns mange er kjempe flott, spesielt den mannlige delen og derfor er jo dette utnyttet ganske grovt. Sexindustrien vokser og media bestemmer hvilken idealer man selv skal ha. Penger penger. Dette påvirker naturligvis mange unge. Hvilken jente er som ikke tenker på å operere nesen sin ? Vårt samfunn har hvertfall reale 'menneskelige' problemer. Du prøver å si at folk som skriver på lik linje med ravi kan mer enn 3 norske ord? Du skrev hva skal man gjøre med nordmenn som ikke består denne "norsk-testen" siden en eller annen her sa at de utlendingene som ikke består skal sendes hjem. Denne testen handler ikke om skrivefeil eller simple feil, den handler om forståelsen av det norske språk. Endret 13. november 2006 av Pels Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg forstår meg ikke på folk som tror at de fleste muslimske jenter har noe reellt valg når det gjelder hodeplagg... Hva er egentlig deres forståelse av ordet 'valg'? Hadde alle i hele norge sagt at du så rar ut hadde du til slutt trodd på det selv også. Hjernevaskede mennesker ser ofte på det som i virkeligheten er berøvelse og undertrykkelse som frigjøring. Det skaper også en atmosfære med en følelse av at det er "oss mot dem". Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Vet dette blir å "kidnappe" tråden litt, men når det begynte å bli snakk om intergrering etc, kom jeg på en ting jeg alltid har lurt på.. Hvorfor har muslimer fri på både ramadan etc OG på juleaften? (noe som ikke er hellig for dem) Noen vil vel si at det feks ikke er noen lærere som gidder å jobbe på juleaften, men da blir det pent nødt til å gjøre det slik som mange andre yrker må.. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 De har da vel strengt tatt ikke fri under ramadan... De tar seg vel kanskje fri de viktigste dagene (første og siste?), men det går da vitterlig ut over feriedagene deres. Det har både du og jeg anledning til også... De få muslimene jeg har jobbet med har i hvertfall vært på arbeid under ramadan. Dog, de har vært for b-mennesker til å stå opp tidlig nok til å få i seg mat før jobb, så de har gått relativt sultne gjennom arbeidsdagen... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg forstår meg ikke på folk som tror at de fleste muslimske jenter har noe reellt valg når det gjelder hodeplagg... 7273542[/snapback] Du ser muslimske jenter og damer i alt fra ingenting på hodet til niqab og burka. Det tyder vel på at man har et valg? Jeg er enig i at mange muslimske kvinner er sterkt undertrykt og underlagt mannen i familien, men jeg tror ikke du skal tro at alle muslimske damer med forskjellige typer skaut er tvunget til å gå med det. Forsåvidt så er det de absolutt færreste som går med niqab og burka. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg forstår meg ikke på folk som tror at de fleste muslimske jenter har noe reellt valg når det gjelder hodeplagg... Hva er egentlig deres forståelse av ordet 'valg'? Hadde alle i hele norge sagt at du så rar ut hadde du til slutt trodd på det selv også. Hjernevaskede mennesker ser ofte på det som i virkeligheten er berøvelse og undertrykkelse som frigjøring. Det skaper også en atmosfære med en følelse av at det er "oss mot dem". 7273542[/snapback] Er det noe her som tilsier at de som ønsker å bruke slør (om det være seg 90% eller 10% som har muligheten til dette valget og ikke blir tvunget) bør bli nektet? Hva er poenget ditt? Fordi at det finnes kvinner som tvinges til å gå med slør så bør vi tvinge alle kvinner til ikke å gå med slør? (Med forbehold om at du er for forbud, du sier ingenting om det så jeg gjetter vilt. Korriger meg om jeg tar feil) Forbud mot å tvinge noen til å gå med slør er flott, noe jeg støtter fullt ut. Men å frata kvinner, ved lov, valget å gå med slør er som å bevege seg 50 år tilbake i tid. Vi blir da ikke noe bedre enn de som vil tvinge kvinnene til å gå med slør. Vi vil tvinge kvinner til ikke å gå med slør. Da blir vi til ondet vi prøver å bekjempe. Og kvinnen ender opp som den store taperen som får føle overformynderiet. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hadde det vært opp til meg hadde burka og slør vært ulovelig å bruke offentlig, og jeg hadde unnskyldt det med sikkerhetsmessige årsaker. Og ja, det er mer enn mulig å snike nok sprengstoff under burkaen til å drepe en fin gjeng, feks i en buss/trikk. 7271400[/snapback] Det er ikke et fnugg av logikk i dette inlegget. Argumentet om at man kan skjule sprengstoffer og andre ulumskheter under burkaen er urimelig. Skal man forby de å gå med store frakker og kanskje? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hadde det vært opp til meg hadde burka og slør vært ulovelig å bruke offentlig, og jeg hadde unnskyldt det med sikkerhetsmessige årsaker. Og ja, det er mer enn mulig å snike nok sprengstoff under burkaen til å drepe en fin gjeng, feks i en buss/trikk. 7271400[/snapback] Det er ikke et fnugg av logikk i dette inlegget. Argumentet om at man kan skjule sprengstoffer og andre ulumskheter under burkaen er urimelig. Skal man forby de å gå med store frakker og kanskje? 7274158[/snapback] Akkurat det siste der har dem jo gjort på flere skoler i usa pga. våpenproblemer. Så hvorfor ikke ? Forby det altså. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Akkurat det siste der har dem jo gjort på flere skoler i usa pga. våpenproblemer. Så hvorfor ikke ? Forby det altså. 7274279[/snapback] Det argumentet tilsier jo at man bør forbøy sagge(?)-bukser, store damehatter, kjoler (kan jo skjule stash under der vettu!),bunader, boblejakker, duffelcoater osv. osv. Det er bare koblingen mellom muslim, terrorist og burka som får folk til å tenke at vi skal forby det og resultatet blir ikke noe annet enn diskriminering som forøvrig er ulovlig i hht. Norsk lov og menneskerettighetene. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Kan ikke noen lete frem hva lovverket sier om bruk av finlandshetter o.l, altså skjuling av identitet på offentlig område. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Akkurat det siste der har dem jo gjort på flere skoler i usa pga. våpenproblemer. Så hvorfor ikke ? Forby det altså. 7274279[/snapback] Det argumentet tilsier jo at man bør forbøy sagge(?)-bukser, store damehatter, kjoler (kan jo skjule stash under der vettu!),bunader, boblejakker, duffelcoater osv. osv. 7274390[/snapback] Eller la oss forby sportsbag'er og ryggsekker. Spesielt på skoler og busser. La studentene få valget mellom å tusle gatelangs eller å bære bøkene under armen. Argumentasjonen om at man må forby ting fordi det kan brukes til å skjule et eller annet, faller på sin egen urimelighet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 De tør ikke si annet. De går med slør for å skule håret, fordi det gjør menn kåte. Hadde det vært opp til meg hadde burka og slør vært ulovelig å bruke offentlig, og jeg hadde unnskyldt det med sikkerhetsmessige årsaker. Og ja, det er mer enn mulig å snike nok sprengstoff under burkaen til å drepe en fin gjeng, feks i en buss/trikk. 7271400[/snapback] Hvorfor vil du benytte et vikarierende motiv? Lenke til kommentar
salah Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 NEI til ansiktsslør. NEI til burka. Hilsen muslimen. Lenke til kommentar
roflol3D Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 De tør ikke si annet. De går med slør for å skule håret, fordi det gjør menn kåte. Hadde det vært opp til meg hadde burka og slør vært ulovelig å bruke offentlig, og jeg hadde unnskyldt det med sikkerhetsmessige årsaker. Og ja, det er mer enn mulig å snike nok sprengstoff under burkaen til å drepe en fin gjeng, feks i en buss/trikk. 7271400[/snapback] Hvorfor vil du benytte et vikarierende motiv? 7274589[/snapback] Slik verden er i dag er man nøyd til å begrunne slike bestemmelser med noe annet enn at man ikke vil at muslimer skal føle seg hjemme, og da er det med sikkerhet bra å bruke. Og det er jo ikke noen hemmelighet at muslimer lettere tyr til drastiske virkemiddeler når folk truer dem, for eksempel tegner profeten dems lol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå