Gå til innhold

nederland vil forby ansiksslør

Anbefalte innlegg

Er "finlandshette" ulovlig i Norge? Mener å ha hørt det ...

7267289[/snapback]

Var det ikke en kommune hvor de forbød hettegensre også? Eller ble det med forsøket?

det er da forskjell på å forby ansiktsslør og å redusere kriminalitet? Syns det er helt uforståelig at noen vil forby ansiktsslør..Hvorfor det? Det er jo et plagg bare..Hva i all verden kan det plagget der skade?

7267198[/snapback]

Burde jeg få lov til å ferdes i banker og ta ut penger fra konto med finlandshette? Burde jeg få ha på meg en maske hvis jeg skal ta eksamen? Skal i tilfelle eksamensvaktene har rett til å se hvem som er bak masken? Skal jeg ha rett til å ta fly med finlandshette slik at de ikke ser hvem som er bak?

Det er faktisk noen problemer med ansiktsslør... Hvis vi ser bort i fra kvinneundertrykkelse med sådanne, så har vi identitesproblemer. Ei jente sender sin litt smartere søster til eksamen. Who would know? Er det riktig person bak sløret ?

Jeg har hørt at muslimer kaller norske kvinner for horer fordi de ikke dekker seg til... er det likevel ikke kvinneundertrykkende?

Jeg støtter forslaget...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde jeg få lov til å ferdes i banker og ta ut penger fra konto med finlandshette? Burde jeg få ha på meg en maske hvis jeg skal ta eksamen? Skal i tilfelle eksamensvaktene har rett til å se hvem som er bak masken? Skal jeg ha rett til å ta fly med finlandshette slik at de ikke ser hvem som er bak?

Det er faktisk noen problemer med ansiktsslør... Hvis vi ser bort i fra kvinneundertrykkelse med sådanne, så har vi identitesproblemer. Ei jente sender sin litt smartere søster til eksamen. Who would know? Er det riktig person bak sløret ?

Jeg har hørt at muslimer kaller norske kvinner for horer fordi de ikke dekker seg til... er det likevel ikke kvinneundertrykkende?

Jeg støtter forslaget...

7267322[/snapback]

Har ingen grunn til å kritisere problemstillingene du setter opp her, men er reaksjonen proposjonal til problemet? Kan ikke flyselskaper nekte folk å fly med burka, så lenge landets lover tillater (forandres for å tillate) slike regler? Så kan de selv velge om det er viktigst å ha på burka eller å fly.

Lenke til kommentar
Er "finlandshette" ulovlig i Norge? Mener å ha hørt det ...

7267289[/snapback]

Var det ikke en kommune hvor de forbød hettegensre også? Eller ble det med forsøket?

det er da forskjell på å forby ansiktsslør og å redusere kriminalitet? Syns det er helt uforståelig at noen vil forby ansiktsslør..Hvorfor det? Det er jo et plagg bare..Hva i all verden kan det plagget der skade?

7267198[/snapback]

Jeg støtter forslaget...

7267322[/snapback]

Ja, du har et poeng du også. Men jeg snakker mer om det dagligdagse. Lissom hva skader det hvis en person går rundt med burka lissom?

Lenke til kommentar
Hvorfor vise dem historien når vi kan vise dem nåtiden? Kanskje de har godt av å se hvilken verdier våre samfunn bygger på, deriblant friheten til å si sin mening uten å bli drept.

Joda, moderne menneskerettighet sier noe om religionsfrihet, men det gjelder begge veier. Bryter ikke de det med å nærmest forsøke å presse på oss Islam?

7265218[/snapback]

Har vi blitt forsøkt påpresset Islam?

Og, isåfall - hvordan står dette til de kristnes misjon? Jeg tror nok desverre det er vesten som har påpresset mest på flest...

7267037[/snapback]

Dreper de kristene misjonærer eller Jehovas vitne deg om du nekter å høre? Nei, det til tross for at de er ekstremister for sin religion. Hva skjedde forresten da vi var "uheldig" å lage noen vitse tegninger av en islams profet? Flagg brenning over hele verden fra det muslimske folket. Eller nærmere bestemt, ekstremistene.

Hvor mange har blitt kidnappet og drept av islamske ekstremister på bare noen få år, fortell meg det tallet. Så sammenligner du med kristene "ekstremister" som f.eks Jehovas vitner eller misjonærer. Hvor mange har blitt drept av de?

Faktisk så kan dere ta med regjering, storting, fylkesting og kommuner...

Faktisk så kan dere ta med det norske folk også... som bare tør å sitte på diskusjon.no, cafe'er og over andre kaffeslabberas og prate/syte om det i stedet for å faktisk gjøre noe... og ja... jeg har regnet med meg selv.

Hva nytter det å gjøre noe egentlig? Vi har jo ingen nye politikkere slik sett som faktisk vet å holde et løfte. Hva skjer når vi stiller dem til veggen i debatt program og spør hvofor de ikke holder det de lovet under valgkampen? De svarer aldri direkte på spørsmålet men vasser rundt grøten. Feig på alle plan, ikke noe annet å si.

Lenke til kommentar

Har ikke noe tro på slike forbud, men heller mer tro på gjensidig respekt og forståelse.

Ja jeg er enig i at enkelte innvandrergrupper må være flinkere til å tilpasse seg det lands lover og regler som gjelder og å lære seg språket.

Vi utvandret selv til amerika,vi tok da vitterligen med oss vår tro,vår kirke og våre tradisjoner,men vi tilpasset oss samtidig det landet vi flyttet til og lærte oss språket.

Hovedproblemet er vel at vi har for mange økonomiske flykninger i dag som kunn er ute etter å mele sin egen kake og ikke vilige til å tilpasse seg kulturen i det landet de kommer til . :hmm:

Lenke til kommentar
Har ikke noe tro på slike forbud, men heller mer tro på gjensidig respekt og forståelse.

Ja jeg er enig i at enkelte innvandrergrupper må være flinkere til å tilpasse seg det lands lover og regler som gjelder og å lære seg språket.

Vi utvandret selv til amerika,vi tok da vitterligen med oss vår tro,vår kirke og våre tradisjoner,men vi tilpasset oss samtidig det landet vi flyttet til og lærte oss språket.

Hovedproblemet er vel at vi har for mange økonomiske flykninger i dag som kunn er ute etter å mele sin egen kake og ikke vilige til å tilpasse seg kulturen i det landet de kommer til .  :hmm:

7267850[/snapback]

Word!

Syns det blir for dumt når "de" krever egne sykehus. Når du er så heldig at du får lov til å bo i norge bør man innrette seg!

Lenke til kommentar

Hovedproblemet er vel at vi har for mange økonomiske flykninger i dag som kunn er ute etter å mele sin egen kake og ikke vilige til å tilpasse seg kulturen i det landet de kommer til .  :hmm:

7267850[/snapback]

Word!

Syns det blir for dumt når "de" krever egne sykehus. Når du er så heldig at du får lov til å bo i norge bør man innrette seg!

7267867[/snapback]

Er det ikke det jeg sier "flinkere til å tilpasse seg"

Husk det er et fåtall som kommer med slike krav,men at det nettop er dem som blir trukket frem.

De som kommer til landet,tilpasser seg og får seg jobb er nemmelig ikke intresange for media og kritikere . :whistle:

Lenke til kommentar
Altså man skal respektere andre religioner, og i dems religion er det slikt at man skjuler ansiktet sitt.. Synes det blir bare dumt å forby noe sånt.

7268512[/snapback]

det står det ikke! men dissa dudsan som styrer islam elns, har tolket at kvinnfolkan deres skal dekke for ansiktet. ;)

Lenke til kommentar

Det er ekstremt få muslimske damer som bruker burka eller niqab. Hvor ofte ser dere muslimske damer som har tildekket hele ansiktet? Ikke ofte. Problemet er ekstremt lite, det kan være problematisk i situasjoner hvor vedkommende må legitimere seg, men thats it. Å forby burka og niqab er ikke annet enn populistisk velgersanking av verste sort.

Lenke til kommentar
Det er ekstremt få muslimske damer som bruker burka eller niqab. Hvor ofte ser dere muslimske damer som har tildekket hele ansiktet? Ikke ofte. Problemet er ekstremt lite, det kan være problematisk i situasjoner hvor vedkommende må legitimere seg, men thats it. Å forby burka og niqab er ikke annet enn populistisk velgersanking av verste sort.

7268604[/snapback]

jeg ser mange i burka og slek hver dag, så ikke si at det er et veldig lite fåtall av dem som bruker slikt... Slik er det ivvertfall ikke her.

Lenke til kommentar

7268604[/snapback]

jeg ser mange i burka og slek hver dag, så ikke si at det er et veldig lite fåtall av dem som bruker slikt... Slik er det ivvertfall ikke her.

7268729[/snapback]

Det tviler jeg på. Jeg har til dags dato bare sett en burka. Sikker på at du ikke blander sammen burka og slike heldekkende skaut?

Lenke til kommentar

Latterlig å forby ansiktsslør. Like latterlig som å forby jenter å gå i bikini.

Nei jeg ønsker ikke å bo i et land som skal diktere hvilket klesplagg man går med.

Har undersøkt litt om finlandshette er ulovlig og en jurist jeg snakket med mener å huske noe om at det er forbudt å gå med eksempelvis i Oslo, men han var ikke helt sikker. I Sverige ønsket man å innføre forbud mot bruk av finnlandshetter i forbindelse med demonstrasjoner. Om det ble innført eller ikke vet jeg ikke.

Finlandshetter er det mange som bruker til daglig og er også flittig brukt i endel yrker. Spesielt i dårlig vær. Så nei, et generelt forbud mot finlandshetter tviler jeg på det er og om det er det så er det latterlig.

Burde jeg få lov til å ferdes i banker og ta ut penger fra konto med finlandshette?

Ja, såfremt banken ikke har noe imot slike plagg i sine lokaler. Noe jeg tror de har. Men å forby det ved lov? Nei så aldeles ikke.

Burde jeg få ha på meg en maske hvis jeg skal ta eksamen?

Det får være opp til skolen.

Det er ikke nødvendig for myndighetene å gjøre et slikt klesplagg ulovlig ut ifra det du sier. Det er en vesentlig forskjell.

Det er for meg helt absurd å gjøre det straffbart for noen å gå med slør, burka eller hva det nå skal være.

Lenke til kommentar

Og skulle jeg nå svindle banken, rane banken eller jukse på eksamener... så er det burka som er tingen...

Å sammenligne bikinen med burka er vel litt søkt... Det lukter vel mer kvinnefrigjøring enn undertrykking av bikinien og eneste grunnen til at det kan gjøre identifisering vanskelig er fordi en mann ikke klarer å fokusere på det som er avbildet i førerkort og i pass.. :yes:

Lenke til kommentar
Så det du mener er at vi skal vise dem de blodige korstogene,

Nå var korstogene et svar på muslimsk aggresjon og krigføring.

reformasjonen, den franske revolusjonen og kapitalismens totale untyttelse av mennesker som den moderne verden bygger på?

Kapitalisme er ikke utnyttelse av mennesker. Kapitalisme er eiendomsrett og frihandel. Eiendomsretten er en grunnleggende rettighet, og frihandel er det som gir økonomisk vekst. Det er mangel på kapitalisme som skaper fattigdom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...