Keltern Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 er det slik at det ikke skjer overføringer mellom kontoer i helgene? står iaff stille hos dnbnor for min del akkurat nå.. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hvis du har flere kontoer i en bank kan du vanligvis overføre mellom dem. Overføringer mellom personer/banker stopper vanligvis opp i helgene. Lenke til kommentar
Axes Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Faen. Og jeg som må hente biletter føre Onsdag. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Flyttes til rett forum, feilpostet Lenke til kommentar
gorber Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Skal du betale til en mottaker hvor du skal hente ut billetter? Forstår jeg riktig? Lenke til kommentar
pengegaute Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Mellom banker er det ingen transaksjoner i helgene. Kanskje det er mulig om det er samme bank. 2 kontoer i Skandiabanken f.eks? Grunnen til dette er vel at "kontrollfolkene" hos bankene har fri i helgene. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Det er ikke mulig i SkandiaBanken fordi de bruker BBS (Bankenes Betalingssentral) for overføringer mellom forskjellige kunder internt i banken. Slik er det i flere andre banker også, mens andre har et internt overføringssystem som gjør at overføringer går også i helgene. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Banknettet i norge er på mange måter steinalder for å si det mildt. Har jobbet i Postbanken, og fått noe innsikt på hvordan ting funker. Overføring internt pleier normalt i normale banker å skje umiddelbart. Bortsett fra det så er det ofte bestemte tider på døgnet hvor transaksjoner går inn eller ut. Du må faktisk ringe din kjære bank for å få disse tidene. Har du noe som haster?? Funker ikke, går like tregt som vanlig faktisk, fordi transaksjonen følger den vanlige strømmen av transaksjonener. Transaksjoner skjer stort sett kun i arbeidstiden ja, selv om systemet er ganske automatisert. Skal du motta/overføre til utlandet? Å herregud.... der er det mye rart. Men seriøst, det er mye dos programmer i sving i mange banker. *rister på hodet mitt* Lenke til kommentar
dnusim Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Banksystemet i Norge er til gjengjeld ganske sikkert, etter hva jeg har skjønt. For det første er det vanskelig å få noe til å gå gærent sjøl om det går treigt. For det andre har vi gode garantier i tilfelle bankkonkurs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå