Gå til innhold

Omtale av Medieval II: Total War (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare lurer på om i fremtiden om Total War produsentene kommer til å lage World Total War eller noe slikt?

fra år 4000 fk til nå og hele verden med:)

det hadde vært rått:)

det blir jo på en måte som om Civilization skulle bare ha fått en heftig oppdatering innenfor selve slagene(krigføringene)

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg fikk veldig lite ut av å lese denne anmeldelsen. Dette kunne jo like gjerne vært en anmeldelse av det første Medieval spillet eller av Rome for den saks skyld.

Er det noe som er nytt i spillet i det hele tatt? Bortsett fra grafikken da selvfølgelig. AIen suger høres det ut som og var det en ting som irriterte meg med RomeTW så var det at det ble alt for enkelt selv om man spilte på "very hard". Hadde også en tendens til å bli litt gjentagende gameplay når man først fikk "kontroll" i en campaign.

Jeg vil også tro at majoriteten som leser denne anmeldelsen har testet ut RomeTW/lest anmeldelesen av RomeTW. Det er tross alt bare 2 år siden det kom ut og jeg tviler på at gamer.no har hatt et stort generasjonskife av lesere siden den tid.

Så om anmeldelsen hadde vinklet seg litt mer mot fans av serien istedefor mot Ola Gamer så hadde ihvertfall jeg blitt fornøyd.

Men kanskje det ikke er noe nytt å skrive om?

Uansett så skal du ihverfall ha skryt av anmeldelsen, for Ola Gamer som ikke har peiling på TW så sitter han nok igjen med et greit inntrykk av hva slags spill det er snakk om.

Men 9/10 er vel kanskje litt drøyt? Spillet er jo langt ifra nyskapende på noen punkter.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar

For at et spill skal få toppkarakter(9/10) så bør det være nyskapende på en eller annen måte og ikke bare en forbedret klone av tidligere spill.

Medieval 2 virker jo nettopp som en klone av Rome hvor grafikken er forbedret og man har ikke forbedret essensielle punkter som AI.

Men man kan gi alle spill 10/10 for min del, så kan saueflokken stikke til butikken for å kjøpe katta i sekken. Gjorde det selv når Tiberian sun kom ut og PCPlayer ga dritt spillet 10/10.

Ikke gjør dette til en OT diskusjon om hva som er bra og ikke!

Lenke til kommentar

Veldig enig i mye av det toeblast skriver. Har selv spilt alle TW spillen mer eller mindre. Har også fått testet det her, og ja, det er bra. Men det var også de tidligere utgavene. Interfacet i spillet er ikke endre en dr** virker det som og selv om grafikken er forbedret så er det mer på et detaljnivå og hvem zoomer egentlig helt inn i kampen hete ? Sitter igjen litt småskuffet, for nye spillere er sikkert dette et helt genialt spill, men for de som har spilt de tidligere TW spillern er det lite å hente føler jeg. AI er fortsatt sugen :S

Vil selv gitt det 6(7) / 10

Lenke til kommentar
Interfacet i spillet er ikke endre en dr** virker det som

Brukergrensesnittet trengte vel heller ingen forandring? Det har fungert veldig fint i de tidligere spillene, og det gjør det også i dette.

og selv om grafikken er forbedret så er det mer på et detaljnivå og hvem zoomer egentlig helt inn i kampen hete?

Hva er det du prøver å si her egentlig? Grafikken er forbedret, og det er selvfølgelig når du beveger deg nærmere enkeltelementene du vil legge merke til denne forbedringen, ser du troppene dine fra lang avstand vil det selvfølgelig ikke synes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan noen fortelle meg hvordan er mulitplayer i spillet? Er det nok aktive folk osv til at dette kan vare litt? Var ganske elendig og datt fort av med tidligere TW spill.

Dette er Single Player spill da, men jeg har så gjerne lyst å mose noen mennesker av og til... Man slipper jaffal den dumme AI-en da, men mindre du spiller med idioter ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er trist å se at anmeldere idag ser ut til å gi oppblåste karakterer til spill som Medieval II total war som soleklart er så bugget at det påvirker spilldynamikken direkte. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan anmeldere kan sitte og gi spill 9 av 10 til dette spillet, og det tilogmed før patchen 1.1 kom (og som også er elendig med tanke på hva jeg forventer av et spill som er lansert ut i markedet).

Det som gjør total war spillene fantastiske er slagene, men når slagene påvirkes av masse bugs, f.eks. den mest synlige: Kavaleri klarer nesten ikke å storme soldater, og heller ikke bruke lansene sine skikkelige. Selve nærkampen mellom flere tropper ser også direkte klumpsete ut, i langt større grad enn i rome total war (som forøvrig var en fryd etter at patchene kom) Kavaleri er vel noe av det mest spennende i hele total war serien etter mitt synspunkt. Uansett... At spillanmeldere ikke virkelig tar innover seg de enorme bugsene som mange spillprodusenter beleilig 'glemmer' å fjerne før de når markedet gjør det bare beleilig for de å fortsette å robbe oss spillere for gode spillopplevelser (og penger!) - og for spillanmelderne sin del så burde de faktisk ta seg selv i nakken og sørge for at produsenter som leverer uferdige varer får smekk et visst sted!

Medieval II total war er et uferdig produkt og er ikke tjent med noen 9 av 10!

Lenke til kommentar

Det ville være ganske urealistisk om lansene virket skikkelig hele tiden, det er tross alt tungt kavaleri, attpåtil er det forandret litt på kavalerisystemet, dobbeltklikk betyr nå i hovedsak: "kom dere hit fort som faen!" kavaleriet er faktisk ikke så sykt dårlig som alle skal ha det til, en må bare klare å sette seg inn i det.

Lenke til kommentar

Synes egentlig kavaleriet er bra, tidlig kavaleri, mailed knights etc. kan være litt dårlig å bruke. De holder ikke formasjonen og springer i alle retninger, men det er vel reelt.. Senere kavaleri enheter er bedre og mer effektive, dog ikke så effektive som i Medieval 1 da jeg kunne sende en hær på 2k mann på flukt med mine Royal knights.. Litt mer realistisk at dem stopper opp..

Samtidig er det litt urealistisk at kavaleriet ikke kjører igjennom linjene men blir stående å stange.. Realistisk ville være at man tapte 30% av kavaleriet i et angrep, men kom seg gjennom uansett om det er spearmen.. Eneste kavaleriet ikke kunne gått imot var pikes som bueskytterne setter opp..

Men samtidig ville det blitt vanskelig å forsvare seg og kampene ville blitt ødelagt..

Uansett, Medieval 2 er et spill som kommer snikende, jeg liker det bare mer og mer.. Ikke som Rome der jeg falt pladask med en gang..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Uansett, Medieval 2 er et spill som kommer snikende, jeg liker det bare mer og mer.. Ikke som Rome der jeg falt pladask med en gang..

7655231[/snapback]

Må nok innrømme at jeg prøvde det en gang til etter at noen sa at patchen virkelig fikset problemet. Nå kan jeg ikke uttale meg noe mer om det, men at spillet utover ble litt morsomt, det må jeg innrømme. Dog, det klarte ikke å binde meg som Rome .... Likevel, jeg velger ennå å holde på at vi har inflasjon i karaktergivning på spillanmeldelser.

Det blir nok en session til med MTWII når jeg får mer tid. :-)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...