Gå til innhold

[Løst]Hvordan komme inn i BIOS på bærbar Compaq? [løst]

Anbefalte innlegg

Jeg har en Compaq Armada M700 (bærbar). Jeg vil inn i BOIS på den, men finner ikke ut hvordan.

Har prøvd å dælje løs på delete-knappen, og prøv et par F-knapper. Det står ikke noe om det når jeg starter den opp, står bare Compaq-logoen, og ikke noe mer.

Noen som vet hvordan?

(Vet ikke helt om denne er postet på riktig sted, fant ingen mer passende kategori. Hvis den er feilpostet, fint hvis en moderator kan flytte den. ;) )

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F10 var de eneste jeg ikke kom på .

boot rekefølgen burde finnes i menyvalgen i biosen.

prøv om du ikke kan andre den disken som står der fra før.

har du gått gjemom alle menyene ?

hvis du andrer noe så kan det vere lurt å notere hva du endret i fall du må sette det tilbake. de mest avanserte instiligen kan i noen tilfeller skape en del trøbbel så de burde man vere forsiktig med

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg fant ut av det. Det var et sted i BIOS-en hvor man kan velge rekkefølge, men alternativene er bare harddisk og MultiBay, hva nå enn det betyr. Det stod ikke cd-rom der, så det var det som gjorde meg litt forvirret. Er MultiBay det samme som cd-rom, tro?

Tror ikke det er noen fare å ikke huske hva jeg har endret på, den bios-en var ikke så avansert at det gjør noe...

Lenke til kommentar

MultiBay er vel kanskje det som enn måtte stå i det hølet man kan putte diskettstasjon, cd-rom e.l. inni.

Under "Oppstartsalternativer" i BIOS har man valgene å deaktivere/aktivere "hurtigoppstart" og "fleroppstart", og man kan velge hva som skal stå først i oppstartsrekkefølgen av MulitBay og harddisk.

Vet ikke helt hva hurtigoppstart og fleroppstart er godt for, prøvde å endre på det, men merket ingen forskjell.

Lenke til kommentar
har du manualen  til Compaqen ?

eller du kan søke på nettet etter den.

hvis det fulgte med noen  cder  så  kan det  hende  at  manualen  er lagret på en  av dem.

7278208[/snapback]

Manualer er det dårlig med, ettersom maskina er arvet etter jobben til pappa. Men det er visst i orden nå, nå får jeg til at den booter fra CD.

Takk for all hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Jobbet en gang for lenge siden med support på compaq maskiner :)

7287445[/snapback]

Daså. :p

Skal rope på deg neste gang det skjer noe tull! (Har 3 Compaq-maskiner her i huset, 2 bærbare og en stasjonær)

EDIT: Mitt 444. innlegg! :w00t:

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...