sofarot Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hei! Jeg har en webserver spekket med filer. Er det mulig å lage en html side som søker gjennom harddisken etter den filen man leter etter, og gi beskjed om dens finnes og hvor den befinner seg så man slipper å lete..? Takker Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Ja og nei, du kan ikke lage en HTML-side som søker gjennom server-harddisken, men du kan lage f.eks et PHP-script som søker gjennom harddisken og så presenterer det som en HTML-side, På Linux/UNIX så kan det være en ide å benytte deg av det praktiske verktøyet locate Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Kjører XP. Jeg er ikke kjent med PHP, men har du ett script eller.no som jeg kan prøve? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 XP på serveren? Isåfall regner jeg med du kun bruker den for testing. Men da kan du vel bare bruke et eget søkeprogram? Mer om PHP: http://www.w3schools.com/php/default.asp Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Serveren blir bare brukt til k0s for det meste nå, ja... :] Er det ingen annen måte enn å lære seg det PHP greiene? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Sett opp LAMP og kjør en shell_exec(); Oh, wait. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå