Bull_Dogg Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Har et problem her...har akkurat handlet meg nytt minne og tenkte at dette skulle være null problem å få til, men der tok jeg feil... Alt fungere fint i windows, men i det jeg skal til å spille stopper det, jeg går inn i spillet, får spilt en ti minutters tid også låser hele pc'n seg..Noen som vet hva som kan være galt? Har oppgradert fra en 512 til en 1024 brikke samme hastighet... Planen var egentli å formatere og prøve på nytt, men tenkte jeg skulle spørre noen som kan dette før jeg fjerner alt av instillinger... Takker for alle svar... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Kjører du nå med kun 1024MB brikken eller bruker du den sammen med 512MB brikken? Problemet kan ligge i at den nye rambrikken har høyer CL en den gamle. Er det f.eks. samme type så har 1024 høyere CL en 512 brikker. Er så tilfellet må du ta deg en tur inn i bios og slakke opp på timingene til minnet så vil problemet mest sansynlig forsvinne. Du kan også teste minnebrikken/e med memtest86 for å se om den er stabil. Formatering av maskinen vil ikke hjelpe på problemet da det er et hardwareproblem. Endret 11. november 2006 av perpyro Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 så problemet ligger mest sannsynligvis i bios da jeg bruker bare den 1024 brikken alene? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Husk å resette CMOS når du bytter ram..på enkelte h-kort er det viktig. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 og hvis det ikke hjelper å resette bios eller å stille på timings/CL så er det mest sannsynligvis brikken det er noe galt med? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Om timingene på minnet stemmer med oppgitte timinger og vram er rett så kan du teste brikken med memtest86, et gratis testprogram for minne. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 ok..takker for all hjelp, har ikke den pc'n rett i nærheten så får ikke testet nå men tror og håper det som har blitt sagt skulle hjelpe.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Kan du liste alt av hardware? (Da er det ofte lettere å gi konkrete råd.. ikke bare komme med antagelser). Utifra profilen din sitter du med ett Socket-A hk, XP.. og en-eller-annen-DDR-brikke (1GB). Jeg har opplevd å måtte sette ned RAM-speed fra DDR400 til DDR333 ved overgang fra 1x512 til 1x1GB (Asus A7N8X-E Dlx). Omtrent samme symptom... "Stabil" i Win/lett bruk.. krasj etter x antall minutter i f.eks. WoW. Lenke til kommentar
GaKKE Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hei, slenger meg på denne tråden. Sliter med samme problemet, (kjøpte ny ram i dag 2x512, så har nå 4X512) og nå "Stabil" i Win, etter litt spilling i Anno1701 eller bf2 så fryser pcn seg helt, og må restarte... Har prøvd de nye brikkene alene, og da funker det. Men sammens blir det klikk? Noen med en god løsning?? HW: asus A8nsli premium amd64 3200 xfx7800gtx ocz pc3200 platinum rev 2 (4x512) Mvh GaKKE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå